Northern Rock i dyb krise

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 68 i alt)
  • Indlæg
  • #115918
    AnonymForfatter

    jeg er faktisk lidt nervøs har et par mio stående, trækker ned til garanti grænsen ind til videre 🙂

    #115920
    ahkForfatter

    Mybanker is your friend! 🙂

    #115922
    AnonymForfatter

    Så er der run på Northern Rock, jf. artikel på Børsens hjemmeside
    “Kunder og aktie i Northern Rock-panik":
    http://borsen.dk/finans/nyhed/116406/

    Det kan desværre blive selvforstærkende og selvopfyldende…..

    Sådanne svage banker har tildens til at blive overtaget af andre, m.h.p. at stabilisere markedet, og så er de jo billige, når de ikke længere er en 100% going koncern.

    Gad vide om Danske Bank her kunne få en god og billig indgang til det engelske marked, ved at købe de levedygtige dele af Northern Rock, samtidig lukker man vel priskonkurrencen helt ned i Danmark?

    #115924
    AnonymForfatter

    Den virkede ikke for mig!

    Så ellers lovende ud med 5% trods de åbenbart af alle banker 12 måneders binding.

    (UPS! Fandt den gennem Google.)

    Dog med lidt hårde betingelser:
    “Kontoen er med 12 mdr. opsigelse. Skal du bruge pengene inden
    udløbet af opsigelsesperioden, betaler du en dekort på 2%."

    2%. Ret så barske betingelser! Så slemme er de andre banker ikke med deres 12 måneders bindingsbetingelser.

    Men ser, at Alm. Brand tilbyder 4,77% rente. Dog også med 12 måneders binding. Men deres ‘straf’ for en for tidlig hævning er ‘kun’ 1%.

    Overførte selv 300.000 fra Northern Rock for en sikkerheds skyld, for at komme under garantigrænsen.

    De blev overført til Danske Bank, sådan bare for at drille dem. Inden de går videre til en bedre forrentning end de sølle 0,625% de giver mig.

    Overvejer dog at give DB en chance for et godt tilbud. 😉

    Skal nok melde tilbage, hvor nærige de er.

    Er stadig pissesur over, at de forlanger 15,25% i rente af træk på min kassekredit (hvilket jeg selvfølgelig undgår.) De skal ikke tage røven på mig.

    Ak, ja, disse pengeproblemer. Bare fordi man købte hus for mange år siden. Og nu har solgt.

    #115926
    AnonymForfatter

    Ser, at citatfunktionen ikke virkede.

    Det var mit svar på:

    “Ja, så er der jo SF: http://www.sparekassenfaaborg.dk/ %5 12 md. binding."

    Internettets veje er uransalige.

    #115928
    ahkForfatter

    Nej, links er aldrig hyperlinkede på dette forum – du er nødt til at copy/paste dem ind. Var det det du mente med “virkede ikke" eller er det noget vedr. banken? Jeg gav dette link som svar til en bruger der ikke skal bruge sine penge i 2-3 år. For mig selv duer det dog heller ikke med så lang en bindingsperiode.

    #115930
    AnonymForfatter

    På den ene side glæder det mig at Sparekassen Fåborg giver 5% i rente, men på den anden side undrer det mig meget at jeg skal finde ud af det via disse indlæg – burde det ikke fremgå under Mybankers rating liste med de bedste opsparinger eller bliver den sjældent opdateret?
    Mht NR har jeg også disse med de 300 – det er jo nok hvad folk typisk max har satset da de ikke kender banken – vælter læsset er pengene jo sikret – så tag lige en slapper – det går jo nok…!
    Er der nogle af jer der skyder penge ind i banker som ansvarlig garantikapital – typisk får man jo en endnu højere rente???!!!

    Er der nogle der har bud på alternative invest/opsparing med ingen risiko og pæn forrentning – evt. nogle bestemte obligationer el. lign???
    God lørdag til jer alle

    #115932
    ahkForfatter

    Nej, endnu ikke (for mit eget vedkommende), men jeg skal dog nu til at interesseret mig lidt for Spar Sallings Garantikapital. Hvis jeg har forstået det korrekt, vil jeg ved at “gamble" for 40.000 kunne få 4,75% forrentning af hele kontoen, uden opsigelse (undtagen velsagtens hvad angår bindingen af de nævnte 40.000). Banken fortæller mig, at de har et solvensindex (hvis det er det der er udtrykket) på 13, hvor finanstilsynet blot kræver 8. M.a.o. de er, efter eget udsagn, en kernesund forretning.

    #115934
    AnonymForfatter

    “Ingen risiko" findes ikke.

    Men i toppen af listen med ‘lav risiko på kort og mellemlangt sigt’ – lige efter bankindskud – ligger DKK-obligarionerne. Fx de populære 2%’ere.

    Eksempel 2% DLR 01 st.l. INK 2011. Eff rente = 4% før skat minus skat 43% af renten = 3,14% efter skat.

    Sammenlign dette med bankrente 5% minus skat 43% af det hele = 2,85 % efter skat.

    Det giver altså en noget bedre forrentning end NR. Dog skal fratrækkes handelsomkostninger.

    #115936
    AnonymForfatter

    Sorteret efter stigende afkast og faldende sikkerhed:

    Kontantindskud
    Statsobligationer
    Realkreditobligationer
    Erhvervsobligationer DKK
    Garanti kapital
    Erhvervsobligationer EUR
    .
    .
    Erhvervsobligationer TRY
    Garantiobligationer/’strukturerede produkter’.
    Aktier
    .
    .

    sådan cirka. Mange synes nok rækkefølgen skal være lidt anderledes. Helt sikkert er nogle varianter udeladt

    #115938
    AnonymForfatter

    Hej – så vil jeg gerne hjælpe dig som følger:

    Vel nok DK’s bedste garantikapital : Helgenæs Sparekasse med rekordhøj solvenspct. – de giver 8,50% i rente (ja du læste rigtigt!) Dog max 25.000 pr mand – altstå 50.000 for et ægtepar!

    Det tror jeg ikke du får bedre andetsteds – jeg mener solvens procenten var omkring 26.

    Håber du kan bruge dette.

    #115940
    AnonymForfatter

    Se seneste indlæg omkring Garantikapital.

    Mvh Peter C

    #115942
    AnonymForfatter

    Hej – jeg synes det ser fornuftigt ud.

    Dvs. at hvis jeg går efter 6-8% i afkast skal jeg faktisk leve med en ret pæn risiko – ja altså bare for at komme 1-3% højere op end den sikre løsning???

    #115944
    KFJForfatter

    Hej til alle
    Har i set på Haarslev Sp.kasse 5,5 % dog med 24 mdr. opsigelse

    #115946
    ahkForfatter

    Tak for dette tip. 25K er dog for lidt til at jeg gider have ulejlighed, men de skriver også dette: “Indlån på individuelle aftalevilkår / For større indeståender aftales individuel rentesats fastlagt ud fra størrelsesbeløb samt bindingsperiode." http://www.helgenaes-sparekasse.dk/index.asp?pageID=5 Det vil sige, de er til at forhandle med. Jeg vil prøve at kontakte dem.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 68 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.