Renter på lønkonto

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88071
    AnonymForfatter

    Jeg synes at man får forlidt i renter på lønkonto`?

    #117328
    MichaelForfatter

    Javel – og jeg synes at juletræer er for dyre i år…

    #117338
    AnonymForfatter

    … og jeg synes Michael er en arrogant nar! Det kan ikke siges for tit!

    #117342
    AnonymForfatter

    Det er lidt afhængig af hvad du bruger din lønkonto til hvad der er en rimelig *) rente. Du har ret i at der ikke er den store konkurrence på denne kontotype. Men du kan da selv gøre noget:
    1. Har du samtidig et lån til fx 12% som du afdrager på, så læg det sammen med lønkontoen til en kassekredit. Så svarer det til at du får 12% på din lønkonto
    2. Skift bank. http://www.skandiabanken.dk giver p.t. 3,75 – Du kan evt. nøjes med at flytte din lønkonto
    3. Forhandel med banken. Jeg får pt 4% på *alle* indskudskonti inkl. min kones, undtagen pensionskonti og så lige budgetkontoen (men der står sjældent til mere end 7 dages forbrug på budgetkontoen og af pensionskonti er det kun indexkontoen der har mere end 3.000 kr i længere tid). Din forhandling går naturligvis nemmest hvis din lønkonto ikke ser ud som nedenfor beskrevet.

    *) ‘Rimeligt’ er subjektivt – men der ligger nok i begrebet at bankens fortjeneste står i et vist forhold til de omkostninger der er på kontoen. ‘Lønkonto’ kan jo godt være noget med masser af hævninger på gratis dankort, hyppige småovertræk der ordnes pr kulance uden rykkergebyrer, månedlige kontoudtog, en meget lav gennemsnits-saldo på kun 20% af månedslønnen. Sådanne konti kan banken ikke tjene på overhovedet hvis de giver mere end en latterlig lille rente.

    #117352
    JydenForfatter

    Enig med k49 i modellen med kassekreditten. Man kan iøvrigt sagtens få en rimelig rente når man ser her på mybankes oversigt. Skandiabanken som k49 nævner og BRFBank med 4 % og Spar Salling med 3,9 %.
    Jeg bruger selv kombinationen af sådan en netbank med disse renter og en konto i Northern Rock der giver 5 % uden bindinger. Med en sådan kombination kan man få en rimelig rente af sine fri midler.

    #117360
    AnonymForfatter

    husk nu at rente hængen sammen med risiko – det er bla. derfor at Northern Rock og andre “kreditbanker" desperat har brug for indlån. Husk at i kun er garanteret 300.000

    #117362
    AnonymForfatter

    Næh, der er næppe nogen sammenhæng mellem renter og risiko på en lønkonto. Northern Rock har intet med dette spørgsmål at gøre. De har ikke lønkonti. Roskilde Bank (der er det nærmeste vi kan komme NR-risiko på lønkonto) tilbyder 0,125%. Eik Bank (www.skandiabanken.dk) tilbyder – uden at være underkastet særligt tilsyn – 3,75%. Danske Bank der vel er det solideste vi kan stille op med giver også 0,125%

    En lønkonto kommer næppe over 300.000 og vil derfor normalt være dækket af indskydergarantien

    Næh, der er næppe nogen sammenhæng mellem risiko og rente på en lønkonto. Det er der i mange andre sammenhænge, men ikke her.

    #117372
    AnonymForfatter

    Danske Bank tilbyder fra 0,875 til 3% på en lønkonto…..

    (Bare lige for at korrigere)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.