Bevilget overtræk.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88022
    AnonymForfatter

    Jeg er en ung gut på 19 der netop har skiftet arbejde, jeg har som så mange andre unge levet så det liiige præcis kan løbe rundt, og har ikke nogle opsparing. på mit nye arbejde er lønningsperioden fra d. 14 til d. 14, jeg startede d. 8.. dvs jeg kun fik én uge med i den lønnings periode, og blev derfor nød til at spørge min bank om hjælp. de anbefalede et bevilget overtræk 5000, som så vil blive “nedskrevet" med 1666kr pr månede i 3 måneder – hvad er en nedskrivning?

    Hvis nu jeg siger at jeg har brugt de 5000 jeg har lov til, og det bliver den første og det bliver nedskrevet med 1666kr, er det så korret forstået at jeg skal betale 1666kr og min overtræks grænse så vil være på 3334kr? hvorefter den næste første hvis jeg har opbrugt grænsen på 3334kr, skal jeg tilbagebetale endnu 1666kr og grænsen så bliver nedsat til 1666kr? og så den sidste månede selfølgelig ned på 0 og tilbagebetaler de sidste 1666kr? eller er jeg helt galt på den?

    – Sebastian

    #116804
    fk2001Forfatter

    Det er korrekt forstået. Husk blot at du skal nedbringe gælden til hhv. 3334 kr og 1666 kr, INDEN nedskrivningen foretages af banken – ellers vil kontoen være overtrukket.

    Tillykke med det nye arbejde 🙂

    #116806
    AnonymForfatter

    Det er helt korrekt. Du kan også vølge at spørge din bank om en kredit på 5.000 kr. Så har du den i fremtiden som en bugger hvis der kommer en stor regning eller ligende,.. Så bestemmer du også selv hvordan du vil betale den ned. Du betaler højest sandsynligt også en højere rente på et bevilligt overtræk.

    #116810
    AnonymForfatter

    Ja – du har forstået ‘nedskrivning’ af maximum korrekt. Et ‘Bevilget overtræk’ betyder jo bare at du du godt må overtrække så længe du ikke kommer over maximum.

    Bare een bemærkning – lad være med at tænke på at du skal indbetale 1666 – det gør din arbejdsgiver vel. Men når der nu ER indbetalt, så lad være med at hæve mere end til det maximum bliver nedskrevet til næste gang.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.