Internet banker

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86820
    AnonymForfatter

    Jeg vil skifte fra Nordea, til en internet bank, forstået på den måde, at jeg vil have en bank uden filialer. Jeg har kun brug for at ordne mine bankforretninger over nettet, og evt. over tlf..Hvilken bank skal jeg vælge? Skandia Banken eller Basis Bank? Jeg har kigget lidt på deres sider og kan ikke finde den overbevisende faktor.
    Har I nogle erfaringer I har lyst til at dele med mig om en af de to banker?

    Dimitri Hardorff

    #103756
    MichaelForfatter

    De ligger også meget tæt op ad hinanden de to banker, rent prismæssigt.

    Selv har jeg BasisBank, og er meget tilfreds med det. Ligesom dig, har jeg ikke brug for megen kontakt med banken. Alt klares vha. Internet-banken. De få gange jeg har mailet banken, har de svaret ganske hurtigt – også i weekenden. Jeg kan godt lide bankens princip med at betale 200 kr. om året og så er alt “almindeligt" gratis (inkl. VisaDankort), dvs. du betaler kun for specielle manuelle serviceydelser.

    Adgangen til internet-banken har været meget stabil. Såvidt jeg husker, har jeg ikke været uden adgang en eneste gang i de 7-8 måneder jeg har været kunde.

    #103760
    AnonymForfatter

    Se at komme igang, der er penge at spare.

    Jeg har selv SEB og er yderst tilfreds. Har forbrugslån på 30.000,- til rente 8,750 % variabel og kan sagtens låne mere. De har desuden kredit og billån også. Det er nemt og bekvemt.

    #103804
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg har konto både hos Basisbank og Skandiabanken.

    Jeg vil klart anbefale Skandiabanken af de to banker, men dog gøre opmærksom på, at det er svært at låne penge hos dem begge. Du bliver frasorteret, hvis du lejer et sommerhus ud eller hvis du har lidt erhverv – uanset hvordan din økonomi ellers ser ud. Jeg har spildt meget tid på begge disse banker, da jeg for 1½ år siden købte hus. De virker som om de gør, hvad de kan for at finde undskyldninger for ikke at kunne låne penge.

    Som indlånsbank er de billige og det er nemt at ordne alle sine sager via internettet.

    Når jeg ikke kan anbefale Basisbank er det fordi de er utroværdige. Først hævede de renten med 2% stort set fra den ene dag til den anden. Da jeg ikke fik løn ind på min konto ville de ikke udstede et VISA-kort (eller Dankort) – kontoen blev dermed ret ubrugelig.

    Min oplevelser hos Skandiabanken er mere positive. Når de kalder sig gebyrfri bank, så holder det stort set stik. Du betaler godt nok 150 kr om året for dit VISA-kort, men til gengæld er det gratis at bruge overalt – også i automater i udlandet, hvor man i andre banker betaler 30 kr pr. hævning. Det ser jeg som et stort plus – jeg har nemlig prøvet at få stjålet 2000 kr, som jeg netop havde hævet i en automat. Nu kan jeg nøjes med at hæve det, jeg har brug for og har ikke længere så mange kontanter på mig. Desuden er det gratis at overføre penge til udenlanske konti, hvis beløbet overstiger 1000 kr. Det bruger jeg meget, når jeg finder billige varer på http://www.guenstiger.de

    mvh. Bjarne

    #103806
    AnonymForfatter

    Jeg kan anbefale Skandiabanken. Har kun haft godt erfaringer med dem i de 6 måneder, jeg har brugt deres netbank. Når man har brug for tlf.kontakt er medarbejderne rare og fleksible at tale med. Visa/Dan-kort koster 150 kr. om året som de fleste andre steder. Men modsat andre banker kan kortet anvendes gebyrfrit også i udlandet. Kassekredit koster 7,5% p.a. Handel med værdipapirer er let at foretage.

    #103808
    AnonymForfatter

    Jeg vil tilslutte mig, at SEB er en positiv oplevelse. Jeg har været der i tre år og har kun haft gode oplevelser. Næsten alt klarer jeg selv via pc’en og når jeg en sjælden gang skriver til dem er der meget hurtigt svar. Telefonen har også været igang fra tid til anden og der er hurtigt svar samt kompetent og hurtig behandling.

    Negativt? Restriktive overfor selvstændige som mig, uanset at økonomien er stabil og god. Deres tilbud om realkredit-lignende kassekredit til bolien er meget attraktivt, men for mig går grænsen altså ved 60% belåning mod de normale 80%. Ærgerligt og lidt unødvendigt, synes jeg, men det er selvfølgelig deres valg.

    Jeg er i alle tilfælde glad for min bank,

    mvh Anders Juul

    #103810
    AnonymForfatter

    Skandiabank og alle de andre internetbanker, er ligegyldige. Hvis du sætter dig ned og undersøger tingene til bunds vil du finde ud af at Nextbank er den absolut billigste måde at drive dine bankforretninger på. Banken har søde og behagelige medarnejder der gør alt hvad der står i deres magt for at hjælpe dig. Hvis de ikke vil låne penge ud til “nogen" er det garanteret fordi at der ikke er orden i økonomien. Har været kunde der i 3½ år, og har aldrig haft problemer.

    3 biler, og sædvanligt forbrug er blevet finansieret uden nogen former for problemer.

    Internetbank når det er bedst… Nextbank.

    Henrik

    #103812
    MichaelForfatter

    Billigste?? Du får 1% i rente på indlån, hvor BasisBank ligger næsten dobbelt så højt. Hvordan hænger det sammen med, at NextBank skulle være den billigste bank?

    Iøvrigt kan alle med en fornuftig økonomi jo få et lån i enhver bank, så det er ikke et interessant kriterie.

    #103816
    MichaelForfatter

    Har du aktier i den bank du omtaler. Dine ord minder om en dårlig reklame…. Re-klamt…!
    Michael

    #103818
    AnonymForfatter

    Jeg kan kun på det kraftigste fraråde nogen til at blive kunde i NextBank, som vist hører under Lån- og Sparbanken.
    På mybanker skilter de oven i købet med at de tilbyder et gratis Visa/Dankort, men dette er dirkete usandt.
    Deres produkter er mere eller mindre uigennemskuelige. Jeg har været kunde der for et par år tilbage, men jeg var ikke tilfreds med den, så jeg flyttede simpelthen. Har indtrykket af at medarbejdere ikke er godtnok uddannede til at rådgive mv.
    Og billige med “priserne" er den heller ikke.
    Hvis nogen fra “Mybanker" læser dette indlæg, så kan man godt rette bankens ulovlige markedsføring med det gratis VISA-kort, da dette ser meget mærkeligt ud. Jeg har talt med banken, som lovede at de nok skulle rette det, men efter 3 måneder har de ikke fortaget sig en sk…..
    Selvfølgelig er der sikkert et par stykker – som ikke stiller de store krav til deres bank – som er tilfredse med banken, så de skal selvfølgelig bare fortsætte kundeforholdet

    #103820
    AnonymForfatter
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.