Inkassogæld

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87862
    AnonymForfatter

    Hej.
    Jeg kunne godt tænke mig at finde en bank som er villig til at tage en kunde som har Inkassogæld, (skattegæld)som jeg afdrager på og overholder alle aftaler med.
    Lån og spar som jeg er kunde hos nu har livstidsregistreret mig som dårlig kunde fordi jeg engang har været i ribers og osse har skattegæld. Jeg er ikke mere i ribers men Lån og Spar har sagt at jeg aldrig kan låne endsige få et dankort hos dem.
    Er det egentlig lovligt at registrere en for livstid?
    Vil det så sige at så længe jeg har min skattegæld er der ikke en bank der vil røre mig?

    #114660
    AnonymForfatter

    Så længe du er kunde – kan banken gøre, hvad den vil. Det er jo kun oplysninger, der ligger i den pågældende bank. Så hvordan banken kreditvurderer deres kunder er deres egen sag. Nogen er måske mere strikse end andre. Og det er jo ikke oplysninger, som banken sender ud i et offentligt forum, da banken jo har tavshedspligt (iflg. lov om finansiel virksomhed).

    Men selvfølgelig kan du få lån i en anden bank, hvis de vurderer, at din økonomi er OK. Og da du skriver, at du ikke er i RKI – så skal du ikke fortvivle. Du skal bare være ærlig overfor din kommende bank – og fortælle dem, hvorfra din gæld kommer. Men forevis altid dokumentation for din betalingsevne/vilje og lav også et budget til banken. Du skal nemlig overbevise bankdamen/manden, at du faktisk er en god kunde, der vil overholde dine forpligtelser. Og hvis de tror på dig, så kan du godt få et lån, hvis dit rådighedbeløb m.v. er OK.

    Held og lykke med en ny bank.

    MVH/Nuser

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.