Store bankers skræmmebilleder

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #88083
    JydenForfatter

    Den sidste tids debat om “banksikkerheden" hvor de store banker skræmmer kunderne til at flytte indskud fra de mindre banker over til de store fortsætter.
    Ifølge Jyllands Posten idag siger John Norden fra Mybanker:
    “De store banker prøver at skræmme kunderne til at give dem penge, som de kan låne ud til de mindre banker.De udnytter folks nervøsitet, for det reelle risikobillede er, at ingen banker står over for at gå konkurs i Danmark."
    Debatten har meget gået på store indlån, men jeg har også oplevet at skræmmebilledet går på indlån der ligger indenfor Indskydergarantifondens garanti på 300.000 kr. Jeg har således været ude for i Danske Bank at man ikke ville kendes ved at der var noget der hed indskydergaranti – oven i købet i 2 tilfælde meddelte personalet, at det kendte man ikke noget til. Helt utroligt at bankansatte ikke skulle kende til dette ???
    Endvidere har jeg familie der af Danske Bank er blevet ringet op og spurgt om man var tryg ved at have et større beløb placeret i et andet pengeinstitut – et beløb som kunden ikke kunne blive enig med Danske Bank om forrentningen på og derfor flyttede.
    Jo, der er gang i skræmmebillederne.

    #117600
    AnonymForfatter

    Jeg er enig med dig i din bekymring. Specielt betænkeligt er det vel fordi der er større behov for rådgivning om det produkt som bankerne sælger. Banker, automekanikere og andre.

    Der er vel ikke andet at gøre end en formel klage fra folk der opdager sådanne fejl. At foreslå at man tager hensyn til banksikkerhed ved valg af pengeinstitut er en rådgivning. På dette område har bankerne iflg ‘god skik’-reglerne en pligt til at rådgive korrekt om EGNE produkter. At rådgive uden kendskab til indskydergarantifonden er derfor et brud på reglerne.

    Du har ganske vist ikke selv lidt nogen tab i den forbindelse (du kender indskydergarantifonden), men du (og jeg) bør alligevel klage når vi støder på det.

    Jeg har netop selv været ude for et klokkerent forkert råd der ville have kostet mig penge hvis jeg havde fulgt det. Ikke ret mange penge ganske vist. Jeg nøjedes med at gøre det klart for min ‘rådgiver’ at han var forkert på den. Håber jeg derved får en bedre behandling senere. Han har da osse lige hævet renten på to nye af min kones anfordringskonti fra 0,125% til 4%

    #117640
    AnonymForfatter

    lyder som endnu en jyde skræmmekampagne. Faktum er at medarbejderne i de store banker har en markant bedre uddannelse end i de små lokale sparekasser. Og hvordan skulle medarbejderne i Danske Bank vide om din familie har penge i ander banker ? Sikke en gang sludder fra enden til anden

    #117644
    AnonymForfatter

    Hvad tror du selv:
    “et beløb som kunden ikke kunne blive enig med Danske Bank om forrentningen på og derfor flyttede."
    Mon ikke også DDB’s medarbejdere kan gætte hvad der foregår hvis en kunde først har bedt om højere rente (fx lige så høj som xx-bank), derefter har fået afslag for så at hæve beløbet.
    Dit andet forsvar for store banker virker lige så krampagtigt. Det er en udbredt sport at i den branche at hugge medarbejdere fra hinanden. I min omgangskreds er der to bankansatte. Af disse har den ene skiftet bank for 2 år siden, den anden har været i tre banker indenfor de seneste 10 år.
    Hvor er du selv ansat?

    #117726
    JydenForfatter

    Tak til k 49 for at hjælpe Beardo med at læse mens jeg har været væk.
    Rønnebærene er virkelig sure i Danske Bank når nogen flytter større beløb til f.eks. Northern Rock eller beløb man har indhentet tilbud på på f.eks. mybanker.biz

    #117728
    AnonymForfatter

    Tja, man kan også se på det således at DB selvfølgelig ikke skal forrente dine penge så højt at de taber penge på det.

    Og hvorfor er det at nogle banker er tvunget til at give de høje renter til almindelige kunder? Måske fordi banker som DB ikke kreditmæssigt kan forsvare at låne dem penge til lave renter på interbankmarkedet.

    #117748
    AnonymForfatter

    Held og lykke med investeringerne i kreditbankerne – men lige et godt råd : hold jer under 300.000 grænsen hvis ikke i vil risikere at tabe jeres indskud der ud over. Pris og risko hænger sammen

    Og Kære Jyde – jow jeg kan sagtens læse : – ) kan du ?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.