Træt af nuværende bank, løsning søges.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87908
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg er temmelig træt af min bank, jeg er pt på sygedagpenge pga en skade jeg har og vil have resten af mit liv, forventer at komme til at arbejde igen i løbet af 6 uger.

    Jeg har en andelslejlighed med en friværdi på 30 000 kr, men den stiger ca til 250 – 350 000 kr i løbet af 2 måneder.
    Jeg har et forbrugslån på 88 000 kr samt en kassekredit på 65 000 kr.
    Banken accepterer intet overtræk og jeg har heller ikke haft noget før i fredags, jeg havde regning på bilforsikring som skulle betales og jeg trak den på dankortet(4500 kr), nu er kortet så spærret og jeg får et fucking visa electron tilsendt med posten, tak for lort.

    Jeg kører sag mod min forsikring og kan risikere at få erstatning på 150 000 kr i løbet af efteråret, men intet er selvf sikkert.

    Kan det virkelig passe at det er normal procedure at behandle kunder sådan? De er klar over min situation både sygdom og stigning af andel…

    Jeg vil rigtigt gerne skifte bank, men det er jo svært med lav indkomst pt og gæld.
    Nogen forslag til hvor jeg kan få en god pris på andelslånet, havde overvejet basisbank, men har læst meget blandet om dem.

    Min egen bank er hverken til at hugge eller stikke i…

    #115438
    fk2001Forfatter

    Denne procedure er helt normal. Hvad du har foretaget dig er misligholdelse af lån, i form af at hæve penge udover hvad du er autoriseret til.

    Og det bliver svært at skifte bank. At flytte lån mens din indkomst er begrænset er nærmest umulig.

    Det bedste råd jeg kan give er at overholde aftalen med din bank. Alt efter hvad der står i jeres kontrakt, kan misligholdelse fra din side betyde at banken kan opsige dit lån (under visse regler), hvilket kan betyde at du skal ud at låne til meget højre renter, eller at din nuværende bank kan hæve renten til svimlende niveauer. Så pas godt hvad du har. Du ønsker ikke at havne i en økonomisk dårligere situation end hvad du allerede er i.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.