Lån i sin fri værdi

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87897
    AnonymForfatter

    Hejsa alle
    vi har et rigtig møg lån som ikke er til at slippe af med , det er bil lån på billån der bare er lagt oveni hinanden så regningen nu lyder på knap 200,000 kr som vi afdrager med 3500 kr i mdr hvilket er mega mange pange når man også skal føde 4 børn , nu har vi så fundet ua af at vi har en god potion fri værdi i vores hus , ville det være dumt at låne den fri værdi og betale lånet ud ? rente satsen på lånet er 13 %
    og hvor meget vil det koste os at låne 200,000 kr i huset ?
    Kom med jeres bud og en god løsning.
    Jeg hulker ikke det er vores egen dumhed….
    Vi knolker for at få lånet afviklet og smider alle de penge ind vi kan undvære hver mdr , men det er eddermame ved at være MEGET hårdt

    #115248
    SoleilForfatter

    Få hurtigtst muligt de billån skiftet ud med et lån i friværdien, det kan I få til under den halve rente. Gå til et par forskellige kreditforeninger og bed dem om tilbud, det er gratis. Fortæl dem blot, at I ønsker at komme af med billånet, det er jo en ærlig sag.
    Med lån på 200.000 til 13,5% betaler I 27.000 i rente, så af de 42.000 I betaler om året, går noget over halvdelen alene til renter, der er kun 15.000 tilbage som afdrag.

    #115258
    AnonymForfatter

    Det er helt vildt mange renter vi betaler , men jeg har snakket med vores bankrådgi´ver om det , hun siger det ikke er så slemt !!! 13 % er da ingenting mener hun 🙁
    men de kan da godt finde på at sætte den ned hvis vi har noget af værdi som de kan tage i pant, det ha vi så ikke lige andet end huset jo , men det er jo kredit foreningen …

    #115264
    AnonymForfatter

    Udover realkredit, så få også et tilbud fra jeres nuværende långiver på at få det ændret til en boligprioritet (med sikkerhed i et ejerpantebrev) – helst i form af en kassekredit.

    Det er nok ikke billigere, men det koster ikke noget at spørge

    #115268
    AnonymForfatter

    skal real kredit ikke være den samme som den man har ? eller kan man tage lån i andre kreditforeninger ?

    #115270
    AnonymForfatter

    tja det ved jeg fak´tisk ikke 🙂

    #115276
    AnonymForfatter

    Når renten er 13% er svaret klart ja, næsten uanset hvad.

    Men når I har stor friværdi i huset, så ville nærmest enhver bank kunne tilbyde jer bil/forbrugslånet til 7-8%. Jeg er derfor lidt uforstående overfor at I ikke har forhandlet renten med banken. Det lyder som en ekstrem dårlig bank.

    I bør muligvis overveje at få realkreditlånet som tillægslån i huset frem for at bringe hele realkreditlånet i spil.

    I skal samtidig være opmærksom på at I ikke kan få realkreditlån til mere end 80% af huset værdi.

    Hvilken bank benytter I ?

    #115278
    AnonymForfatter

    Du kan sagtens skifte.
    Skal gamle lån indfries er det nok nemmest at fortsætte med samme selskab. Der er ikke den store forskel på de forskellige realkreditselskaber, men en mindre forskel findes dog i ‘bidragsprocenten’.

    #115284
    AnonymForfatter

    ja dårlig bank , vi har længe ville skifte bank , da vi har haft den samme siden 1992 , det er forøvrigt den jyske sparekasse vi har.
    hvis man ikke selv siger noget får man ikke noget af vide

    #115286
    AnonymForfatter

    hvad er et tillægslån?

    #115288
    AnonymForfatter

    Hvordan kan det være man bliver loget på som mig og så anonym 🙂
    Nå men det er mig er ny her

    #115290
    AnonymForfatter

    Hvis man nu vælger det der tillægs lån er det ved kredit foreningen ? altså den kredit forening vi har i dag er total umoderne DLR kredit , kan man så låne de 200.000 kr i et andet selvskab uden at flytte hele ens kreditlån over i det ???+

    #115294
    AnonymForfatter

    Du kan have så mange realkreditinstitutter du vil have – der er ingen tvang i DK!

    Dog vil jeg anbefale at I tager et prioritetslån i banken således I slipper med under halvdelen i rente og kan “genbruge" lånet igen og igen!

    #115302
    AnonymForfatter

    Ja, men bare ikke i den Jyske Sparekasse.

    De er vanvittigt dyre, og slet ikke konkurrencedygtige på renten, og derfor sikkert heller ikke på prioritetslånet.

    Men deres hovedkvarter i Grindsted ligner da en hel milion. Der er lidt Julius Cæsar over det!

    #115304
    AnonymForfatter

    det er nogen vildt dyre renter syntes jeg , men de er ikke til at forhandle med…
    Jeg har prøvet og bare fået afvide at det ikke kan lade sig gøre

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.