Hvor låner man 300.000 på sit glatte ansigt ? (svar venligst på denne tråd)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87934
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe lidt, jeg har som så mange andre stiftet lidt klatgæld rundt omkring.

    Jeg er nu nået dertil hvor jeg gerne vil have det hele samlet, det drejer sig om ca. 300.000 (kr. 250.000 kr. i min nuværende bank og ca. 45.000 kr. i klatgæld, 4 kreditore)
    jeg har prøvet nogle få banker, men har fået afslag da jeg ikke kan stille nogen form for sikkerhed.

    Jeg har som sådan et okey job, tjener 350.000 kr. om året før skat, er ikke registreret i RKI og jeg kan afbetale med ca. 6000 kr. om måneden.

    Kender i nogen stedet hvor jeg måske kunne have lidt mere held ?

    (Grunden til at der er to indlæg er at jeg lavede en fejl i det første, oprettede en ny profil med en forkert E-mail) Jeg beklager!

    #115988
    AnonymForfatter

    Dem er der vel rigeligt af (om der så er nogen hvor renten er lavere end din bank, så det reelt kan betale sit er nok mere tvivlsomt).

    Men der er da i hvert fald:
    https://www.nordaxfinans.dk/home.do

    Men jeg vil næsten tro deres (og andre tilsvarende) har så høje renter at det bedre kan betale sig at beholde banklånet.

    #116082
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg har prøvet næsten samtlige finaseringsselskaber og har fået et stort nej af dem alle…

    Nordax har også sagt nej.

    problemet er at jeg gerne vil samle alt min gæld under et tag, så der kun er et sted at betale, altså ikke forhøje min gæld, bare kun betale et sted.
    Jeg har gæld hos: D.E.R – Handelsfinans – Lindorff A/S – og i min nuværende bank, hvor renten er hhv. 9,75 % og 12,5 %

    jeg ved ikke om det kan betale sig at samle det, eller bare lade det køre som det gør nu og vente på det bliver færdig.

    #116088
    AnonymForfatter

    Prøv at spørge hvorfor du får afslag, og gør det eventuelt klart at lånet skal bruges til at betale din anden gæld af, ikke som et yderligere lån.

    Jeg tror nu stadig ikke du finder noget meget billigere end din bank til de 250.000, nordaxfinans vil f.eks have 12.25% i rente (hvis du betaler over 12 år) eller 22% (over 6 år). Andre tilsvarende selskaber er sikkert hen af det samme.

    Alt efter hvordan de 45.000 er skruet sammen kan det muligvis betale sig at samle det, men medmindre du kan få en bank med på det (eventuelt dem der har lånt dig penge, hvis du fortæller bankrådgiveren det er for at fjerne dyrere gæld til andre er de sikkert mere velvillige) tror jeg ikke det rent økonomisk kan betale sig.

    #118944
    AnonymForfatter

    Du får helt sikkert afslag fodi du ikke har nogen medansøger!

    #118956
    AnonymForfatter

    Hvorfor skulle det dog være så interessant at samle gælden?

    Enten har du ikke styr på din økonomi, og så kan du lige så godt droppe omlægning af lån etc. Du risikerer bare at blive benovet over at en løbende ydelse falder eller sådan noget.

    Eller også HAR du styr på økonomien og betaler løbende af på den samlede gæld, og så er det da ikke et problem at skulle betale 4 steder i.s.f. eet.

    Er de samlede månedlige ydelser voldsomme – ok, så bliv ved med det. Er de FOR voldsomme, så kontakt kreditorer (dem med den laveste rente/omkostning) og forelæg dem facts og sig at ydelsen må nedsættes.

    “jeg ved ikke om det kan betale sig at samle det, eller bare lade det køre som det gør nu og vente på det bliver færdig."

    Nej – normalt kan det ikke betale sig når bankerne har sagt nej. Men har du prøvet at få dem til at nedsætte ydelsen midlertidigt (fx 1½ år til du er færdig med kreditkortene). Hvis du kan overbevise dem om at du ikke er mindre solid (fx lade dem ekspedere alle betalinger til de andre kreditorer), så tjener de jo i sidste ende mere på dig hvis de bliver dem der får lov at låne dig længst.

    Nej – det er et dumt tidspunkt for dig at skifte kreditor. Lad i stedet kreditorerne dø en langsom ded ved at nedbringe gælden.

    #118962
    AnonymForfatter

    Du har allerede en rigtig attraktiv rente på bankgælden. De sidste 40.000 til finansieringsselskaberne skal du bare sørge for at få betalt ud hurtigst muligt.

    Du får svært ved at finde bedre vilkår på forbrugslån uden sikkerhed!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.