køb på nettet

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87891
    AnonymForfatter

    JEg står foran at skulle købe noget af en forhandler på nettet.

    jeg kan både betale via Paypal eller via en bankoverførsel, det er dog billigst hvis jeg betaler via bankoverførsel.

    Men hvordan er mine rettigheder, hvis jeg nu ikke får det jeg har bestilt. kan jeg få trukket pengene tilbage fra hans konto, hvis jeg bruger bankoverførsel. Jeg er ret sikker på at jeg kan hvis jeg bruger Paypal, men vil også gerne have bekræftet dette.

    #115138
    fk2001Forfatter

    Ved bankoverførelse har du ingen muligheder for at trække pengene tilbage hvis noget går galt.

    Ved paypal har du nogle rettigheder, og hvis dette ikke er tilstrækkelig kan du altid gøre indsigelse mod paypal via din kortudsteder. Du skal blot være opmærksom på at paypal har en historie af at lukke konti hvis du trækker pengene hjem gennem kortudstederen frem for paypal selv, så vær sikker på at du ikke har en positiv balance på din paypal konto hvis det kommer så langt.

    #115146
    SoleilForfatter

    Hvis du ikke har et dankort (eller et andet kort, som accepteres) skal du betale med Paypal, for her kan du stoppe indbetaling inden for visse rammer.

    Men der er og har været en del slemme problemer med Paypal, som jeg i alt fald ikke vil bruge mere. Så langt det bedste og sikreste er at bruge dankortet. Her er helt præcise regler både for at standse en betaling og for at få den tilbageført. Disse regler er ens for alle banker.

    #115178
    Lars K.Forfatter

    Jeg har prøvet et par gange med bankoverførelser. Vil til hver en tid foretrække PayPal. Det er langt nemmere & pengene når frem med det samme.
    På et tidspunkt bøvlede jeg vel i ca. 14 dage med at få pengene frem vedr. en udlejnings-bolig i Italien, fordi der var store problemer med bankoverførelsen, og til sidst røg pengene retur på min konto (heldigvis uden at jeg mistede nogle af pengene i gebyrer til andre involverede banker – dette har jeg dog prøvet ved en senere lejlighed).
    Da jeg så betalte med PayPal gik det glat igennem i løbet af nul-komma-nul.
    Vælger PayPal igen, næste gang jeg har mulighed for det (men selvfølgelig aller helst Visa/Dankort).

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.