stor gæld

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Pernille (17)Forfatter
    Indlæg
  • #87813
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa min kæreste har en meget stor gæld på ca 200.000 kr og står i rki, banken vil ikke låne ham pengene til at komme ud af det. han er meget ked af at have alt den gæld da det er sket pga at han er psykisk syg. hvad gør man lige i sådan en situation, han kan ikke klare et job og det er svært nok med at få penge hver måned af kommunen, så der er ikke noget at afdrage med og han har boet på gaden pga det. Det er mig der står for alle udgifter osv da han ik har nogle penge og det er svært nok i forvejen at få det hele til at hænge sammen, da jeg er på kontanthjælp og hele ikke kan klare et job.

    #114132
    AnonymForfatter

    Først vil jeg sige – og det er ikke for at kritisere – men HVORDAN
    I ALVERDEN kan han have den gæld???????

    For det andet – ville du selv låne din kæreste pengene hvis du var en bank – han har gæld for 200.000 og er havnet i RKI

    Der er ikke andet at gøre end at betale gælden, men kontakt dem han skylder penge og få en ordning

    #114134
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa det var vi som prøvet men de vil have mindst 500 kr om måneden og det har han som sagt ikke. man kan ikke klippet håret af en skalde jo, men det er lige før!

    #114136
    AnonymForfatter

    Hvis ikke I kan betale 500 om måneden på en gæld på 200.000 så er der ingen anden udvej end at lade lånet gå til inkasso. (der kommer I også til at betale…..)

    #114138
    AnonymForfatter

    Hej
    Synes lige jeg ville tilføje, at hvis der ikke engang kan afdrages 500,- om måneden er I på spanden. Et lån på 200.000,- koster snilt 2.000,- om måneden i renter!
    Så gælden vil altså blive forøget med 1.500,- om måneden hvis I kunne afdrage med kr. 500,-, … og det kan I ikke engang. Eneste udvej er at arbejde sig ud af det når I har fået kræfterne til det.

    #114144
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa han får jo ingen penge af kommunen, så der er ik noget at afdrage med og sagen er gået inkasso. jeg står med alle udgifterne, men jeg får kun 6700 kr om måneden og det skal så dække alt fra regninger til mad osv. skal siges jeg ik står i rki, men vil bare det bedste for min kæreste så han slipper for den suppedas han sidder i nu og går mere psykisk ned end han er i forvejen. Er her for at få et godt råd. Han har været i retten mere end en gang og er bange for at hvis der ik bliver gjort noget kommer han ind at sidde.

    #114148
    AnonymForfatter

    Tror ikke han kommer ind at sidde i fængsel. Medmindre det er politigæld. Bare husk at betale renterne så gælden ikke bliver større. Prøv at se om i ikke kan få et afslag i gælden ved at tilbyde dem et beløb.

    #114150
    AnonymForfatter

    I den situation I er når i på forhånd har givet op er der ikke så meget andet at gøre end at vente på at gælden bliver så stor at man kan søge gældssanering. Skal siges at dette er ikke let at få.

    #114154
    Pernille (17)Forfatter

    Hejsa der er ik snakket om at nogle har givet op, jeg skriver her bare for at få et råd for jeg ved ikke hvad man gør i den her situation jo og det er ik bare en sag men flere sager han skylder til og hans forældre betaler vores husleje for ellers bliver vi smidt på gaden, skal jeg gå fra ham eller hvad. skal jeg låne pengene så han kan komme ud af det eller ?

    #114156
    AnonymForfatter

    Næ det synes jeg da ikke du skal, men jeg er nok heller ikke den bedste til at spørge til råds om parforhold.

    Du skal da støtte ham så meget du kan, så han kan få det bedre og sammen må i søge den hjælp der skal til for at han kan få det bedre.

    Når han så er klar til enten at komme i job eller skåne job, kan i begynde at fokusere på gælden.

    Men en ting er da sikkert han kan ikke forvente at du eller andre skal betale den gæld han selv har stiftet.

    #114160
    AnonymForfatter

    Nej, endeligt ikke!
    Men tror nu heller ikke at du ville kunne låne pengene….

    #114162
    MichaelForfatter

    Hvorfor kan du ikke klare et job? Er du syg eller hvad? Når I begge er på kontanthjælp er der jo ingen idé i at spørge om hjælp, da det jo alligevel kun er jer selv der kan arbejde jer ud af suppedasen. I får alligevel ikke kommunen til at betale jeres gæld, så spark jer selv bagi og kom i arbejde. Der er massevis af jobs derude i øjeblikket.

    Hvis du så alligevel fastholder at I (eller i det mindste du) ikke kan passe et arbejde, så affind jer med en livstidsdom som gældsplaget.

    #114164
    Pernille (17)Forfatter

    Hejsa jeg er sygemeldt pga en fejl operation og går og venter på at kommunen tager sig sammen til at give mig førtidspension og jeg står altså ikke i rki men det gør min kæreste i princippet kan jeg være fuldstændig ligeglad med om han skylder til højre og venstre men det er jeg alstå ikke og min kæreste kan godt klare et job under særlige hensyn, men det vil kommunen ikke hjælpe ham med selv om de skal.

    #114166
    AnonymForfatter

    Nå, men så står du da til at få erstatning.

    Jeg kan ikke se hvorfor kommunen ikke ville hjælpe din kæreste, det er ikke fordi de ikke vil – hvad er grunden tror du?

    #114208
    AnonymForfatter

    Vil lige henlede opmærksomheden på følgende artikel / problemstilling: “Maniodepressive powershopper vildt", jf. link: http://politiken.dk/tjek/dagligliv/dinepenge/article344480.ece

    Jeg er selv at den konservative type, d.v.s. opsparing før forbrug, men jeg synes heller ikke om, at der er mennesker der skal henslæbe deres liv som gældsslaver.
    Ud fra et samfundsmæssigt perspektiv er det heller ikke befordrende.

    Det er på tide at også aggresive långivere må påtage sig et ansvar for deres uansvarlige udlån!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.