Danske Bank

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87920
    AnonymForfatter

    Det er ikke så mærkelig Danske banks aktiekurs er faldet ud over det gennerelle for finanseringsaktier. Jeg tror det er ved at gå op for hvermand hvad de står for. Jeg har sat mange penge til på de papirer de hele tiden udsteder, såsom komuneinvest, deres egne dårlige og omkostningstunge investeringsbeviser. Jeg ligger p. t til tab på mere end 325.000,00 kr. i deres udbudte papirer. Deres udbudte Kommuneinvest alene til ca. 300.000,00 kr. Er nu hel færdig med DB .

    #115558
    AnonymForfatter

    Jeg går ikke ud fra at banken handler på dine vegne? Det er med andre ord dig selv der har givet grønt lys for investeringerne. Er investeringen du har foretaget i Kommuneinvest udløbet, eller kan du have købt på et uheldigt tidspunkt? Uden at kende det konkrete produkt kan det vel være at du igen når at komme “i pengene".

    #115560
    AnonymForfatter

    Blot til almindelig information:

    “Komuneinvest" udbyder ‘garanti-obligationer’ aka ‘strukturerede produkter’. Det er papirer der er skruet sådan sammen at der er et sikkerhedsnet i form af en maksimalt tab men mulighed for ubegrænsede gevinster den dag der er to torsdage på en uge.

    Det adskiller sig ikke fra en lottokupon: Max tab er 20 kr, max gevinst er 1 mill (tilgiv mig, hvis beløbene ikke er korrekte – bare I forstår princippet). Nogle af kommuneinvest’s produkter har garanti for at få mindst 100% ved udløb, men det er jo også et tab i forhold til at have sat dem i banken til 5%. Nødvendigvis er det mest sandsynligt med et tab. Hvis gevinst var det sandsynligste, så ville de papirer blive handlet til væsentligt høje kurser.

    Hvis tabet er begrænset til fx 3%, så er det risikofrit for banken fx at låne dig 900.000 til 7% i en et-årig løbetid. Så indskyder du selv 100.000 og har pludselig med et begrænset indskud mulighed for den helt store gevinst af 1 million kroner hvis obligationen udvikler sig godt. Det gør den dog som nævnt sandsynligvis ikke, så den indløses måske til det lovede minimumsbeløb 970.000 hvilket svarer til renter og afdrag på dit lån.
    Du har mistet dine 100.000, Banken har tjent 3% i provision ved at sælge dig papiret (nævnte de ikke det? Det skal de) og 7% ved at låne dig pengene. Ikke underligt at Danske Bank anbefalede dig Kommunekredit.

    Desværre er en sådan ‘rådgivning’ mere regelen end undtagelsen. Sådan gør de også i min egen bank Maxbank. Min egen investerings’rådgiver’ ved dog godt, at hvis han personligt foreslår mig noget sådant, så gider jeg ikke at snakke med ham mere

    #115644
    AnonymForfatter

    Tak for informativ belysning af Danske banks moral – eller rettere mangel på samme. Det er jo klart at hvis de ser at kasseapparatet kan ringe med en fortjeneste på f. eks. 45.000,00 kr. " glemmer " de, at de reelt snyder kunden. Det er jo også ret indlysende at kundens køb jo let kan blive ret dårlig, når det udstedende selskab først skal have væsentlige beløb tjent hjem, før der kan blive en forrentning til kunden.
    Havde disse enorme tab som Danske bank er “bagmand" til været påført forbrugeren af en brugtbilshandler ville han forlængst være tiltalt efter straffeloven.
    Forresten, hvor står det de skal oplyse om deres fortjeneste ?
    Burde det oplyses i udbudsmaterialet ?

    #115646
    AnonymForfatter

    Nu er det jo sådan, at det er det absolut bedste Danske bank har som der kan investeres i – så hvorfor skulle man ikke købe det !!!!

    Som udgangspunkt kunne man jo så vælge at tro på hvad Danske Bank siger.

    Men det er selvfølgelig rart at vide, at man som udgangspunkt ikke kan tro på Danske bank, når deres investeringsrådgivere informerer om noget hvor banken kan tjene penge.

