Ny rentekrig på vej ?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #88111
    JydenForfatter

    Er der mon ved at være en ny rentekrig på vej?
    Flere banker er ude med tilbud, og det er måske opvarmning til det der må ske når Danske Banks såkalte højrentekonto udløber i februar når der er et år siden Northern Rock kom på banen og satte gang i noget.
    Som jeg ser det i øjeblikket giver
    Northern Rock 5 % til nye kunder og 5,5 % til gamle
    alt sammen unden bindinger af nogen art.

    Alm.Brand Bank er ude med 5% med 12 mdr.binding

    Bonusbanken 5 % med 12 mdr. binding og 5,55%til
    aktionærer.

    EHB Bank har forlænget indskudperioden på
    deres Jammerbugt konto på 4,35 % uden binding.

    Og på My Banker.biz er der nærmest ikke noget
    5%.

    Det skal blive spændende og se hvad Danske Bank
    vil tilbyde for at holde på de indskud de fik i
    februar 2007, og hvad afsmitningen bliver.

    #117912
    AnonymForfatter

    De ekstra 0,5% i bonusrente i Northern Rock til gamle kunder er kun i januar og februar. Fra 1. marts er alle – indtil videre – tilbage på 5%. Men det er osse OK

    #117928
    JydenForfatter

    Det har du ret i.
    Vi må så se hvordan rentesituationen er til marts.

    #117952
    AnonymForfatter

    tror ikke du skal regne med de ønsker at give mere, de har ikke så desperat brug for pengene som mange af de små banker, der har haft en sygelig vækst rate i udlån (og til dårlige og halvdårlige kunder). Tror på at de fortsætter med samme rente og 4,25 % på netopsparing

    #117972
    JydenForfatter

    Hvis ikke Danske Bank og andre forhøjer renten over de 4,25 % kan jeg da næppe forestille mig at mange lader pengene stå hos dem. Rigtig mange vil da formentlig sende dem i en af de banker der giver en anstændig rente på indlån, medmindre det er bundet på hænder og fødder af en aftale med deres nuværende bank.

    #118086
    Jakob NForfatter

    Vi var i banken i dag (i går – det er jo blevet sent). Danske Bank vil fortsætte med 4,25 på deres højrentekonto uden binding og give 4,50 på netopsparingen, hvor der ikke gives rente af hele beløbet i den måned der hæves fra kontoen.(Det var hvad vores bankrådgiver lige havde fået oplyst via intern post) Så der er ikke langt op til den store rentekrig fra Danske Bank i denne omgang.

    #118100
    AnonymForfatter

    Danske Bank’s rentesatser hænger vel også sammen med det indestående man kan tilbyde banken.

    På en Netopsparing kan der jo maksimalt indsættes 250.000,-

    Har nogen med store indeståender erfaringer med at forhandle om specielle vilkår herunder bedre rentesatser, som ikke lige fremgår af bankens officielle prisbog?

    #118102
    AnonymForfatter

    Jeg formoder at Danske Banks maximum på 250.000 blot er en invitation til ‘ved større beløb taler vi om det’. Typisk er officielle prisbøger også kun beregnet til såkaldte ‘privatkunder’. D.v.s. at for ‘erhvervskunder’ findes der slet ikke nogen officiel prisliste. Jeg finder det helt naturligt at forhandle om renten, selvom jeg sjældent i længere tid har mere end 50-100.000 på kontoen. Det er da ingen hemmelighed at jo større beløb du snakker om, desto bedre rente får du. Helt officielt kan du se et hjørne af dette marked på https://www.mybanker.biz/offers_list.html – denne side er af Mybanker dog begrænset til folk med mere end 300.000 på lommen.

    #118112
    AnonymForfatter

    tror nu ikke det får Danske Bank til at ryste i bukserne – hvorfor skulle de dog give mere end 4,25 % der er jo er prisen på penge lige nu jf. nationalbanken ?

    #118116
    AnonymForfatter

    Nationalbankens rente er ikke en relevant referencerente for pengeinstitutterne. Når de skal funde er den relevante referencerente interbankrenten, der som bekendt ligger betydeligt over diskontoen. Hvis en bank et indlånsunderskud der rækker ud over nogle få uger, kan de ikke bruge nationalbanklån til noget!

    I øvrigt kan du meget vel have ret, det er langt fra sikkert Danske Bank har grund til at sætte renten over 4,25%.

    #118218
    RedaktionenForfatter

    Mybanker.biz er fra igår åbnet for indskud på 100.000 og opefter.

    Det kan dog ikke svare sig at have en løbetid på mindre end 3 måneder, hvis beløbet er 100.000, idet det koster 49,- kr at spørge.

    Men for kunder som vil have en fast rente i f.x 1 år, kan det godt svare sig at bruge mybanker.biz, selv med beløb på 100.000.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    John Norden

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.