Northern Rock

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • KFJForfatter
    Indlæg
  • #88132
    KFJForfatter

    Hej

    Ser der igen hos NR er voldsomme kursfald på deres aktier, syntes ellers det gik ok? skal man reagere?

    #118192
    JydenForfatter

    De har ekstraordinær generalforsamling idag, men det er jo kun for aktionærerne det har betydning. For os indskydere er jo ingen ændring i tingene, vi er stadig omfattet af diverse garantier.

    #118198
    AnonymForfatter

    Vi har alle NR at takke for at der er kommet lidt konkurrence ind i indlånstilbuddene. Jeg forestiller mig at der faktisk er en vis risiko for at NR trækker sig tilbage fra det danske marked. Ikke ved konkurs (det er stort set umuligt) men ud fra en forretningsmæssig overvejelse. Ikke fordi deres berettigelse – de 5,5% – er for dyr, men fordi den valutarisiko de løber koster dem penge hver dag. Flere penge end de kan tjene ved at låne pund ud??

    Jeg venter og håber at de blir.
    Jeg er ikke aktionær.

    #118314
    JydenForfatter

    Du har fuldstændig ret – Northern Rock er et rigtig forfriskende indslag i den danske bankverden og har skaffet danskerne bedre indlånsrenter, hvadenten de er kunder i NR eller en anden bank.

    Da Northern Rock har givet rentegaranti på at give mindst Nationalbankens diskonto til 1. januar 2010, så forestiller jeg mig ikke at de skulle forlade Danmark inden denne dato, hvis de skulle få sådanne planer.

    #118440
    AnonymForfatter

    Idag faldt mange danske bankaktier drastisk.
    Jeg beholder min lille investering i Northern Rock – men jeg er heller ikke over 300 kilo grænsen.

    #118460
    AnonymForfatter

    nok en god ide at holde sig under

    #118462
    AnonymForfatter

    “min lille investering i Northern Rock – men jeg er heller ikke over 300 kilo grænsen."

    Eftersom 3000.000 grænsen er nævnt opfatter jeg ‘investering’ som ‘opsparing’.

    Den sidste Trelleborg-sag viser jo netop at den ‘forventelige udvikling’ indenfor dansk finansverden gør at der ikke er reel grund (kun formel) til at være bekymret for sin opsparing – over eller under 300.000.

    #118464
    AnonymForfatter

    … så Beardo, jeg kan kun se dine indlæg som en ensidig hetz for din kæphest uden relevans til virkeligheden. Derfor komitter jeg mig fra nu af til ikke at kommentere nogen af dine indlæg. Til en vis grad vil jeg oven i købet holde mig fra indlæg du har rørt ved. Du må godt fejre det, hvis du vil.

    #118468
    AnonymForfatter

    den store forskel her er jo at Northeren Rock er en engelsk bank og IKKE en dansk bank som et eller andet mellemstort pengeinstitut forbarmer sig over.

    #118472
    AnonymForfatter

    Der er ikke noget problem i at sætte penge i Northern Rock så længe man holder sig under indskydergarantigrænsen. Det er tvært imod smart. Det værste der kan ske ved bankkrak er der går 30 dage inden indskydergarantifonden sender en chek.

    Derimod ville jeg være lidt bange for at gå ud over de garantigrænsen, men den advarsel gælder vel for de fleste banker.

    #118482
    JydenForfatter

    Nej, men det har den engelske stat jo så gjort. Northern Rock er vel idag den sikreste bank der findes overhovedet, da alle indlån uanset beløb er garanteret af den engelske stat. Jeg kender i al fald ikke nogen banker, hvor man som almindelig borger – kan blive kunde, og som kan give en sådan garanti.
    Den dag denne garanti ikke er der længere, vil jeg da nok også holde mig til de grænser indskydergarantifondene giver.

    #118604
    AnonymForfatter

    Fandt følgende på NR hjemmesiden;
    “Alle konti er beskyttet gennem et samarbejde mellem det engelske Financial Services Compensation Scheme og den danske garantifond under de sædvanlige betingelser. Det betyder, at alle indskud op til ca. kr. 350.000 per kunde er fuldt dækket (det beløb, der til enhver tid modsvarer £35.000). Grænsen på kr. 350.000 gælder for dit samlede indestående hos os."
    Så garantien dækker åbenbart op til 350.000 og ikke 300.000 som de danske banker er dækket med…

    #118614
    AnonymForfatter

    NR-indskydere er dækket af TRE forskellige ordninger:
    Permanent dansk indskydergaranti 300.000 pr kunde
    Permanent engelsk indskydergaranti ca 350.000 pr kunde
    Speciel engelsk garanti p.g.a. situationen: Ubegrænset

    Men de dog ikke på een gang 😉

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.