4 kr.- pr. BS betaling!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87935
    AnonymForfatter

    Min kæreste har lavet et rente og afdragsfrit lille lån
    på 4000,- som bliver betalt af over 12 måneder.

    Da vi modtager papirer om at lånet bliver hævet over BS
    tager De 4 kr,- pr. BS betaling og forsvarer sig med at det ville være meget dyere hvis vi skulle på posthuset og betale selv.

    Nu er det altså gratis for mig over netbank at betale regningerne
    så kan jeg ikke uden at bryde loven afmelde BS og vente på at
    de sender 12 giroer som jeg så selv betaler som det passer mig og sparer i alt. 48 kr. som jo faktisk er en form for extra gebyr?

    #115780
    AnonymForfatter

    Ja, det er lidt snusket det der med gebyr for at få lov til at betale. Forbrugerstyrelsen synes også det er betænkeligt.

    Ikke desto mindre er det helt lovligt at lave aftaler der indebærer enten at du skal betale via pbs (og også betale gebyr for det). PBS er klart den billigste metode for kreditor at opkræve på. Husk at det koster også penge at udsende regninger, tjekke at pengene er kommet ind etc. Og hvis man så skal medtage en andel af arbejdet med dårlige betalere så blir PBS langt langt bedre for kreditor. Jeg ved godt, at DU ikke er dårlig betaler, men kreditor ved det ikke og må anlægge en gennemsnitsbetragtning.

    Kun hvis du ved tiltrædelse af aftalen ikke har været opmærksom på gebyret kan du med rette brokke dig.

    #115788
    AnonymForfatter

    Tak for svaret. :o)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.