Hvordan får jeg mest ud af 30.000kr

Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)
  • Indlæg
  • #117400
    MichaelForfatter

    Endnu mere sludder fra hjemmeværnsmanden. Jeg handler selv aktier og har haft pænt held med det, men ved også at det hurtigt kan gå end af bakke. Det ville du også vide hvis du havde erfaring med aktiehandel. Vores spørger har tydeligvis ikke voldsom stor indsigt i investeringer og derfor er det jo latterligt, at råde manden til at smide 30.000 på samme hest. Læs mandens forudsætninger og ønsker og svar ud fra det – ikke udfra hvad du selv tror er bedst.

    30.000 er måske heller ikke småpenge for vores spørger, men det tænker du jo nok heller ikke på.

    #117402
    AnonymForfatter

    Jeg har såmænd stor erfaring med aktie- og obligationshandel, hvad du tilsyneladende overhovedet ikke har.

    Investering handler om at vælge et optimalt tradeoff mellem risiko og forventet afkast, hvilket bla. kan illustreres ved modeller som CAPM-modellen!

    Manden spørger til hvordan han får MEST MULIGT ud af sine 30.000, og her vil en professionel investor alt andet lige hense til, at den formulering må betyde, at han ønsker “maksimering af det risikojusterede afkast". Det gør man IKKE ved at gemme pengene under hovedpuden, eller sætte dem i en investeringsforening, hvor afkastet ædes af bankernes høje administrationsomkostninger.

    Diversifikation af investeringsporteføljen er en fin ting, men det er altså begrænset hvor omkostningseffektivt man kan spede sølle 30.000 uden det hele ædes op af handelsomkostninger. Herudover er det et selvindlysende faktum, at man ikke satser på aktier, særligt ikke enkeltaktier, med en investeringshorisont på < 6 mdr. Den slags banale forudsætninger, skal man vel for helvede ikke eksplicitere hver gang! Det ved folk godt!

Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.