Register for dankortmisbrug

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87858
    AnonymForfatter

    Hej,

    jeg blev for omkring to år siden registreret i pengeinstitutternes register over check- og dankortmisbrugere!! på grund af overtræk på mit dankort.
    Hvordan kommer man ud af det? Jeg har rimeligt styr på min økonomi, og har et godt job, og har netop købt andelslejlighed – men kan ikke engang få et visaelectron på grund af den registrering. Jeg klarer mig egentligt fint nok med et hævekort – men vil gerne skifte til Skadiabank, da min nuværende bank er det mest elendige jeg nogensinde har oplevet. Men det kræver at jeg enten får et dankort eller et visaelectron.
    Er der nogen der kender til dette?

    #114612
    AnonymForfatter

    Åbenbart ingen der lige på en spids springer på med et svar.

    Hvis du gerne vil være kunde i Skandiabanken, hvorfor så ikke sende dem en mail. Du kan jo skrive at du tror du er optaget i dette register, at du nu har styr på din økonomi og at du gerne vil være kunde. Bed dem så ringe dig op (det er en del af den måde de arbejder på) mellem kl 16 og 17 og så kan de svare på dine spørgsmål.

    #114626
    AnonymForfatter

    Jeg tror ikke, at du få et dankort o.lign i nogen som helst bank. For pengeinstittternes fælles kort- og checkmisbrugerregister er sat i verden for at advare mod folk, der misbruger deres kort. Og du bliver hængende i registeret i 2 år. Og egentlig er det uhyre svært at blive registreret, så du må virkelig have misbrugt dit dankort, inden du formentlig? blev sendt til inkasso.

    Og pengeinstitutterne har en indbyrdes aftale om – at kunder i registeret i 2 år ikke kan få et checkhæfte eller dankort. Så uanset hvad du gør, så får du ikke noget dankort, så længe du er registreret. Du kan nemlig på på Finnasrådets hjemmeside læse følgende:

    “Check- og hævekortmisbrugere vil være registreret i to år, og vil herefter automatisk blive slettet fra registeret. I de to år vil de være afskåret fra at få et checkhæfte eller Dankort".

    Men det er godt, at du har styr på det nu – selvom det nok er en ringe trøst.

    MVH/Nuser

    #114632
    AnonymForfatter

    Jeg er heller ikke interesseret i at få et dankort – men vil gerne have et visa-electron, som jo ikke kan overtrækkes. Jeg mener der er gået to år, her til november.

    Men det var faktisk netop den information jeg søgte, men vidste ikke rigtig hvor jeg skulle kigge, så mange tak for hjælpen:-)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.