Penge på tyrkisk konto

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 51 i alt)
  • Indlæg
  • #117168
    AnonymForfatter

    Kan man godt få 5-6% i rente i “en almindelig" bank ?? Det troede jeg ikke.. Jeg var sikker på at de ca. 4% jeg får var top top rente 🙂
    (Hvilket Danske Bank har bildt mig ind)

    #117172
    AnonymForfatter

    https://www.northernrock.dk/ gir 5% på opsparingskonti. Ingen gebyrer, begrænsninger eller andre finurligheder bortset fra en enkelt: Saldo mindst 5.000 for at opnå renten 5% (af hele beløbet). Alle kan gøre det.
    Aftaleindskud burde kunne nå lidt højere op.

    Så jo – 5-6% er vel meget rigtigt. Aftaleindskud kan ske i alle banker, også ‘almindelige’, selvom det ikke er en ‘almindelig’ indskudsform.

    Danske Bank har ikke pligt til at informere dig om højere renter i andre banker. Har du forstået at de alligevel har gjort det, så har de enten løjet eller du har misforstået det.

    #117238
    AnonymForfatter

    Så har jeg fået svar – der kommer yderligere 3% oveni i stiftelsesomkostninger.

    Oprettelsesgebyr 1.200,00
    Stiftelsesomkostninger 3% = 9.000,00
    Administrationsgebye 15 kr/md = 45,00

    Men så er det også rente og afdragsfrit i 3 måneder!
    Jeg synes simpelthen GE Moneybank er nogle kvajpander. Men jeg havde nu ikke forventet andet.

    #117240
    MichaelForfatter

    De 3% står INGEN steder på deres latterlige hjemmeside. Hvad er iøvrigt forskellen på oprettelsesgebyr og stiftelsesomkostninger?! Hvad med om de også lige indfører et startgebyr? Noget siger mig, at de har luret hvad du er ude på og så lige har opfundet et personligt gebyr til dig.

    #122522
    AnonymForfatter

    man kan jo også bare bruge de tilskrevne renter der nede og leve gratis 3 mdr om året som vi har gjort i flere år og der står endda en del flere lira i dag end da vi startede

    #129734
    AnonymForfatter

    Med henblik på lejlighed i Tyrkiet – hvorledes får man solgt bedst for tiden? Nogen gode råd? mvh.

    #129742
    AnonymForfatter

    som svar til dig med tyrkisk konto det der er farligt er kurs ændring hvis du køber til 4 kr og de så falder til 2 kr dagen efter har du jo tabt halvdelen men du kan jo så lade dem stå og håbe de stiger igen den svinger jo meget ,jeg tager aldrig penge hjem jeg bruger dem der nede så er kursen ligegyldig og vi har to fede ferier gratis hvert år hvor vi bare hæver af renter.og det med en advokat er vist kun fordi han skal tjene en skilling vi gør det ihvertfald selv og harogså garanti bank og rente er pt 17 procent.

    #158056
    AnonymForfatter

    Jeg har surfet lidt rundt på nettet for at finde de forskellige rentesatser i her nævner bankerne i tyrkiet har og jeg har været på de nævnte link. Dog kan det ikke lykkes mig at finde rentesatser af evt indskud, selv over 250.000 tl, der skulle give mere end max 9 % . Kunne i evt nævne den/de banker i taler om og evt den/de kontoer i taler om ??
    Tak for de mange gode oplysninger—

    #158060
    AnonymForfatter

    Davidsen !

    Kik lige på datoen for indlægene. Det var i 2007. Det er længe siden, før finanskrisen, dengang alt groede ind i himlen, og risiko var noget man fik i læderet i sin åbne sportsvogn.

    #158062
    AnonymForfatter

    Iøvrigt sjovt lige at lave et regnestykke som kan illustrere det problem ingen kunne få øje på dengang.

    Renten var 13%, og på sit højeste umiddelbart efter denne tråd startede, var kursen 447 for trl/dkk.
    Knap 1½ år senere var kursen på sit laveste, 323.

    Kurstabet var altså knap 28% på 1½ år, mens renten i samme tid kun var omkring 18%.
    Selvom renten var høj, tabte man altså penge på sin investering.

    Og kursen forblev lav resten af 2009, så der har nok været en del der fik kolde fødder og lukkede kontoen med tab.
    En vigtig lektion. Men sikkert glemt til næste opsving.

    #158502
    AnonymForfatter

    TPX

    Vi havde naturligvis set datoerne men havde ikke tænkt på den dengang finanskrise.. Så forstår vi langt bedre. Vi har dog fra lokale indbyggere, altså mere end 2, fået fortalt man får en god rente på en tyrkisk konto. Vi taler dog ikke sproget så godt endnu og de taler ikke så godt engelsk at vi nøjagtigt kan få at vide hvad, hvordan og hvornår det kan betale sig og med hvilke summer. Vi har en del kapital vi kunne have interesse i at sætte på en tyrkisk konto hvis vi kunne få nogle konkrete svar men det mest fornuftige er nok at tale med div banker. Men tak for dit svar 🙂

    #158520
    testForfatter

    davidsen
    det er her er godt nok en gammel diskussion men det lader til at du ikke forstår at din rente bliver ædt op af devalueringer af TL. Argumentet med at man har udgifter i TL holder ikke da det med den devaluering af TL som løbende sker er en bedre ide at hold ens penge i DK til en lavere rente og så veksle om senere.

    #158528
    AnonymForfatter

    hej davidsen,tror ikke rigtig alle ved hva de snakker om ang tl der er flere ting i det end som så,om man skal tage renten hjem,bruge dem der nede,skat og alt mulig.det er umuligt med et kort svar.du kan skrive din mail eller tlf nr,så skal jeg forklare dig alt om det for mig har det været en rigtig god forretning gennem årene

    #158568
    testForfatter

    mod d.. kæmper jo selv guderne jo forgæves. med det fald der er sket på værdien af tl kan det bedre betale sig at ligge jeres sorte penge i en skrivebordskuffe ind at veksle dem til tl

    #158572
    AnonymForfatter

    test du har fuldstændig ret ang d….. for du ved intet om det kan jeg forstå.er du for d.. til at gå ind og se kurserne flere år tilbage,så vil du kunne se at kursen tit er lavest vinter og stiger sommer.så lad os nu ant man ikke er så d.. at købe om sommer og sælge vinter men omvendt.jeg har tjent store penge på TL og kun 15% i skat af renterne.så hold du dig til noget du ved noget om

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 51 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.