Hjælp…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87896
    AnonymForfatter

    Jeg er 25, kok, årsindkomst på knap 280000 før skat. Bor i lejebolig, har en lille bil og et forbrugslån på ca. 40.000. Er p.t. kunde i nordea (deres check-in program)
    Da jeg skiftede til nordea i 2003 var renten på mit check in lån 7,25 hvilket jeg synes var mere rimeligt end de 10,25 jeg gav i sparbank vest.
    -Men, – nu er renten på lånet steget til 9,25. Godt nok kan man nu låne op til 125.000 til den rente, mod 50.000 førhen, men det kommer jo ikke rigtig sagen ved. Er det helt galt at jeg synes 9,25 er for meget?

    Jeg går og overvejer lidt at købe noget at bo i, og på et tidspunkt kan min bil nok heller ikke holde til mere, så der skal en nyere model til.

    Mit spørgsmål er nu om jeg med fordel kan skifte til en anden bank, og i så fald hvilken.

    #115218
    AnonymForfatter

    ok, når jeg kigger mig omkring herinde kan jeg godt se at det måske virker som et latterligt lille problem, som det sikkert ikke kan betale sig at gøre noget ved anyway. Tænker bare lidt fremad, om det er smartere at skifte inden man får stiftet alt for meget gæld.

    #115224
    AnonymForfatter

    Jeg synes ikke dit ‘problem’ er latterligt lille. Det er dog mere relevant end de der spørgere der vil have blankolån trods rod i økonomien. De er helt udenfor pædagogisk rækkevidde og blir sure hvis de ikke får det svar de ønsker. Du ser ud til at tænke dig om.

    9.25% lyder ikke gevaldig højt. Prøv at kigge her på siden.

    Men betal du bare videre på det. Sæt evt. tilbagebetalingsraterne lidt op – det skal du jo alligevel vænne dig til som forberedelse til at tage et større lån.

    Og tag så din økonomi under armen og besøg nogle af de banker der er nævnt her som billige. Fremlæg sagen som den er: Du har sat ydelsen op, skylder 40k til din gamle bank og vil gerne udvide lånet. Hvis bare bankerne tror på at de får deres penge igen, så har du gode kort på hånden til at få et godt tilbud.

    #115226
    AnonymForfatter

    hmm. Ja, jeg har jo faktisk allerede sat ydelsen op så der kun er 25 md. tilbage, synes egentlig selv at det var ok. Synes egentlig nok bare at det er rigtig svært at gennemskue hvor man skal betale mindst for en krone med alle de gebyrer og etableringsomkostninger, og nu er jeg jo jyde, så dt med at føle sig lidt taget ved næsen er ikke så rart:)

    #115228
    AnonymForfatter

    – og ja, der er vist en del herinde på sitet der har været lidt lemfældige med økonomien…

    #115234
    MichaelForfatter

    Renten er rimelig på nuværende tidspunkt og lånet er alligevel så forholdsvist lille, at en rentebesparelse på 1-2% point ikke betyder det store alligevel. Hvis du går i købstanker af fast ejendom vil jeg hellere anbefale dig, at slippe af med forbrugsgælden så hurtigt som muligt. Der er mange udgifter på et hus (hvis det er det du vil have) og det harmonerer meget dårligt med et eksisterende underskud. I din alder og med en udmærket fast indkomst skal man ikke have forbrugsgæld efter min mening, men heldigvis er lånet af en overkommelig størrelse, så det burde ikke volde dig problemer overhovedet.

    Held og lykke

    #115238
    AnonymForfatter

    Jeg kan egentlig anbefale den metode jeg antydede ovenfor:

    1. Regn ud hvad din ydelse vil være på et lån svarende til det du skal have hvis du realiserer dine drømme. Få gerne hjælp i banken (også gerne ‘den nye’ hvis du vil skifte) til denne beregning.
    2. Sæt din ydelse på nuværende lån op til dette niveau (og når/hvis det bliver helt tilbagebetalt, så fortsæt med en opsparing.
    3. Når det har gået på et stykke tid, så har du gode argumenter til rent faktisk at få tilbudt et sådant lån til en rimelig rente.

    #115256
    AnonymForfatter

    Danske Bank tilbyder lån på 100 tkr. til 8,08 på deres nye konti. det da lidt bedre

    #115260
    JydenForfatter

    Er det ikke gamle rentesatser jeg mener Danske Bank allerede er oppe i 9,3 % ?

    #115292
    AnonymForfatter

    8,1% for dem der er 27 og derunder – 9,1 % for dem der er over…. Gratis oprettelse op til 100.000

    #115310
    AnonymForfatter

    Jeg tror jeg kan se på svarene at jeg nok ikke var helt klar i mit indledende spørgsmål.
    Jeg skal ikke have mere forbrugsgæld, jeg betaler den af jeg har nu, og vil derefter spare op til udbetaling på en bolig og senere hen gerne købe. Spørgsmålet var egentlig om jeg, med min alder, indkomst mm, med fordel kunne skifte til en anden bank som var bedre, inden jeg skal ud og købe noget at bo i?
    (ved godt at det er et rimeligt åbent spørgsmål, men jeg har ikke den fjerneste idé om hvordan jeg skal gennemskue om Nordea er det bedste for mig (ps. jeg er glad for at være kunde i nordea, og har en super sød rådgiver, så det er det er der ikke noget i vejen med)

    #115322
    AnonymForfatter

    Jeg synes du HAR fået svar: Renten er IKKE helt vild. INGEN af os kan sidde og beslutte at xxx-bank vil give dig en rente der er en smule billigere. Du må spørge.

    #115366
    AnonymForfatter

    #115368
    AnonymForfatter

    Hvis du er villig til at skifte og kan dokumentere, at du har orden i økonomien, så vil jeg anbefale dig at prøve Nørrenebel Sparekasse. Her koster et forbrugslån kun 8,0%

    #115372
    AnonymForfatter

    Din rente i Nordea er steget 2% siden 2003 da du skiftede bank. Men det er den også i de andre banker da renteniveauet de sidste par år har været stigende.

    Det er kun ganske få (ofte lokale banker eller de rene netbaserede banker) som kan tilbyde dig en lavere rente på et forbrugslån end de godt 9% du har hos Nordea.

    Derfor – Få afviklet gælden så hurtig som muligt – Spar lidt på forbruget i hverdagen og sæt afdraget på lånet op. Det vil også hjælpe dig når du skal i banken på et tidspunkt og have lån til en ny bolig som du skriver.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.