Det skattemæssige

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87854
    AnonymForfatter

    Hej,

    Ville bare lige høre om der er nogen der ved noget omkring det skattemæssige feks. når man indsætter flere penge ind på sit lån end den månedlige ydelse om man så skal have ændret noget skattemæssigt, det drejer sig om at jeg har et lån hvor jeg følgende på to måneder har indsat kr. 55.000,- og normal ydelse om måneden er kr. 3200,- det er fordi at jeg prøver på hurtigst muligt at få nedskrevet mit lån for at få den væk for det plager mig meget at jeg stadigvæk skylder kr. 189.000,- må sige at for mindre end end måned siden skyldte jeg kr. 243.000,- så man må sige at jeg har sparet nogle renter, jeg er rimelig standhaftig hvad det angår med at få betalt mit lån af hurtigst muligt og jo mere jeg betaler ind på det jo bedre med mig selv har jeg det, selvfølgeligt er det hårdt lige nu og et helvede for man tænker på det hele tiden og hverdag, men det bliver bedre kan jeg mærkeog så snart jeg er væk med gælden så er jeg bare glad, man skal hele tiden tænke på hvad kan jeg gøre for mig selv, og det er at betale gælden af ned hurtigst muligt hvis man har mulighed for det, og det der er allermest hårdt for mig er at noget af den gæld jeg har er en eks kærestes som ikke betaler noget og jeg kan ikke få ham til det, men uanset hvad så skal man hele tiden tænke på sig selv og hvad kan jeg gøre for mig selv her og nu, istedet for at bære nag. Sådan kommer man videre…..

    #114528
    AnonymForfatter

    Hej

    Der er ikke noget skattemæssigt ved at indbetale ekstra på lånet – man har selvfølgelig lavere renteudgifter end hvad man ellers ville have haft og det kan betyde at man skal betale penge tilbage i skat (forudsat man har forskudsregistreret sig korrekt)
    Men man skal dog ikke betale mere tilbage i skat end man sparer i rente og derfor er det en fin ide…..

    en ting du skal være opmærksom på er:
    SKAT kan indkalde dig til “torskegilde" hvilket betyder at du skal kunne bevise at de penge du har betalt ekstra af på lånet er tjent på ærlig vis……

    #114530
    AnonymForfatter

    Hej igen,

    Jamen det er det jeg mener det er fordi at jeg har solgt nogle aktier, og havde lidt penge i banken så valgte jeg at indbetale på mit lån. Jamen hedder det at froskudsregistrere mig det er frodi at nu da jeg har sat pengene ind på mit lån så vil jeg undgå at betale penge tilbage i skat pga. mit lån, så hvordan undgår jeg det?

    #114532
    AnonymForfatter

    Det SKAT kigger på er hvordan dine formueforhold var ved udgangen af 2006 og ved udgangen af 2007 – og idet du havde aktier og kontanter er der sikkert ingen problemer…..

    Nej, nej – du kommer ikke til at betale pengene tilbage i skat. Det du kan risikere er at betale penge tilbage (33%) af de sparede renter. Så hvis du sparer 5.500 i rente skal du betale cirka 2.000 tilbage i skat…. Du skal ikke omregistrere dig på grund af det….

    #114536
    AnonymForfatter

    Hej igen,

    tak for jeres henvendelser, ja men det er det jeg vil undgå de at betale de sparede renter tilbage, så har det ikke noget med min forskudsregistrereing at gøre skal jeg så ikke have ændret noget ved den for at undgå at betale tilbage til næste år, hjælp hvad skal jeg gøre?

    #114540
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Det du skal gøre i år er ingenting.! Har du i øvrigt forskudsregistreret dig korrekt???

    Næste år skal du kontakte din bank for at høre om hvor meget du skal betale i renter til dem og så forskudsregistrere dig med dette hos SKAT.

    #114548
    AnonymForfatter

    Mener du om jeg har forskudsregistreret mig korrekt med hensyn til mit lån og renter? Det mener jeg at jeg fik skat til at hjælpe mig med, fordi at jeg sidste år fik et lån på kr. 100.000,- det har jeg ikke forskudsregistreret mig med, men derudover havde jeg endnu et lån i forvejen på ca. 100.000,- og dem mener jeg har jeg fået forskudsregistreret korrekt af skat, fordi jeg ikke lige selv ved så meget om det, men kan man selv forskudsregistrere mig på tast selv?

    #114550
    AnonymForfatter

    Ja, det kan man sikkert godt….

    Men for 2000 er der ikke nogen rigtig grund til det – du ville bare få mindre udbetalt de næste 4-5 måneder…..
    forskudsregistreringen holder alligevel aldrig – så stiger man i løn, færre renteudgifter osv. osv.

    #114552
    AnonymForfatter

    ok men du skal lige tænke på at jeg har indbtalt 55.000,- kr her for nogle uger siden på mit lån og normal ydelse er 3200,- om måneden så tror du stadigvæk ikke at der er grund til det?

    #114554
    AnonymForfatter

    Det bestemmer du jo selv – men jeg ville ikke gøre noget…..

    #114556
    NultopskatForfatter

    Du kan jo prøve at regne, din ekstra betaling 55.000 medfører at du sparer renter af 55.000, hvis vi antager at du betaler 7 % i rente, har du sparet ca. 3500 pr. år, da vi nu er i juli er det kun ½ år altså 1750 sparet. Skatteværdien er 33 % altså taler vi om en difference på ca. 600 kr for 2007.

    Mon ikke der er sket større forandringer, hvad med skat af avance på salg af aktier ?

    #114558
    AnonymForfatter

    ok bare du ved at det er 55.000,- kr at jeg har indbetalt og ikke 2000 kr. som jeg har betalt, ok men jeg gør så heller ikkr noget

    #114560
    AnonymForfatter

    De 55.000 gør ingen forskel det er rentebyrden man betaler skat af…. Derfor kun 33% af de SPAREDE renter…. Som der bliver skrevet er det 600 hvis renten er 7%… I mit regnestykke havde jeg en lidt højere rente, med resultatet er det samme – du skal ikke gøre noget…..

    #114562
    NultopskatForfatter

    Det danske skattesystem bygger (med visse undtagelser) på at du beskattes af indtægter, og kan fradrage visse udgifter.
    Afdrag på gæld er ikke en udgift, og altså ikke fradragsberettiget.
    Afdrag på gæld kan nærmest sammenlignes med at flytte penge fra en konto til en anden, her bliver du jo heller ikke beskattet af det beløb du overfører, men kun af renten.
    Altså er den skattemæssige konsekvens meget beskeden, hvorimod din likviditet påvirkes meget betydeligt.

    #114564
    AnonymForfatter

    jeg tror der er noget du har misforstået gæld er fradragsberrigttiget, og jeg forstår ikke helt det du skriver det er da helt klart en god ting jeg har gjort for mig selv!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.