Northern Rock Bank påvirkes af finanskrisen

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87894
    AnonymForfatter

    Jeg har læst i avisen, at Northern Rock Bank er meget negativ påvirket af finanskrisen fordi de har lånt mange penge ud i usikre lån – de såkaldte sub-primelån som har startet den globale finanskrise. Bankens aktiekurs er faldet med over 30%. Derudover har de en stor rente- og valutarisiko, da de ikke dækker valutarisikoen af, når de låner pengene af danske opsparere og derefter udlåner pengene til usikre boligejere i USA og UK. Er der nogen som ved om man som opsparer er sikret af Indskydergarantifonden, det er jo en engelsk filial i Danmark eller er man under nogen form for garantiordning i England. Jeg kan ikke finde noget på deres hjemmeside.

    #115172
    AnonymForfatter

    Du er dækket af både den engelske og den danske garantifond (max beløb omkring 300.000).
    Man kan læse om det på deres hjemmeside under:

    1. Opsparingskonto
    2. FAQ
    3. Jeg er ikke bekendt med NR. Er mine penge sikre.

    #115174
    JydenForfatter

    Northern Rock er omfattet af både den engelske og danske indskydergarantifond. Du er altså dækket 100 % på indskud til 300.000 kr. og på grund af den engelske med yderligere 90 % af de næste ca. 50.000 kr. alt efter valutakursen.
    Det fremgår af Northern Rocks hjemmeside, men du kan også se på http://www.indskydergarantifonden.dk at du er dækket via det supplement de har tilkøbt sig i Danmark. Så i princippet er du faktisk bedre dækket end hvis det var et dansk pengeinstitut og du havde lidt over 300.000 kr. stående.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.