Nyt gebyr i SEB: 20 øre pr. kontobevægelse.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86831
    AnonymForfatter

    Advarsel:

    SEB er nu begyndt at opkræve et nyt gebyr, ganske simpelt for at stille en konto til rådighed. Det koster 0,20 kr pr. bevægelse på kontoen.

    Gebyret er formuleret som en obligatorisk kontoudskrift for hver 50 bevægelser, som så koster 10 kr. Selv hvis man er udmærket tilfreds med de udskrifter, der fortsat kommer uden gebyr hvert kvartal samt ved årets udgang, kan man ikke fravælge de betalte kontoudskrifter. Det koster det samme, om det er papirudskrifter eller e-Boks.

    Dette kommer kort tid efter, at SEB er begyndt at tage 1,00 kr for overførsler til andre banker eller betaling af indbetalingskort i deres netbank. Af andre forringelser, siden jeg blev kunde for et par år siden, kan nævnes en betydelig nedsættelse af indlånsrenten, samtidig med at udlånsrenten er uændret. Desuden er åbningstiderne blevet indskrænket.

    Men de menige medarbejdere er flinke, og gør deres hændervridende bedste for at undskylde ledelsens prispolitik.

    Jeg kan deværre ikke så let flytte min negative kassekredit til en anden bank, men jeg har dog tænkt mig at supplere med Skandiabanken til almindelige bankforretninger.

    #103834
    MichaelForfatter

    Ja, det er ganske smart af SEB at bruge kontoudskrifter som en slet skjult indtjeningskilde. Præcis samme fremgangsmåde benytter Nykredit bank sig af (se mit indlæg af 29/1-2004 “Gebyr-gribben")

    #103844
    AnonymForfatter

    Hej

    Følgende er blot til høflig information:

    SEB har den 1. november 2004 oplyst, at det er gratis at betale indbetalingskort via homebanking.

    SEB har også oplyst, at kontoudtog i forbindelse med en rentetilskrivning er helt gratis. Har man så på en lønkonto (hvor der ikke er nogen kredit tilknyttet) 49 bevægelser på kontoen fra den 1/1-31/12, så vil der blive udløst et kontoudtog pr. den 31/12 til 0 kr.

    SEB har også oplyst, at har man en lønkassekassekredit, så er der rentetilskrivning 4 gange årligt for udlånsrenten. Denne rentetilskrivning udløser hvert kvartal et gratis kontoudtog . Har man så i de enkelte kvartaler f.eks. 49 bevægelser på lønkassekreditten, så vil der alene blive udløst et kontoudtog hvert kvartal, der er gratis.

    SEB’s gebyrstruktur for kontoudtog har vi (Mybanker.dk) i vores beregner for bankgebyrer på lønkontoen taget højde for. Beregneren findes under “Personlige services" , som findes på forsiden af http://www.mybanker.dk. Du kan også se til “venstre", hvor der du kan klikke direkte på bankgebyr-beregneren.

    Normalt blander vi os ikke i de indlæg, som der kommer i vores debatforum. Når vi gør det, så er blot for at komme med information, som vi håber vores besøgende kan få glæde af.

    Mange venlige hilsner
    Mybanker.dk
    Elisabeth Arendt

    #103846
    AnonymForfatter

    Hej Elizabeth,

    Det er bestemt nyttig information; det er nemlig en del mere, end hvad SEB har forklaret mig.

    Hvis man har 16 eller færre bevægelser på sin konto om måneden, skulle det altså være gratis at være kunde. Det er dog ikke ret mange, synes jeg så. Jeg har i hvert fald aldrig haft så få bevægelser på en konto (mens jeg har opholdt mig i Danmark).

    Rart at høre, at indbetalingkort bliver gratis igen. Det har jeg ikke, som kunde, hørt noget om. De har endda min email-adresse, men de bruger den aldrig.

    Spørgsmålet er så, om almindelige bankoverførsler også bliver gratis igen. Det er et træls gebyr, især når man har faste overførsler hver måned.

    Mvh.
    Mads

    #103848
    AnonymForfatter

    God ide’ at flytte dine andre forretninger til Skandia Banken som praktisk talt er gebyrfri. Det er nemlig mange bankers politik først at stavnsbinde kunderne til deres bankforretning fra begyndelsen ved hjælp af rimelige lån og ydelser for derefter at begynde den negative evigt voksende svært gennemskuelige gebyrspiral.
    Den eneste måde at standse bankernes gebyrpengemaskine, er selvfølgelig at vælge en bank uden for mange gebyrer.
    Hvis du vil have en gennemskuelig bank uden for mange gebyrer og med ordentlige indlånsrenter, bør du vælge Sparekassen Vestsalling eller Skandiabanken.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.