første huskøb

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88112
    AnonymForfatter

    Hej min kone og jeg er færdige med vores udannelse, vi har begge fast arbejde og vi er begyndt at kikke efter et hus da vi synes det er for dyrt at bo til lege når vi ikke længere for boligtilskud som vi gjorde da vi var under udannelse og vi føler det er at smide penge ud af vinduet når vi bor til lege.
    Og nu kommer spørgsmålet hvad tror i vi kan låne til huskøb? og hvordan, eller kan det lade sig gøre med vores gæld osv. vi har fundet et hus til 1.4 mil som virkelig godt kunne tænke os, men når man bruger hvor meget har jeg råd til at låne funktionerne på diverse ejendomsmæglere hjemmesider regner de sig frem til at vi kan låne ca. 1000000 kr men det er sku svært at finde det… hus på fyn som vi gerne vil have til den pris. Er der mulighed for at lave nogle alternative låne muligheder der tager højde for vores økonomi. Hvor meget tror i vi kan låne uden vi kommer til at side meget stramt i det? Jeg vil bare ikke gå i banken uden at vide bare lidt, om vores mulighed for at købe hus.

    Vores brutto indkomst er 500000 kr om året.
    Vi har en su gæld tilsammen på 300000 kr som vi afdrager på i 10 år med 25000 om måneden.
    Vi har 2 børn.
    Vi har ingen anden gæld.
    Jeg vil bare ikke gå i banken uden at vide bare lidt, om vores mulighed for at købe hus.

    Jeg håber der er nogle der har mod på at svare på forhånd tak

    #117916
    AnonymForfatter

    Kære førstegangskøbere.

    Det er meget individuelt hvor meget man kan som lille familie med 2 børn kan låne før man føler man sidder stramt i det. Folk har simpelthen forskellige behov og forskellige faste og variable udgifter.

    Desværre så tror jeg dog jeres ejendomsmægler har regnet rigtigt. I kan nok ikke forsvarligt låne ret meget mere end 1,0 til 1,2 mio. En bank vil typisk kræve at I har et rådighedsbeløb på ca. 10.000-12.000 pr måned, når de faste udgifter samt transportudgifter er betalt.

    Dertil skal siges, at et boligkøb med en negativ kapital på 300.000 er langt fra en ønskesituation i et stagnerende boligmarked, hvor bankerne har strammet kreditvurderingen betydeligt.

    #117920
    AnonymForfatter

    hov en lille fejl 🙂 vi afdrager på su lån i 10 år med 2500 kr om måneden.

    #118342
    AnonymForfatter

    syntes ikke det ser SÅ sort ud – syntes i skal gå en tur i jeres bank og få lavet en grundig beregning, og evt. indhente tilbud i 1-2 andre banker. Bankerne ser generelt “mildere" på Su lån end f.eks. “klat gæld" og forbrugslån. Håber det lykkedes for jer.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.