Økonomiske problemer.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88015
    AnonymForfatter

    Hej
    Min kone og jeg ønsker at skifte bank efter uovernsstemmelser med vores bank rådgiver. Det er bla. manglende rådgivning fra hans side mener vi.
    Men vores problem er i bund og grund at vi lige har bygget om og det kostede meget mere end vi troede. Vores budget ser så således ud. Vi har et hus der for 1 år siden blev vurderet til 1.200.000kr. når ombygningen havde fundet sted. Det er idag belånt med 1.000.000kr(5% rente). Ud over det har vi tilsammen forbrugslån på 440.000kr, som bladt andet er brugt til nyt fyr, kombi vandvarmer og div. rør i huset + gammel gæld). Det betyder jo så at vi ikke kan tage mere lån i huset. Vi har 2 pantebreve på henholdsvis 180.000(7.5% rente) og på 131.000 (9.25% rente). De blev lavet for at vi kunne låne mere til at bygge om for. Jeg er godt klar over at det ikke var særligt smart og det betaler vi nu for. Nu er mit spørgsmål så, hvad kan vi gøre for at komme af med de 2 dyre pantebreve og er der nogen bank/sparekasse der vil tage nogen som ikke kan ligge en garanti for forbrugslån på 400.000?
    Mvh.
    Kris

    #116692
    AnonymForfatter

    Skrevet forkert, det er belånt med 1.100.000

    #116698
    AnonymForfatter

    Det er meget meget tvivlsomt.

    I lyset af den maglende sikkerhed er jeres rente billig, vil jeg mene.

    #116700
    AnonymForfatter

    Hvad så med bank lånet. Tror du der er nogen andre banker der vil tage det på 400.000?

    #116702
    NultopskatForfatter

    Enig med Generalen, det er sgu ved at blive en vane..
    Uden sikkerhed er det en lav rente du har, at pengene så er brugt til forbedring af huset ændrer desværre ikke dette forhold.

    Ked af at jeg ikke kan meddele det du gerne vil høre, men vis din betalingsvilje og evne, afdrag noget gæld, så er det senere muligt at forhandle…

    #116704
    AnonymForfatter

    ok, så er der jo ikke så meget at gøre ved det lige nu. tak for jeres hjælp.

    #116706
    AnonymForfatter

    Hvis en del af pengene er tilgået huset i form af forbedringer er der jo altid den mulighed at det er steget i værdi. På den baggrund kan I jo overveje at få huset genvurderet. Hvis huset af steget kan i konvertere noget eller hele gælden til realrealkreditlån. Hvis ikke, så er der ikke så meget at gøre. Fx er huspriserne steget 21% det seneste år i dele af Nordjylland, mens de er faldet i Københavnsområdet. Så stigninger er lidt afhængige af hvor man bor.

    Dernæst. Selv om jeg er modstander af tommelfingerregler, vil jeg sig, at med stabile gennemsnitlige indkomster kan de fleste opnå forbrugslån til omkring eller lidt over 8% på de første 100.000 man låner i banken. Herefter tager bankerne som regel fat, pga. den forøgede risiko, så for lån over 100.000 skal man være glad hvis renten ligger under 10%. Mange betaler mere!

    #116714
    AnonymForfatter

    Hej
    Dit problem kender vi alt for godt.
    Vi købte selv hus for lige knap 2 år siden , vi betalte 930000 kr og oveni skulle vi låne til ombygningen ialt 260000 kr derudover har vi gammel bil lån eller retter flere gamle billån på ca 200000 kr det betaler vi 13 % i renter på og 3500 kr hver mdr.
    Vi har søgt en anden bank , da vi syntes vi har fået dårlig rådgivning , men det har ikke været nemt , ingen vil have os pga af forbrugsgælden 🙁
    Men så fik vi en vurderingsmand til at komme fra real kredit og vurdere vores hus , så vi eventuelt kunne lægge forbrugslånet ind i huset og derved spare en masse penge , RD Kredit ejer vist den danske bank , så skal til møde i banken imorgen , hvor hun også har resultaterne på vurderingen , så det glæder vi os til og krydser finger for at det lykkedes…
    Held og Lykke

    #116716
    AnonymForfatter

    ok, så det gælder for os om at få vurderet huset igen for at se om det er steget så meget at vi kan få lagt forbrugs lånene derind under.
    Ellers er det bare at betale af og vente?
    Pernille-> Skriv lige tilbage om resultatet og om i har fået ny bank. Er meget spændt!

    #116718
    AnonymForfatter

    For lige at tage en hurtig vurdering Kris – i hvilket område bor du, og hvornår købte du huset ?

    #116724
    AnonymForfatter

    Bor i Syddjurs kommune og købte huset for godt og vel 6 år siden. Byggede om for 1 år siden.

    #116726
    AnonymForfatter

    Udviklingen i Kvadratmeterpriserne for parcel- og rækkehuse i Syddjurs kommune er således:
    K1 2006 10.056
    K2 2006 10.356
    K3 2006 11.360
    K4 2006 11.896
    K3 2007 12.075
    Parcel- og rækkehuse Syddjurs Kommune 10.056 10.356 11.360 11.896 12.075

    Hvis vi antager du fik huset vurderet i 3. kvartal 2006, så er det siden da steget med 6,3%, svarende til det i dag er ca. 1.275.000 værd. På den baggrund kan der næppe lånes mere i huset.

    #116728
    JydenForfatter

    Stigningerne i dele af Syddjurs kommune har været store de sidste år, så det kan da være der er håb for en højere vurdering.
    Hvis ny bank kan jeg ikke anbefale Danske Bank . Rønde afdeling som jeg har dårlig erfaring med.

    #116740
    AnonymForfatter

    Nej, tror også vi holder os til mindre banker end den danske bank. Hvor kan man se om husene er steget eller faldet i pris i de forskellige områder?

    #116742
    AnonymForfatter

    det kan du her http://www.boliga.dk/

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.