gældssanering insolvens

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87943
    AnonymForfatter

    jeg betaler hver måned ca 9 tusind i afdrag på alle mulige lån jeg for en årrække har taget. dumt er vi enige om, men jeg var misbruger, men nu clean og vil gerne betalemin gæld tilbage. men sidder og har melem 500 og tusind kr at leve nu om måneden så er så tæt på at opgive det hele. er der noget som har nogle gode råd til hvordan jeg bedst kan håndterer denne situation

    Vh Strit

    #115836
    AnonymForfatter

    Du kunne jo forsøge at søge gældssanering.
    Alternativtkunne du gøre et forsøgpå at få lempet afviklingsvilkårerne på et par af dine lån.

    /Michael

    #115840
    AnonymForfatter

    At afdrage 9000 på gæld er en meget stor indsats. De RKI registrerede herinde formår ikke engang at afdrage 2.000 kr om måneden. Kudos.

    Du må endelig ikke give op helt lade være med at betale. Hvis du pludselig står i en situation, hvor du ikke kan betale, så ring og få udsat betalingen. Stort set alle kreditorer vil acceptere dette. Ring f.eks. og sig: “Jeg har det problem at jeg faktisk ikke kan betale min afdrag til tiden i denne måned – og jeg tror heller ikke jeg kan betale dobbelt afdrag i næste måned, hvis jeg får det udsat. Er det muligt jeg kan få en betalingsfri måned". Pas på med bare at udsætte afdragene, for så risikerer du at begynde og skovle alle betalingerne en måned foran dig, og det er første skridt til helvede, så spørg altid om du kan få en betalingsfri måned.

    Fro en mere langsigtet løsning skal vi bruge nogle flere informationer. Du lyder som en folk faktisk ville gide at hjælpe, så jeg foreslår at du laver en liste med kreditors navn, lånets størrelse, lånets restgæld og afdrag pr. måned. Eksempel:

    Handelsfinans 30.000: Rest 26.000, Afdrag 400
    Nordea 10.000: Rest 8.000, afdrag 1.000

    Så kan vi prøve at finde frem til hvordan du kan aflaste din økonomi.

    Men lad være med at give op, for så bliver det først for alvor svært.

    #115878
    AnonymForfatter

    Tusind tak for de svar jeg har fået.
    Jeg vil i weekenden gøre som foreslået.
    Skrive ned hvem det er jeg skylder penge, hvor meget og hvad jeg afdrager med hver måned- og sende det herind.

    På forhånd tak.

    Vh
    Strit

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.