Northern Rock i dyb krise

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 68 i alt)
  • Indlæg
  • #116016
    AnonymForfatter

    Til ahk:

    Vedr. HS:
    Der er tale om en lille bank deraf den begrænsede åbningstid. Den ligger ude på Mols – med andre ord “ude på landet"….

    Det ændrer dog ikke på den høje solvens-pct. Det skal præciceres at jeg kun har haft med deres garantikapital at gøre som selvsagt forløber uden de store problemer.

    Jeg kan personlig godt undvære de store forkromede filialer hvis renten er i top!

    Mvh Peter C

    #116024
    ahkForfatter

    Hej Peter C
    Det er lige min type bank! Den passer til min personlighed… I øvrigt: er det et sted på nettet hvor vi kan tjekke bankens eget udsagn om solvensprocent? Det er utivlsomt sandt hvad de siger, men man kunne jo forestille sig det scenario, at de løj, gik fallit – og hvem skal kunden så klage sin nød til? (pwned again…)
    Mvh
    Anders

    #116032
    AnonymForfatter

    Slå dog koldt vand i blodet!

    Hvis alle fra den ene dag til den anden trækker sine penge ud af Northern Rock, så tror da fanden de går konkurs i nær fremtid.

    Lad dog pengene stå hvis saldoen er under de 300.000kr. som dækkes af indskydergarantifonden. Dette kan hjælpe banken ud af de midlertidige likviditetsproblemer.

    #116034
    ahkForfatter

    Ja, det ville være skønt hvis man kunne udstrække individets rationalitet til at omfatte masserne. Så kunne AIDS epidemien have været stoppet ved at lægerne sagde: styr lige jeres brynde venner indtil vi har fået sagen under kontrol. Alle ville også tage bussen og i øvrigt opføre sig miljøvenligt… Men ak, i realiteternes verden, hvor vi lever, er det ikke således. Faktum er, at folk STÅR I KØ for at trække deres penge ud. For at undgå eventuelt bureaukratisk bøvl flytter jeg også selv mine skillinger i denne uge. Det kunne så lige passe, at man flyttede dem til en bank der bag facaden har et engagement i NR, således at også den krakker. Så var det bedre om man havde ladet de store 3 stå i NR, da man jo trods alt har garantien i ryggen. Nuvel, netop derfor er jeg på jagt efter en ny bank.
    Mvh
    Anders

    #116036
    J LarsenForfatter

    Kan du finde en bank der giver lige så god rente som NR, hvor du kan hæve dem uden opsigelse.
    Skulle den krakke, kan du få pengene igen(op til 300K) i løbet af lidt over en måned, ifølge denne artikkel:

    http://epn.dk/finans/pengeinstitutter/article1091549.ece

    Så ind til videre, gider jeg ikke flytte mine penge.

    #116038
    AnonymForfatter

    Og….???
    Mit forhold til mit pengeinstitut er godt indtil jeg ikke kan se fordelen – og jeg er temmelig sikker på det samme gælder den anden vej…!!!!!

    #116040
    JydenForfatter

    Det fremgår i aften på både BBC og Ritzau at den britiske regering vil garantere kundernes indskud i Northern Rock hvis det skulle gå galt.
    Ritzau skriver “Hvis det bliver nødvendigt, vil viog Bank of England sørge for det nødvendidge, der vil garantere alle eksisternde indeståender i Northern Rock i forbindelse med deniangværende ustabilitet på finansmarkederne, sagde Darling"(den britiske finansminister)

    #116042
    AnonymForfatter

    Hold da kæft hvor er folk gode til at skabe hysteri og medvirke til at sagen eskalerer yderligere.

    Alle indskud under kr. 300.000,- er sikret 100%. Derfor lader jeg også mine små kr. 80.000,- stå hos Northern Rock der har en solid økonomi og lever op til solvenskravene i både DK og UK. Finansstyrelsen har sågar været på besøg hos banken uden at finde uregelmæssigheder.

    Enhver kan da sige sig selv at hvis samtlige kunder tropper op for at trække deres indestående ud af banken, så må der nødvendigvis opstå en krisesituation. Prøv samme nummer med Danske Bank eller Nordea og nøjagtig samme situationm vil opstå.

    Northern Rock har langt om længe indført konkurrence på indlånsrenten og det fryder mig at se at det har tvunget Danske Bank og Nordea til at følge med. Lukker Northern Rock vil konkurrencen igen være død og taberne bliver alle os med likvide midler.

    #116044
    ahkForfatter

    Det er jo fuldstændig ligegyldigt hvad vi MB brugere gør. NR er en engelsk bank – og der, på hjemmemarkedet, har kunderne for længst udtalt mantraet: better safe than sorry.

    #116128
    AnonymForfatter

    Omkring den engelske indskydergarantiordning står følgende i Business.dk d.d. “Storbritannien vil forbedre indskydergaranti":
    http://www.business.dk/article/20070918/finans/109181083/

    ….
    Den nuværende indskydergarantiordning dækker 100 procent af de første 2.000 pund (21.400 kroner), og 90 procent af de næste 33.000 pund (353.000 kroner), hvilket giver en maksimal udbetaling på 31.700 pund (339.000 kroner), hvis en bank rent faktisk går fallit.
    ….

    #116134
    AnonymForfatter

    Men kombineret med indskydergarantien giver det 100% af de første 300.000 + 90% af de næste 74.400 (21.400 + 353.000 – 300.000).

    #116142
    AnonymForfatter

    Og så lige denne fra EPN d.d. “Ny kursmassakre på Northern Rock":
    http://epn.dk/borser/article1096574.ece

    “….Kursfaldet kommer i direkte forlængelse af en meddelelse fra det britiske finansministerium om, at statsgarantien til banken ikke gælder for nye konti etableret efter midnat den 19. september.

    Det betyder, at alle nye konti fra og med i dag kun er omfattet af den almindelige indskydergaranti, der dækker de første 2.000 pund fuldt og helt samt 90 pct. af de næste 33.000 pund.

    »Da en fortsættelse af den ubegrænsede statsgaranti for indestående i Northern Rock ville være unfair over for andre banker og kreditforeninger, vil denne garanti kun gælde indeståender på eksisterende konti frem til midnat den 19. september, herunder konti, der er genåbnede frem til dette tidspunkt,« skriver Finansministeriet….."

    #116164
    AnonymForfatter

    Du kan få mere end 0,625 i Danske Bank, hvis du signer op til deres online opsparing, som er kommet sammen med deres nye kundepakker. Der er renten 4,25 – uden binding. Du skal bare sætte mindst 40.000 ind. Læs evt. http://www.danskebank.dk/danskenetopsparing

    #116176
    AnonymForfatter

    Iflg brev fra Jan Thygesen (ceo NR):Du kan nu – med tilbagevirkende kraft – fortryde at du hævede penge i Northern Rock af frygt for dine penge. Sæt dem ind igen, så får du de 5% fra den dag du oprindeligt hævede dem.

    #116206
    JydenForfatter

    I Jyllands Posten søndag (23.9.07) og på http://www.epn.dk er der en artikel med overskriften “Banken, der ikke må dø"

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 68 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.