Hjælp jeg skylder for meget..

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87961
    AnonymForfatter

    Hej jeg er en ung mor på 24 år ( 2 børn )
    det er ikke bare det at jeg skylder næsten 230,000 kr.
    men til forskelige steder. og meget af det er bare renter. Og jeg er registreret i rki ( ØV ) men dette udløber til november 2008. og der er ikke nye sager weee..

    men til sagen jeg vil gerne af med gælden så hurtig som muligt.

    hvad kan jeg gøre for dette er muligt..

    og ingen indlæg om jeg bare skal glemme gælden dette ønsker jeg ikke vil gerne have et liv uden retsmøder hver halve år.

    det skal siges at jeg er på kontanthjælp og har været det i snart 4 år pga manglende job muligheder der hvor jeg boede.
    men har nu aftalt med mig selv at når barsel er slut skal jeg stå med job..

    #116132
    AnonymForfatter

    Retsmøder, rykkergebyrer og andre dumme omkostninger burde du kunne undgå ved at holde en aktiv åben dialog med kreditorerne. Fortæl dem på forhånd hvis du ikke er i stand til at overholde indgåede aftaler og lov fra nu af aldrig mere end du kan holde.

    Udløb af rki-registreringen betyder ikke det store. Det bliver måske en smule nemmere at optage nye lån, men du er jo stadig ikke i en situation hvor det er nogen god idé.

    #116136
    AnonymForfatter

    Jeg ville tale med en advokat om gældssanering. I din sociale situation ville det være muligt.
    Du kan også gå til den enkelte kreditor og foreslå en privat delvis gældssanering; kreditor vil hellere have lidt penge end ingen penge tilbage. det kan også være besværligt at være dem, der har penge tilgode. Bare du viser betalingsvillighed kan du godt få nedsat gæld. Siger kreditorer nej; så søg gældssanering.

    #116202
    AnonymForfatter

    Jeg må foreslå at du sørger for at misligeholde et af de lån, som du ikke er registreret i RKI for.

    Formålet er at straks få dig registreret i RKI for yderligere 5 år før du røvrender endnu flere banker, finansieringsselskaber, telefonselskaber og udlejningsfirmaer.

    #116204
    AnonymForfatter

    hvad fan er det for noget pis?
    Det får jeg ikke noget ud af når meningen er jeg skal til og være gælds fri, og ikke at stifte mere gæld. hvis du ikke har noget godt og sige så skrub af.
    det er jo heller ikke for de jeg vil ud og gæld sætte mig noget mere. hvis jeg på noget tidspunkt optager nyt lån er det for at betale det gammel gæld og ikke for at bruge på snoller men for kun at have 1 lån og ikke 37 foreskellige så jeg idet mindste kan betale det her pis. gu vil jeg ej misvelligeholde et lån for at komme i rki igen.

    du kender ikke årsagen til det her rod jo jeg havde taget nogle lån ja. jeg har været ung og dum.
    det er jo ikke fordi jeg ønskede dette her.

    havde osse sagt folk skal komme med seriøse indlæg ikke sådan noget pjat her..

    #116208
    AnonymForfatter

    sweetymor >> Du skal ikke være alt for fokuseret på at ‘få samlet’ lånene. Først of fremmest skal du undgå ‘dumme’ ekstrabeløb (rykkergebyrer og det der er værre). Du kan jo ikke betale mere end du kan, så hvis de samlede ydelser er for høje, så få dem sat ned. Skriv fx til nogle af dem hvor du i det sidste stykke tid har været ‘flink’ og spørg om du kan få fx ½ års fri for ydelser indtil du får afdraget restbeløbet på nogle andre, for så kan du oven i købet sætte ydelsen lidt op. … eller sådan noget. Bare du er sikker på at det holder. Eller spørg direkte om en akkord – fx en kreditor du har ‘sjoflet’ et stykke tid. Spørg ham om han vil lade sig nøjes med halvdelen af det du skylder, hvis du til gengæld starter med afbetalingen nu.

    Ved at tage et nyt lån til indfrielse af de gamle får du typisk nogle ekstraomkostninger. Men det kan jo være at de kan spares ind igen ved lavere renter. Men i udgangspunktet er det ‘den gale vej’ at samle små lån i et større til samme rente.

    #116214
    AnonymForfatter

    hej jeg jeg ved godt med omkostningerne ved nyt lån vil få det dyrer. Men ved et af stederne jeg skylder penge er renten på 23,40% hvilket er ret meget (derfor tanken at slå lånene sammen).. jeg har en nu værende aftale om henlæggelse i 1 år frem da jeg ikke har nogle penge at “give ud af" hvor vi har aftalt at jeg kontakter dem lige så snart min barsel er slut og jeg har fået job. (hvis det sker inden for dette år).
    det med akkorderingen skal afprøves når jeg har et job 🙂

    (jeg fik af vide jeg kunne dette da jeg var i retten om en sag så nu dette gjort).

    Tak for indlæget 🙂

    sætter pris på rigtige råd…

    #116216
    AnonymForfatter

    Hej Lone!

    Jeg går udfra, at du ikke sidder i den finansielle sektor med så dumsmarte og uintelligente kommentarer du kommer med til andre. Du har ikke så meget forstand på kreditrådgivning, tror jeg.

    #116218
    AnonymForfatter

    Helt enig med peterfa 🙂 og synes når man ikke har noget bedre at sige skal man holde sin mund :-*

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.