Gebyr grippen er fløjet mod WEST

Viser 5 indlæg - 31 til 35 (af 35 i alt)
  • Indlæg
  • #118628
    AnonymForfatter

    Dumme kvæg… tror du virkelig det står så slemt til? Tja, jeg vælger nu lige at se tiden an til de lancerer den nye netbank og fælles priser her i løbet af februar, så må vi jo hvor det ender.

    Synes nu stadig 3,75% uden binding på lønkontoen er udemærket, men indrømmet andre banker er ved at “catche up" både på indlåns- og udlånsrenterne.

    #118646
    AnonymForfatter

    Det skal indrømmes, at jeg føler mig meget utryg ved Eik Banks overtagelse af Skandiabanken, og indtil flere gange har overvejet, om det var på tide at skifte hest.

    Jeg undrer mig over, hvad Eik Bank vil med Skandiabanken og dens kundeportefølje? Hvad er egentlig Eik Bank´s strategi?
    Konkret manger jeg nogle meget klare udmeldinger, og handlinger, fra Eik Bank, der viser, at man ønsker at viderføre banken, og den overtagne kundeportefølge, i Skandiabankens ånd.

    Den tanke, er en gang imellem faldet mig ind, at Eik Bank kun er sendt i byen, på andres og større bankers vegne, med henblik på at overtage Skandiabanken og lukke konkurrencen ned, alá det der er foregået i mobiltelefonbranchen?

    Jeg har noteret mig at BRF bank (Kredit) nu giver 4,5% p.a. i rente på en anfordringskonto med, hvad der ligner standard BEC funktionalitet, og nul gebyrer.

    BRF bank ligner hermed en reél arvtager til Skandiabanken og dens kunder!

    #118648
    AnonymForfatter

    Hej Spørge-Jørgen

    Jeg er langt hen af vejen enig i dine betragtninger, bortset fra den med at EIK-bank er sendt i byen af andre. Så vidt jeg ved er EIK-bank færøernes største bank, og de har også overtaget Kaupting-banki’s aktiviteter på færøerne.

    Jeg tror den reelle grund til overtagelsen er at de gerne vil være repræsenteret i Danmark, kombineret med at de har været meget fristede af Skandiabankens store indlånsoverskud, som kan bruges til at inddække mere agressive udlån andre steder i systemet.

    Men som du, så synes jeg det er noget mærkeligt noget at man vælger at være kunde i en bank, og så pludselig mod sin vilje bliver kunde i en anden bank, med andre forretningsbetingelser og osv.

    #119840
    AnonymForfatter

    Som det fremgår af nedenstående artikel fra Børsen 170308 er det de regionale banker som er de nye gebyrgribbe:

    Gebyrgribben er ikke længere stor, men mellemstor i form af banker som Amagerbanker, Forstædernes Bank og Roskilde Bank. De mellemstore banker er blevet bedre end Danske Bank og Nordea til at indkræve gebyrer. Det skriver dagbladet Børsen mandag.

    Mens Peter Straarups banks gebyrindtægter kun er steget med 17 pct. de seneste fem år, er Amagerbanken helt oppe på en stigning på 176 pct. i gebyrindtægter.

    Samtidig høstede mellemstore kolleger som Forstædernes Bank, Fionia Bank, Roskilde Bank og Sydbank også gebyrstigninger på mere end 70 pct. over de sidste fem år. Det viser en opgørelse foretaget af dagbladet Børsen.

    De mindre pengeinstitutter er også fulgt godt med på gebyrfronten. Samlet set har de 111 lokale banker, sparekasser og andelskasser, der er forenet i Lokale Pengeinstitutter, haft en fremgang i gebyr- og provisionsindtægter på 92 pct. over de sidste fem år.

    Tendensen bekymrer Forbrugerrådet, skriver Børsen.

    #119844
    AnonymForfatter

    Nu skal man jo lige huske på at det relevante er ikke hvor meget gebyrerne er steget, da udgangspunktet kan være forskelligt, men derimod hvor høje gebyrerne er lige nu!

    Men når det er sagt, så er det da en bekymrende udvikling, og det må da bestemt give anledning til at tjekke sin lokale bank op mod Danske Bank og Nordea. Hvis den er dårligere er det på tide at shoppe videre! Alt for få danskere skifter bank, og jeg kan da kun opfordre til at man får tjekket priserne og skiftet banken ud, dersom den ikke vil give en rimelig rente og reducere gebyrerne.

Viser 5 indlæg - 31 til 35 (af 35 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.