FDB Mastercard

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 60 i alt)
  • Indlæg
  • #118522
    AnonymForfatter

    Hertil må jeg føje, at det er fuldkommen urimeligt at du igen og igen bringer latterlige Danske Gebyrbank op under tråde, hvor man debatterer noget helt andet, senest som her FDB Mastercard!

    Hold dig dog til emnet! Jeg troede vi havde afsluttet Danske Bank versus lokalbank diskussionen, men du bliver bare ved, uanset tråends emne. Det er ynkeligt!

    #118530
    AnonymForfatter

    pas nu på blodtrykket du gamle- det partisk hvis man tager parti for nogen ikke upartisk. det her er en debat og den skal ikke kun vise din småbanks kærlighed

    #118550
    AnonymForfatter

    FDBs Medlem- og betalingskort fungerer ikke i Danske banks filialer eller kontantautomater, hvad kan grunden til dette være ?? – Bare prøv.

    #118552
    AnonymForfatter

    Du har ret i dette er en debat, men det er vel at mærke en debat, som handler om FDB-mastercard og ikke Danske Banks produkter.

    Du er partisk når du som danske bank ansat agerer “neutral privatkunde" i dette forum og forsøger at lokke kunder til at købe DB produkter.

    #118562
    AnonymForfatter

    HAHA det er sku for grineren med MENELAOS og GENERALEN.

    Hvasd sker der lige for dig menelaos? FIND en filialbank i hele DANMARK der ikke har de gebyrer du lige remser op!!!

    #118576
    AnonymForfatter

    Bevisbyrden kan lige så godt være omvendt:

    Nævn bare en seriøs prissammenligning der kårer Danske Bank som billigst til finansiering af boliglån!

    #118578
    AnonymForfatter

    Nævn en hvor de er dyrrest.

    Jeg siger ikke at Danske Bank er billigst. I øvrigt selvom de var billigst ville folk stadig ikke tro på det.

    Der bliver nævnt en masse gebyrer og du er heller ikke sen til at kalde den for Danske Gebyrbank – jeg ønsker derfor at DU/I nævner EEN filialbank i Danmark der ikke tager de gebyrer der listes op.

    #118580
    AnonymForfatter

    Jeg har ALDRIG påstået at Danske Bank er dyrest.

    Jeg har argumenteret op mod Beardo og sagt, at det er fuldkommen urimeligt at sige “alle lokal- og internetbanker er dyre og dårlige". Det jeg gentagende gange har pointeret er, at der findes en række lokalbanker og internetbanker som er billigere end Danske Bank.

    For min part kan jeg blot konstatere, at både renter og gebyrer (stadig) er billigere i min bank, EIK-bank, end i Danske Bank.

    Derfor beder jeg Beardo om dokumentation for at Danske Bank skulle være landets billigste bank til boliglån. Hvad nytter det at man sparer et par 100 kr om året på kortgebyrer, hvis Danske Bank ikke er billigst der hver det virkelig rykker, nemlig på boligfinansiering og pensionsopsparing?

    #118582
    AnonymForfatter

    Men kan du nævne eeeeeeen filialbank?
    Det er vel ikke så svært når nu Danske Bank er Danske Gebyrbank – så må der jo være mange filialbanker der ikke har de gebyrer som gebyrbanken har..-

    #118584
    AnonymForfatter

    Du kan bare ikke blive ved med at vende den om!

    Kan du nævne en prissammenligning der konkluderer at Danske Bank er den billigste filialbank, dvs. at der ikke findes billigere lokalbanker?

    #118586
    AnonymForfatter

    Næ, men kan du nævne en hvor samme lokalbank er billigst igen og igen?

    Men det er diskussionen uvedkommende – jeg beder om en filialbank der ikke har de gebyrer Danske Bank har.

    #118588
    AnonymForfatter

    GEBYRER FRA EIKBANK….

    Kopi af kontoudskrift/
    handelsnota 25 kr.

    Udstedelse af bankcheck 30 kr.

