Har brug for a lidt rådgivning

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88060
    AnonymForfatter

    I forvejen Undkuld min dansk er ikke 100%

    Jeg for 60 day siden bleven slette fra RKI (har betalt min gæld ud)
    og er gældfri men jeg er sygemeldt lige i øjeblik så jeg får sygdag penge atm , min mor bleven alvorligt syg og jeg er nød til og rejse til og passe hende .I har søg lån i bank (Nordea) men de ble ve 1 afslag fordi de mener min rådighed beløb er for lav, jeg har 4900dk tilbege af ter alt er betalt og jeg skal låne 30000dk

    Hvad synes i? Hober jeg hør fra jer snart

    MVH Glado

    #117194
    AnonymForfatter

    Hej..

    Umiddelbart vil jeg finde et anden bank. Hvis det er så vigtigt for dig, så må du optage et lån ved en af de dyre selskaber.

    Har hverken nogle reelle tal på dig, så det er svært at sige hvorfor du ikke kan godkendes til et lån. Men hvis du havde en god rådgiver, så havde han/hun lånt pengene til dig, da de skal bruges til noget nødvendigt.

    Er finansiel rådgiver til hverdag.

    Ved ikke hvor meget mit indlæg kan hjælpe dig.

    Held og lykke

    #117200
    MichaelForfatter

    En rådgivers kvaliteter kan da ikke afhænge af om vedkommende låner til “nødvendige" ting eller ej, men om vedkommende giver en ordentlig kreditvurdering i forbindelse med låneansøgningen. Det forekommer mig lidt uforståeligt, at en professionel rådgiver som dig kommer med en sådan udtalelse. Derudover har spørgeren jo oplyst sit rådighedsbeløb på 4900 kr, så noget information har du jo.

    Glado: Dit rådighedsbeløb ligger nok lige på grænsen af det tilrådelige (forudsat du er alene og ikke skal forsøge kone/børn), men det er vel ikke helt umuligt at du kan få et lån på 30.000. Du skal dog nok kunne afse omkring 800-1000 kr. om måneden til afdrag/renter på et lån, så overvej om det er muligt inden for dine økonomiske rammer.

    #117202
    AnonymForfatter

    Bankerne ved ofte hvad de taler om, når de i et konkret tilfælde vurderer at risikoen ved at bevillige dig et lån er for stort. Du skal passe meget på du ikke ryger tilbage til RKI, hvor du kom fra.

    Overvej grundigt om du virkelig har brug for de penge. Kan du fx nøjes med en kassekredit på 10.000 kr i stedet? Du bør under alle omstændigheder lade være med at kaste dig i klørene på et finansieringsselskab, så hvis adskillige banker afviser at give dig et lån, så bør du lade være.

    #117206
    AnonymForfatter

    Idag er når du fortager en kreditvurdering, handler det om evne, vilje og udefra kommende hændelser.

    Dog er der undtagelser i kreditvurderinger, som f.eks. vores eksempel her.

    Ja, det kan godt være han siger han har et rådighedsbeløb på ca. 4900, men vi ser idag at det komemr bag på folk hvad de egentlig har til sig selv, men i dette tilfælde kunne det godt ligne at han måske har evenen men ikke viljen til at betale tilbage.

    Selvfølgelig skal man undgå de dyre finanseringselskaber, hvis muligt, men nogen gange er man nødt til at tage det på den hårde måde, men hvis han nu havde en god rådgiver, så havde rådgiveren hjulpet – ingen tvivl!

    #117224
    AnonymForfatter

    Jeg vil gerne sig mange tak for helpen :)) Men de er noget andre ting somme puzzle mig a lidt

    1-Jeg skal ikke forsøg nogen børn
    2- Jeg har forklare bankrådgiver om min problem og min hustru er i udland for afslut sin uddannelsen somme cand.merc i marketing og økonomi og hum hun kommer tilbeg i juni og har fået 3 forskellige jobs tilbud så økonomi vil ikke vært nogen problem fra juni ,desuden også forklare de jeg er også høj uddanne og min situation er middel tid

    3-Jeg har 4900 af ter alt alt er betalt
    4-De vil ikke engang tilbud kredit kort
    5-Jeg er tottal gæld fri idag

    Min spørgsmål er ,kan de vært det jeg er registreret som dårligt betaler i banken? derfor de vil ikke tilbud lån og kredit kort?

    MVh og på forhånd Mange tak for hjælpen – Glado

    #117230
    AnonymForfatter

    Som tidligere nævnt så kan det være du har evnen, men ikke viljen, det kunne være restancer til din bank, så er det jo klart de vurdere at du ikke har viljen til at betale tilbage.

    Du svarede næsten selv på dit spørgsmål.

    Men prøv at spørg din rådgiver, hvad du skal gøre for at bevise du godt kan styre det.

    Men tvivler på at du kommer nogen vegne på så kort tid, så et evt. bankskifte ville være en realitet.

    #117232
    MichaelForfatter

    Jeg tror også, at din belastede fortid er et stort minus lige nu. Banken vil godt se dig “klare dig selv" et stykke tid inden de låner dig penge – det kan man ikke fortænke dem i. Jeg kan også kun kraftigt fraråde et hurtigt lån i et ågerselskab. Det er motorvejen til et nyt RKI-eventyr.

    #117258
    AnonymForfatter

    Finansfyrste.

    Det lyder umådeligt meget som om du lige har været på kursus på finansuddannelsen og lært om kreditskamlen?! Og der er forskel på at være “finansiel råådgiver" og finanselev som jeg tror du er.

    Til sagen:

    Jeg tror dit pengeinstitut vurderer at det er mest forsvarligt for din privatøkonomi at afslå at låne dit penge. Ingen af os i debatten kender dit privat forbrug men kun dit rådighedsbeløb. Disse to beløb skal opholdes mod hinanden når der skal vurderes om man kan låne penge. “evnen" har du KUN efter tommelfingerreglen omkring et tilstrækkeligt rådighedsbeløb og kan ikke bruges til noget hvis man ikke kender resten af din økonomiske situation.

    Hvis du bruger alle 4900 kr. pr. md. og måske lidt mere til kan jeg godt forstå din nuværende økonomiske situation ikke kan bære en ydelse på et blancolån på fx. 1000 kr. pr. md.

    Nogle gange er pengeinstituttet faktisk ude på at hjælpe dig! – Og når du har været i RKI må der jo være grund til at tro at du kan bruge deres hjælp eller burde lytte til deres råd.

    Held og Lykke!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.