Vedr. Northern Rock (under 300.000 kr i indestående)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Lars K.Forfatter
    Indlæg
  • #87950
    Lars K.Forfatter

    Håber ikke at det er alt for træls lige at skære det ud i pap for mig en gang for alle.

    Har jeg ikke forstået det rigtigt, at der INGEN grund er til panik for de af os, der har under 300.000 kr. stående på en opsparingskonto i Northern Rock?

    Findes der ikke et helt klart & utvetydigit svar på det?

    #115970
    JydenForfatter

    Hvis du går ind på http://www.indskydergarantifonden.dk og klikker på “brochure" har du reglerne der siger at du er dækket. Klikker du på “dækkede institutter" står der at Northern Rock har tilslutet sig fondens dækning som suplement til den i hjemlandet.

    Jeg føler mig personlig overbevist om at de første af mine 300.000 kr. jeg har stående er dækket 100 %.

    Indskydergarantifonden må være det mest officielle sted der kan gøre os sikker udover det der står på bankens hejmmeside og i aviser.

    #115974
    JydenForfatter

    Har netop været inde på http://www.northernrock.dk og kan se der på den danske hjemmeside er links til udtalelser fra det engelske finanstilsyn, den engelske nationalbank og det engelske
    finansministerium.
    Der er envidere link til det engelske finansråd.

    #116004
    Lars K.Forfatter

    Tak for det Jyden.
    Det beroligede mig 🙂

    Fandt også lige lidt mere af det beroligende her:
    http://epn.dk/finans/pengeinstitutter/article1091549.ece

    #116014
    AnonymForfatter

    Hej, jeg er journalist på TV2 Finans. Jeg leder efter folk, der har penge i Northern Rock eller netop har taget dem ud. Hvis du har lyst til at fortælle om dine overvejelser omkring Northern Rock må du gerne ringe til mig: 61 55 19 40
    Hilsen
    Lykke Ogstrup-Pedersen
    TV2 Finans

    #116030
    JydenForfatter

    Tak for tippet Lars K. den havde jeg ikke set endnu, men den artikel sætter vist tingene helt på plads, og giver det tip at jeg må have sat fruens navn med på kontoen ¨så der er dækket op til 600.000 kr.

    #116046
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    Bankgarantien i DK er altid de første 300.000. Det kan man også læse på Northern Rocks hjemmeside. Men jeg vil råde dig til at hæve de penge du har udover de 300.000, hvis du har mere end 300.000 stående. Jeg ringede i går og ønskede at få overført mine penge til en anden bank. Jeg har over 300.000 kr. og vil IKKE risikere noget. Først var gutten jeg talte med temmelig uforskammet (bla. derfor hævede jeg alle mine penge) men der var intet problem i at hæve pengene og de er kommet over til en anden bank i dag. Han nævnte flere gange, at der ikke var noget problem med de første 300.000 kr men det er jo fint at sige, når jeg havde mere end 300.000 kr stående.

    #116048
    AnonymForfatter

    Det er nu også meget at have over 300.000 stående i en bank, når man tænker på at en alm. obligation er sikrere og giver større afkast. Men selvf – hvis man skal bruge pengene indenfor kort tid.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.