    Checkhæfte 50 kr.

    Bekræftelse af overførsel/betaling 50 kr.

    Spærring af Dankort og Visa/Dankort 100 kr.

    Påmindelse ved overtræk 100 kr.

    Påmindelse ved restance på lån 100 kr.

    Inkassogebyr 100 kr.

    Ydelseshenstand under 3 måneder på lån 150 kr.

    Fremskaffelse/kopi af Dankort-nota (når nota og bogført beløb er ens) 150 kr.

    Forespørgsel på kautionist 200 kr.

    Returnering af BetalingsService, Dankort-nota eller check 250 kr.

    Bodeling pensionsopsparing 250 kr.

    Spærring/kontramandering af check 250 kr.

    Uberettiget indsigelse 250 kr.

    Fremskaffelse/kopi af check 275 kr.

    Ændring af sikkerhed 400 kr.

    Omlægning af billån fra variabel til fast rente 400 kr.

    Timesats for særlige opgaver (oplyses altid, inden opgaven udføres) 400 kr.

    Udfærdigelse af engagementsopgørelse til revisor 450 kr.

    Udfærdigelse af rykningspåtegning 750 kr.

    Overtræksrente 10%

    Salg af ejendom

    Grundgebyr med indfrielse(dækker vurdering af sagen, tingbogsoplysning, garantiadministration, administration af deponeringskonto, sletning af retsanmærkninger, oprettelse af evt. mellemregningskonto, aflysning af pantebreve, kopiering, porto, afregning af sagen m.v.) 2.500 kr.

    Grundgebyr uden indfrielse(dækker vurdering af sagen, tingbogsoplysning, garantiadministration, administration af deponeringskonto, oprettelse af evt. mellemregningskonto, kopiering, porto, afregning af sagen m.v.) 1.250 kr.

    Indfrielse af pantebrev/ejerpantebrev pr. stk. (dog ikke pantebreve til Eik Bank) 500 kr.

    Indgåelse af fastkursaftale/
    kurskontrakt 400 kr.

    Kurtage ved opkøb af obligationer til indfrielse af lån 0,15%
    af kursværdien

    Køb af ejendom

    Grundgebyr med garanti
    (dækker etablering af garanti, kontakt til advokat og ejendomsmægler, deponering m.v) 1500 kr.

    Grundgebyr uden garanti
    (dækker kontakt til advokat og ejendomsmægler, deponering m.v) 1000 kr.

    Løbende garantiprovision 1,5% p.a. dog
    max. 7.500 kr.

    Alt i Et-konto med kredit 9,40%

    Nominel årlig rente
    9,74%

    PrivatLån 10,25%

    Nominel årlig rente 10,65%

    LÆG ISÆR MÆRKE TIL RENTEN PÅ ALT I ET KONTO – 9,1 % i Danske Bank og det samme med privatlån 9,1% – uden omkostninger.
    Hvad med salg af bolig – det koster 2.000 i Danske…..

    Køb af bolig – Danske Bank 3.000 inkl garanti – den koster 1,5% pr. år i EIK

    Og det her er endda sammenlignet med en netbank….

    #118590
    AnonymForfatter

    Du svarer ikke på spørgsmålet, hvilket viser, at du ikke kan dokumentere, at Danske Bank skulle være billigere end de billigste lokalbanker.

    #118592
    AnonymForfatter

    Det har heller aldrig været min hensigt at vise at Danske Bank er Danmarks billigste bank.

    Kan du virkelig ikke finde en filialbank der er billigere på gebyrer end Danske?

    #118594
    AnonymForfatter

    Den der tautologiske udenomsnak bibringer intet!

    Faktum er, at du ikke kan dokumentere, som påstået, at Danske Bank generelt er billigere end lokalbankerne.

    I øvrigt, uden at have gennemgået listen, så er gebyrlisten fra EIK-bank halv så lang som Danske Bank.

    Men tilbage til dokumentationen, hvornår kommer du med dokumentation for at Danske Bank er billigst?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 60 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.