    #115648
    AnonymForfatter

    Bekendtgørelse om god skik for finansielle virksomheder – http://kortlink.dk/47hr

    “§ 11. Har den finansielle virksomhed eller dens medarbejder/rådgiver i rådgivningssituationen en særlig interesse i rådgivningens resultat udover den almindelige indtjening, skal virksomheden inden rådgivningen informere kunden om arten og omfanget af den særlige interesse.
    Stk. 2. Modtager den finansielle virksomhed provision eller andet vederlag som følge af formidlingen af produkter eller ydelser, skal kunden gøres opmærksom herpå. Det samme gælder, hvis den ekspederende medarbejder/rådgiver modtager provision eller andet vederlag, og der er en direkte sammenhæng mellem konkrete salg af ydelser eller produkter og vedkommendes aflønning."

    Men det skal bemærkes at enten bryder stort set ALLE banker denne regel med Finanstilsynets accept eller også er det mig der er dum når jeg tror at “arten og omfanget" betyder at enhver køber af investeringsforeningsbeviser eller ‘strukturerede produkter’ i banken skal gå derfra med en viden om at banken får ½-3% i ekstra provision for dette salg i forhold til fx aktier eller realkreditobligationer.

    #115710
    AnonymForfatter

    Hvad er det for en gang NONSENS???

    Der er da ikke nogle der ligger skjul på at bankerne tjener på investeringsforeninger og strukturerede produkter!!

    – Hvordan vil du investere i aktier, obligationer og valuta uden for EU med en fornuftig risikospredning uden dem???

    / Den uforstående…

    #115726
    AnonymForfatter

    lÆgger!

    På grund af det stigende pres HAR Danske bank faktisk for nylig tilføjet “Vi gør opmærksom på, at banken modtager beholdnings- og emissionsprovision fra investeringsforeningen Danske Invest." Den var der ikke sidst jeg tjekkede. Det er den dokumentérbare dokumentation. Jeg er af den opfattelse at den mundtlige information er ringere. Vis mig en kunde der forlader banken efter at have købt Danske Invest MED viden om at grunden til at han blev anbefalet lige netop Danske Invest var et spørgsmål om bankens indtjening. Iøvrigt opfylder end ikke denne skriftlige information min opfattelse af “art og OMFANG" af bankens særlige interesse. Kun Skandiabanken har så vidt jeg ved sat procenter på provisionen på deres hjemmeside.

    Der er ikke noget i vejen for at du køber papirer i fremmede valutaer eller fra fremmede lande (også udenfor EU), selvom det begynder at blive besværligt hvis det er sjældnere papirer (en almindelig IBM-aktie køber du bare ved at ringe til banken – en sjældnere skal du bede dem om at lede efter). Men E_AGGER har helt ret i at investeringsforeninger er en fremragende idé, både for småinvestorer og til at lette processen med køb af udenlandske papirer. Trist at ideen så skal forringes med 1% (betalt af investor) p.g.a. ‘markedsføringsomkostninger’ der jo blot er et bidrag til bankens almindelige indtjening og ikke et udtryk for et reelt merarbejde i.f.t fx aktier. Og trist at det hemligholdes mere eller mindre. Når Hardy Pedersen (der startede denne tråd) har købt ‘omkostningstunge’ papirer, så var det nok i uvidenhed – ellers havde han nok ikke gjort det.

    … og så burde det være strafbart at udbyde investeringsforeninger i ‘Korte danske’.

    #115734
    AnonymForfatter

    Burde denne tråd ikke hedde investeringsforeninger?

    Så vidt jeg ved har alle banker en investeringsforening, og hvor mange af dem oplyser om hvad de tjener??? = ingen…. (i hvert fald ikke mundtligt….)

    #115740
    AnonymForfatter

    Tråden handler vel om bankernes investerings’rådgivning’ (med udgangspunkt i Danske Bank).

    Men der er da investeringsforeninger der er uafhængige af bankerne. Sparindex (ikke at forveksle med Sparinvest) med en noget speciel portefølje-pleje og LD invest.

    Ingen af dem har iøvrigt ‘Korte danske’, der KUN er oprettet for at give bankerne indtægter.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.