jeg vil ut rki

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87918
    AnonymForfatter

    jeg har rki den problemer ansvar min fordi jeg betelte pbs hvar måneder men min banken stoped pps bataling nu jeg ønsker ut rki å jeg skal ha lån penge

    #115534
    MichaelForfatter

    Gider du lige sende en ordbog med så vi kan forstå hvad du prøver at sige?

    #115536
    AnonymForfatter

    jeg har rki den problemer ansvar min fordi jeg betelte pbs hvar måneder men min banken stoped pps bataling nu jeg ønsker ut rki å jeg skal ha lån penge

    Hmm.. Det var da ikke særlig svært at forstå – men selvfølgelig, hvis man selv har svært ved at læse, så kan det da godt være man mener det er svært. Nuvel, her kommer så mit bud på en ‘oversættelse’ så alle vist kan være med:

    **Jeg har RKI problemer. Det er (ikke) mit ansvar, fordi jeg betalte via PBS hver måned. Men min bank har stoppet PBS betalingen. Nu ønsker jeg at komme ud af RKI, for jeg skal låne penge.**

    – Hvis min ‘oversættelse’ er helt gal, bedes den oprindelige indlægsskriver lige smide et par ord, så vi kan få det rettet til 🙂

    #115538
    AnonymForfatter

    Hver ENESTE gang nogen har fortalt mig, at “PBS ikke har betalt regningen" har det været deres egen skyld, men folk elsker at lege “den lille mand" som er blevet snydt af den store, slemme kapitalist.

    Men når det kommer til stykket skyldes det altid manglende dækning på kontoen.

    I gentagne tilfælde af manglende dækning kan banken opsige tilslutningsaftalen uden varsel, og det er især her folk flejner helt ud. Men reglerne er meget simple, det står i §10 af “Generelle regler for debitorer i Betalingsservice": “I tilfælde af væsentlig misligholdelse, herunder at De gentagne gange ikke har haft dækning på Deres konto jf. § 3, kan Deres pengeinstitut hæve aftalen uden varsel."

    Hvis du insisterer på at banken har handlet uagtsomt er de faktisk erstatningsansvarlige for direkte tab efter §13, hvor der blandt andet står: “Pengeinstituttet er ansvarlig for direkte tab, som påføres Dem, og som skyldes, at de involverede pengeinstitutter
    eller PBS har handlet uagtsomt. Dette gælder dog ikke i det omfang, tabet skyldes Deres egne forhold."

    Dette direkte tab vil dog, for privatkunder, i praksis sige rykkergebyret for første udsendte betalingspåmindelse.

    Men ved du hvad, op i røven med alle paragrafferne og de juridiske spidsfindigheder, for det hele kan koges ned til en ting: Betal dine regninger.

    Hvis en betaling udebliver, hvad enten der et bankens eller din egen skyld, så får du en betalingspåmindelse, og du får ENDNU en betalingspåmindelse, og sørme ikke om du får EN TREDJE betalingspåmindelse, hvor der udtrykkeligt står, at du risikerer registrering i RKI.

    Du har haft masser af muligheder for at betale dine regninger, men du har åbenbart ikke haft viljen eller evnen til at betale, og du er derfor under alle omstændigheder ikke egnet til at få et lån.

    Og Michael: Hvad bilder du dig ind at håne folk, fordi de skriver dårligt. Må folk ikke deltage i et debatforum, hvis de ikke er så gode til at formulere sig på skrift? Hvordan skal de blive BEDRE, hvis de ikke engang må øve sig? Det er utroligt dårlig stil Michael.

    #115540
    AnonymForfatter
    #115542
    AnonymForfatter

    jeg vil låne penge og ut RKI hvis du kan banken eller ringe på meg telno,20356702 jeg skal foklar hvis du vil tak

    #115544
    AnonymForfatter

    jeg fostå alle din brev men jeg vil grene ha et lån hvis du kan banken kan du svar tak

    #115548
    MichaelForfatter

    LoneH: Som du kan se på mohameds seneste svar, så har har ikke fattet dit svar på hans første indlæg overhovedet, men vil bare have dig til at låne ham penge – så jeg har ærlig talt svært ved at give et seriøst svar og er iøvrigt dødtræt af at se det samme RKI-spørgsmål igen og igen og igen og igen og igen og…

    Jeg vil gerne vædde en kop kaffe om, at der max. går 3 dage inden præcis samme spørgsmål stilles fra en anden.

    #115550
    AnonymForfatter

    Mohamed, må du overhovedet låne penge, er det ikke haram?

    Michael. Lad være med at læse herinde i nogle uger, gå ind på boligdebatten på boliga i stedet, før du får et mavesår?

    Why do u keep tormenting yourself?

    #115562
    fk2001Forfatter

    Men du kan alligevel ikke dy dig for at åbne indlæg hvori “RKI" indgår i overskriften???

    Det kan jeg heller ikke på trods af at jeg på forhånd ved hvad indlægget omhandler. Jeg er også lidt træt af disse indlæg, men jeg mener dog ikke at det skal være en grund til at håne disse personer i en grad som du tillod dig. Det er nemmere at tie stille i disse indlæg. Normalt er vi advaret i overskriften så vi har muligheden for at holde os væk.

    #115602
    AnonymForfatter

    Hej Lone H.

    Du er da nødt til at feje for egen dør, før du fejer for andres.
    For ca. 14 dage siden, skrev du følgende til en debattør her på Mybanker.dk

    Lone H
    Totale indlæg: 62
    Sidste indlæg: 02-09-2007
    Bruger siden: 07-06-2007
    Helt ærligt Belinda. Tråden er startet for flere år siden, hvilket der tilmed er blevet gjort opmærksom på i flere indlæg, til dem som har problemer med at læse se små datoer.

    Det er ikke studenterhuen der trykker.

    (Klip slut.)

    Jeg kan sikkert finde flere hånlige indlæg, skrevet af dig, men den citerede faldt jeg tilfældigt over og den faldt mig for brystet.
    Ovennævnte citat med studenterhuen er direkte ubehøvlet og usmageligt.

    Så kom igen, når kosten har været i brug 😉

    #115612
    AnonymForfatter

    Jeg hader at feje, kan jeg ikke bestille hjemmeservice?

    #115618
    AnonymForfatter

    Det er nok en dårlig idé, da du ikke har midlerne til sådan en ordning.

    Lone H
    Totale indlæg: 64
    Sidste indlæg: 03-09-2007
    Bruger siden: 07-06-2007
    Jamen jeg har ikke lyst til at betale min gæld.

    Kan jeg blive erklæret insolvens igen om et halvt år?

    #115636
    AnonymForfatter

    Lone H er bare endnu en RKI taber!

    #116584
    AnonymForfatter

    rasict

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.