Aldersgrænse for lån uden for banken.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88027
    AnonymForfatter

    Jeg står midt i et huskøb og skal bruge 35000 kr. for at få det sidste med…

    Da jeg allerede ved at banken ikke vil lege med på lånet, har jeg været ude på nettet for at se, om der er mulighed for at låne dem et andet sted.

    Men her kommer mit problem:
    JEG ER 23 ÅR…
    For overhovedet at få et lån der er til at betale, skal jeg være 25 år som min.

    Selv om jeg før har haft Handelsfinans, hvor jeg betalte til tiden, får jeg nu afslag. Uden begrundelse.

    Det virker ellers som om at “alle", med undtagelse af bankerne, er sultne efter at låne ud, men åbenbart kun til folk over 24 år.

    Er det kun mig der render panden mod en mur, hvis man ikke kan forliges med sin bankrådgiver???

    Jeg ved godt at jeg kan skifte bank, og det har jeg også tænkt mig at gøre, men det er lige et øjeblik for tideligt, da jeg ville finde en afdeling i nærheden af hvor jeg kommer til at bo for fremtiden.

    Er der nogen der har et godt råd?

    #116844
    AnonymForfatter

    Når banken siger nej er det fordi de vurderer at du ikke kan bære større gæld. Dyre kontokortlån og quicklån fører direkte ud i økonomisk uføre. Så et godt råd – lyt til din bank og lad være med at “tage det sidste med"!

    #116846
    fk2001Forfatter

    Den eneste grund jeg kan finde for ikke at skifte bank er hvis man allerede har de bedste tilbud.

    Med andre ord, ikke noget med “for tidligt" at skifte bank. Alle banker i Danmark og måske udenlandske, ligger med den afstand du har til telefonen eller din computer. Med andre ord, at vælge bank efter hvor man bor begrænser dine muligheder alt for meget. Bankforretninger klares udmærket over telefonen. Og skulle din nye bank, efter at have vist interesse for at låne dig penge, have ønske om at mødes med dig så er Danmark jo et meget lille land. De daglige bankforbindelser klares jo nemt over computeren.

    Se efter muligheder, frem for begrænsninger. Så går det hele meget nemmere.

    #116848
    AnonymForfatter

    Det lyder som om du må have penge nok…

    Det er altså ikke tilfældet for mig og andre unge unge under 25 år.

    Jeg har fundet mit drømmehus, men pga. min alder og at min kæreste/ samlever er på bistand i øjeblikket er der lukket over alt for mig…

    Tiltrods for at jeg har lavet mit eget budget med de tal der er på huset, som ser ud til at løbe rundt. Måske ikke med plads til at gå ud og spise hver dag, men vi ville kunne overleve til jeg får lønforhøjelse næste gang.

    Det er sjovt at selv om banken har sagt nej, så er der andre der er villige til at låne mig det nødvendige til huset, men jeg skal selv finde pengene til at betale for tinglysning, skødeskivning og ejerskifteforsikringen.
    Og det er der jeg møder 25 års reglen.

    Hvordan kan det være at jeg skal sættes i bås sammen med andre?
    Vi har præsteret at leve for 1000 kr om måneden, da han var på bistand og jeg på su.
    Vi er parat til at leve for langt mindre end de 3500 kr. pr. person som jeg ved visse banker har en politik om. Bl.a Amagerbanken.

    #116850
    AnonymForfatter

    Det ovenstående indlæg var til General Prier.

    Denne er til fk2001:
    Det er rart at få lidt konstruktiv tænkning.
    Jeg er begyndt at se mig om efter en anden bank.
    Den jeg er i kontakt med ligger i nærområdet til der jeg skal bo fremover.
    Det lød som om hende jeg talte i telefon med, var mere lydhør, så jeg håber på at få et positivt svar fra hende i morgen.

    #140760
    AnonymForfatter

    Hvor kan man finde den der Handelsfinans? Jeg skal låne nogen penge hurtigt, men der er sQ ikke nogen der gider hjælpe.. Er der nogen der har et godt link eller noegt?

    #140764
    AnonymForfatter

    Handelsfinans hedder Ekspres Bank i dag.

    Det er godt nok en gammel tråd du har fundet frem – endda uden at have noget nyt til det emne den handler om.

    #140766
    AnonymForfatter

    Øhm ja er også først lige kommet herind. Rolig

    #140774
    testForfatter

    smølf

    løsningne på penge problemer er ikke bare at låne penge. For mig lyder det som om at du er ved at sætte dig alt for hårdt og jeg giver Pier ret.

    i uge tror at vi “gamle" fik alt foræret. Det er slet ikke tilfældet. Da jeg var på din alder kunne man ikke købe hus hvis man havde gælde. Der var kravet at man havde 20% af huset pris i kontanter. Hvad man ikke mindst det var det mere eller midnre umuligt at købe et hus.

    I dag forventer i så uden vidre at kunne låne hele beløbet og til istandstættelse også. Det er en usund indstilling der bare føre jer ud på et skråplan

    husk at hvis du køber et hus skal du også har penge til vedligehold. Du skal også regne med at du taber penge på det hvis du sælger det inden for de næste 5 år.

    #140790
    AnonymForfatter

    Smølfens indlæg er fra 2007. Jeg tvivler på at det stadig er aktuelt.

    #140800
    HalliHalloForfatter

    Test mener, at man tidligere (i 80erne) skulle have mindst 20% i kontanter for at købe fast ejendom.

    Det har jeg aldrig hørt om, derimod kunne man dengang og indtil den berømte “kartoffelkur" blev indført lån 80% i en kreditforening, 15% blev typisk financieret ved et sælgerpantebrev samt de sidste 5% lånte man til i banken, hvis man da ikke havde sparet beløbet op, hvilket mange selvsagt ikke havde gjort.

    Test lyder nøjagtig som Bosol, der heller aldrig har lånt penge til en bil, men nu har bosat sig en øde ø nede i Grækenland med sine kanariefugle, og har 5 banker for at kunne billigst muligt til udlandet.

    #140802
    testForfatter

    jpl ser jeg først nu

    halihalo tja ikke alle husker lige godt og ikke alle tænker på flytteomkostninger, istandsættelse og vedligeholdelse. At leve over evne så længe man kan finasiere sine ikke dækkede udgifter med nye lån er devisen for en sikker tvagsaktion.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.