Kortfristet laan

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86821
    AnonymForfatter

    Jeg er i færd med at købe et sommerhus fra et dødsbo som jeg selv er 1/4 arving af. Min del af arven kan jeg dog tidligst vente at få udbetalt ca 1-2 måneder efter overtagelsesdatoen. I den mellemliggende periode ønsker jeg at låne 300000 kr for at undgå at skulle optage et boliglån med diverse stiftelses-, tinglysnings-,og afviklingsafgifter. Rundt regnet vil det på 1-2 måneder koste mig 17000 kr at stifte og afvikle lånet paa de 300.000 kr. Er der nogen der har et forslag til hvordan man klare en sådan situation billigere.

    #103766
    MichaelForfatter

    Har du spurgt banken om du kan få en kassekredit på 300.000? Det er muligt det kan lade sig gøre, men renten vil nok være omkring 10%. Er det kun for 1-2 måneder, vil det stadig være meget billigere end boliglånet. Du har jo en god sikkerhed, da arven vel er sikker nok, så det burde kunne lade sig gøre.

    #103790
    AnonymForfatter

    Klø på med en kassekredit.
    dit pengeinstitut vil helt sikkert kræve sikkerhed i ejendommen ved et ejerpantebrev. Dette kan ikke undgåes, og skal jo laves under alle omstændigheder. (kan endda ske, der allerede ER et sådan ejerpantebrev i huset som du kan overtage. Dermed koster det mindre i stempelomkostninger til staten)

    #103792
    AnonymForfatter

    Hej .
    mener at have snakket med et pengeinstitut ,( Nordea ? ) hvor jeg fik at vide at det du snakker om er gratis hvis man er kernekunde , men det lyder for godt til at være sandt ,ikke ?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.