Northern Rock har over 10.000 kunder på 5 måneder

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 38 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87831
    AnonymForfatter

    Der har tidligere her på MyBanker været indlæg om hvormange kunder m.v. Northern Rock har fået. TV 2 finans fortæller idag, at de på 5 måneder har fået over 10.000 kunder i Danmark og de har sat 2,8 milliarder kroner ind på Northern Rocks opsparingskonto til 5 % i rente.
    Det oplyses – som det også har været fremme før her på My Banker – at man havde forventet et indskud på 2 milliarder kr. på et helt år, så de har altså lavet 50 % mere end de havde regnet med.

    #114364
    AnonymForfatter

    Ja, det er sku også en fin kontantrente de har – det der undrer mig er hvordan de har lyst til at gøre det for det er penge lige ud af vinduet…….

    #114366
    MichaelForfatter

    Gode Råd

    Det er ikke penge ud af vinduet for NR. De kan låne pengene ud til højere rente i hjemlandet UK, så de tjener skam penge på hele historien – ellers gjorde de det nok heller ikke.

    #114368
    AnonymForfatter

    Det kunne være “salgsfremmende omkostninger" ;o)

    Kender ikke reglerne men kan de bare føre 2,5 mia dkk ud af landet?

    #114372
    AnonymForfatter

    Til Gode råd
    Prøv og læs Berlingske Tidende fra den 25. maj på Business.dk, der får du svaret på dine spørgsmål og i Børsen fra 25. maj er der et indlæg om Norhtern Rocks stategi og en samtale med bestyrelsesformanden under hans besøg i København. Den fortæller også hvor god en forretning det er for Northern Rock da de på det tidspunkt skulle betale 5,56 for at låne i andre banker.

    #114374
    AnonymForfatter

    Pi… smart ;o)

    Men underligt at andre udenlandske banker – f.eks islandske så ikke gør det samme? Deroppe er renten jo tårnhøj.

    #114376
    AnonymForfatter

    Ja renten er tårnhøj og kursrisikoen det samme, når de skal veksle fra Islandske til Danske kroner.

    #114388
    AnonymForfatter

    Det er ikke penge ud af vinduet hvis du læser Northern Rocks halvårsresultat på http://www.dr.dk/nyheder/penge hvor man idag skriver “Den britiske bankkoncers samlede indtjening steg med 26,6 % til over 346 millioner pund eller omkring 3.826 millioner danske kroner i forhold til samme periode sidste år."

    #114396
    AnonymForfatter

    Interesserede kan også i dagens papirudgave af Jyllands Posten (2.7.2007)Erhverv og økonomi finde to store artikler om Northern Rock.
    Den ene “Northern Rock ruller videre" af Jyllands Postens korrespondent i London fortæller om Northern Rocks halvårsregnskab, men fortæller samtidig at der evt. kan komme flere produkter i Danmark med en form for opsigelse.

    Den anden artikel “Northern Rock får frit spil" går på den rentekrig som de danske banker ikke vil være med i – det er Danske Bank , Jyske Bank og Nordea der udtaler sig. Alligevel er de ikke meget for at erklære rentekrigen for død.

    #114400
    SoleilForfatter

    Hvis pengene ryger lige ud af bankens vindue, må de jo ryge ind et andet sted – og det er i dette tilfælde hos dem, der opretter konto i Northern Rock. Dem hører jeg til, og vi behøver ikke at spekulere på, om banken gør en god eller dårlig forretning, for det er direktionens ansvar, ikke indskydernes, vi kan bare glæde os over renten
    Personligt er jeg nu ikke i tvivl om, at Northern Rock gør en god forretning. Det er det danske banksystem, ikke mindst anført af Danske Bank, som i årevis har malket private indskydere på det groveste, her er virkelig røget penge ud af vinduet og ind i bankens!

    #114408
    AnonymForfatter

    Som om det kun er Danskebank der har givet for lidt i indskudsrente. De har ALLE givet for lidt i rente. Utroligt det kun er DB der bliver skrevet mest negativt om. Mange små banker og sparekasser har skam også malket privatkunder de sidste mange år, ved at give 0% af indestående på lønkonto og budgetkontoer på op til 25.000kr.

    #114424
    JydenForfatter

    Helt enig i at det ikke er indskydernes opgave, jeg glæder mig også bare over endelig at få en rigtig god rente på 5 %.
    Selvfølgelig er det en god forretning for Northern Rock, og ifølge Financial Times for den 26. juli har man planer om at gå videre med konceptet andetsteds i Norden.

    #114656
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig er det ikke kun Danske Bank der har givet for lidt i indlånsrente, men da de er markedsleder i Danmark er de jo nok “mest skyldige" da de jo har lagt linien.
    Det er imidlertid godt at Northern Rock kan komme og ruske lidt op i tingene ved at give 5 %, ellers var der nok ikke kommet tilbud fra en række andre banker.
    Jeg har også set at islandske Glitnir har snuppet en stor del af værdipapirhandelen i Norden, og bl.a overgår Danske Bank.

    #114682
    AnonymForfatter

    Det er jo et bragende flot resultat på 5 måneder. Når man ser på finansrådets liste over indlån i pengeinstirutter så er det jo beløb mange pengeinstitutter ikke er nået eller andre har taget over 100 år at opnå. Flot gjort af Northern Rock, og det er det vi er mange der har ventet på skulle ske – at der igen kom en der vil give en anstændig rente.

    #114686
    AnonymForfatter

    Ja, det er et super resultat – men det er også klart når man
    på kontanter uden binding kan opnå 750 kr. mere om året for 100.000 og det er jo hele 25 kr. mere om måneden hvis man betaler topskat ;o)

    Jeg håber at I kan se min ironi i dette indlæg – jeg kan som tidligere skrevet i indlæg om NR godt forstå at man gør det hvis man skal bruge pengene inden for kort tid, men hvis de skal være der i længere tid så er korte obligationer vejen frem – Hvis NR hæver kontantrenten til 6% så er det fint….. ;o) (alt efter hvilke skat man betaler……)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.