Hvordan finder jeg billigste boliglån m. fast rente…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • SLLForfatter
    Indlæg
  • #87823
    SLLForfatter

    Hejsa,

    Pt. har jeg et afdragsfrit boliglån i Danske Bank på 250.000 kr., som i øjeblikket er 6.1% m. variabel rente, med loft på 7%. Løbetiden er 30 år. Lånet er oprettet i 2003. Start renten var på 4.5%.

    Problemet er, at loftet 7% åbenbart – i følge kunderådgiveren ikke findes alligevel, hvilke vi står uforstående overfor?

    Kan i hjælpe mig her, eventuelt med en guide til hvor jeg finder et bedre og billigere sted at omprioritere mit lån.

    Mvh. Aage

    #114274
    AnonymForfatter

    Jeg har godt nok heller ikke hørt om noget med maks 7%???

    Ellers er lånet du kan få hvis du vil have fastrente realkredit i øjeblikket 7%…… (effektiv rente)

    #114276
    SLLForfatter

    Okay, udfra et hurtigt opslag på billigste bank, så ligger danske bank tilsyneladende ikke i den billige ende.

    Kan i anbefale en god og billig bank, hvor priserne er mere fordelagtige end danske bank?

    #114288
    AnonymForfatter

    Hvis du taler realkreditlån er det ligegyldigt…….

    #114292
    SLLForfatter

    Tak for svaret,

    Nu ligger landet jo sådan, at vi her i huset ikke har en dyt forstand på det med at skifte lån, samt at finde det bedste tilbud. Det er derfor mine spørgsmål muligvis lyder lidt dumme.

    Men det er jo en banklån vi har pt., og leder som sagt efter et bedre tilbud. Hvad skal vi gå efter, har i nogen ledetråd ell. hint til hvordan sagen gribes bedre an?

    Jeg spørg her, fordi alle bankerne jo gerne vil komme frem med en tilbud der ikke kan gøres bedre andre steder end hos dem. De vil jo selvfølgelig tjene penge. Så jeg tænkte på, om dette forum kunne give os en bedre hjælp.

    Umiddelbart ser Skandia banken billigst ud, men om jeg ser rigtig er lige spørgsmålet?

    #114298
    AnonymForfatter

    Ja, hvis det er et boliglån I har så er renten på skandiabankens boliglån billigst…..
    Hvad bor I i? Leje, andel, ejer?

    #114304
    SLLForfatter

    Det er egen ejer bolig vi bor i. Tegnede som sagt et 30 årig, 250.000 kroners bolig lån i danske bank (dengang i 2003 – BG Bank), hvor den årlige variable rente var på 4,5% (fastsat rente på 2,15% + rentetillæg på 2,35%).

    Rentetillæget er i følge tilbudet fast de første 10 år, hvorefter banken har ret til op og ned justering.

    Men nu er der så i Juni ændret på rente prioriteten (pga. national bankens justering), hvilke betyder den årlige rente er opjusteret til 6,60% – gældende for restgælden på pantebrevslånet.

    Det var egentlig det, som fik os til at kikke efter en anden udbyder.

    #114312
    AnonymForfatter

    alternativet til det lån i har er et realkreditlån. Der er en effektiv fast rente på 7%, så det er det du skal sammenligne med. Bruger I ikke fleksibiliteten på indlånssiden kan det svare sig at omlægge hele lånet, hvis I bruger den kan det svare sig at omlægge noget af det…..

    #114314
    SLLForfatter

    Mange tak for hjælpen.

    Så har vi lidt og køre videre med 🙂

    #196954
    deep123Forfatter

    hej
    jeg har et boliglån i danske bank på 400,000kr med variabel rente. det er en andendels bolig.
    problemet er at jeg har betalt omk. 50000 kr, i 18 måneder, men lånen er stadig omk. 393,000 kr. skal jeg skift til fast rente eller hvad??
    Kan i hjælpe mig
    mvh
    bhawandeep

    #196956
    Ole LaursenForfatter

    Hej, du burde have startet en ny tråd i stedet for at skrive på en ældgammel en.

    Det lyder som om du har et 30 års lån? Når man afdrager over så lang tid, betaler man meget lidt tilbage ad gangen. Hvis renten samtidig er nogenlunde høj, så kommer renterne i starten af perioden naturligt til at udgøre en forholdsmæssig stor del.

    Hvis du skal gøre noget, skal du enten afdrage hurtigere eller finde et boliglån med en lavere rente. Om det sidste kan betale sig afhænger dog også af gebyrerne ved at skifte. Fastforrentede lån har normalt højere renter.

    Med hensyn til at afdrage hurtigere, så kan du evt. tænke på det på den måde at hvis du i stedet for at have betalt 50.000 havde betalt 100.000, så havde du kunnet afdrage 57000 i stedet for 7000.

    #196976
    deep123Forfatter

    tak for svaret
    men jeg er stadig i tvivl om jeg skal skift til fast rente eller skal jeg betale lån hurtig som mulig. må man betale 30 års lån i 2-3 år hvis man har råd.

    mvh
    bhawandeep

    #196978
    Ole LaursenForfatter

    Det er umuligt at svare på uden at kende hele din økonomiske situation.

    Men hvis du har pengene så betal da lånet tilbage hurtigst muligt. Det vil ikke hjælpe dig her og nu at skifte til fast rente, tværtimod.

    Med hensyn til at betale lånet tilbage hurtigere, så ja, det kan du sagtens. Snak med din bank. Hvis ikke de vil makke ret, så find dig en anden bank.

    #197120
    deep123Forfatter

    hej
    jeg snakkede med min bank om min lån ,de siger at hvis jeg tilmelder til danske banks ny kunde progrem så kan jeg få rente 5,5% i sted for 8,5% som jeg betaler nu i renter. skal jeg tilmelde til kunde program, og hvad er det egentlig.

    mvh
    bhawandeep

    #197122
    HalliHalloForfatter

    Ja, jeg ved heller ikke rigtig hvad det er, men jeg har prøvet at læse lidt på deres hjemmeside http://www.danskebank.dk. Jeg har selv spurgt herinde, men ingen har kunnet svare, måske nogen kan nu……………..

    Men når de har lovet dig at sætte renten ned ved at tilmelde dig, så er der jo ligesom ikke noget at betænke sig på, hvorfor det næsten ikke kan gå for hurtigt.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.