Banklån versus kreditlån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87919
    AnonymForfatter

    Hej – jeg kunne godt bruge en smule assistance 🙂

    Jeg har et lån til 20% af husværdien på 297.000 i Jyskebank til en rente på 7,45%. Den fungerer som kassekredit, så jeg kan spare op på samme konto. Da mit hus er blevet vurderet op fra 2mio til 2.3mio, så har jeg nu muligheden for at konvertere mit lån i Totalkredit fra fastforrentet 5% til fastforrentet 6% og på samme tid låne ekstra 270.000 til afvikling af banklån. Min bankrådgiver siger, at kursgevinsten kan betale omlægningen, men den højere rente på det nye lån betyder, at jeg ikke har noget at vinde i forhold til mine nuværende lån. Jeg har ikke særlig meget erfaring med låntyper mv, så jeg har svært ved at vurdere om der er andre muligheder der kunne være mere fordelagtige (fx flex tillægslån)? Eller om omlægningen bare ikke skal være lige nu? Desuden har jeg også svært ved at vurdere om renten på mit nuværende banklån er for høj? (jeg har snakket med Scandiabanken, men de vil ikke yde lån på de sidste 20% af husets værdi).

    Restgælden på mit 6% fastforentet totalkredit lån med afdrag er kr 1.625.910

    Gode råd til lånomlægning, bankskift eller lignende modtages med stor tak 🙂

    Med venlig hilsen
    Kristian Bang

    #115552
    AnonymForfatter

    Måske skulle emnet have ligget under “Realkredit"..

    #115554
    AnonymForfatter

    Rettelse (mit nuværende lån er 5%):

    Restgælden på mit 5% fastforentet totalkredit lån med afdrag er kr 1.625.910

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.