Hvor sikker er Northern Rock?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87811
    AnonymForfatter

    Hej!

    Spørgsmål ang. Northern Rock.

    Lad os se bort fra de første Indskydergarantifonden beskyttede penge og den øvrige marginalbeskyttelse fra UK-koblingen.

    Er Northern Rock en bank man f.eks. kan forlede sig på at sætte et par millioner DKK ind i, eller er det en risikabel affære, sammenlignet med samme beløb i f.eks. Danske Bank, Nordea el.lign.?

    Mvh.

    HD

    #114092
    NultopskatForfatter

    Mener du seriøst at du vil sætte flere mill. til 5 % forrentning ?
    Jeg byder 5,1 %, Du kan få sikkerhed i boligkomplex i Århus med 40 lejligheder.
    Ovenstående er naturligvis seriøst ment, men mon ikke du bør finde bedre placering af så rigelige midler.

    #114094
    AnonymForfatter

    Jo, det virker naturligvis fornuftigt, men jeg har ikke væsentlig investeringsrelateret forudsætningsviden eller interesse.

    Har du evt. et par forslag, der er nemme at administrere, dvs. convenience orienterede?

    #114098
    AnonymForfatter

    Står pt i en lignende situation, med ca. 3 mio i mit selskab. Har pt. en aftale konto i jyske bank for en måned til 4,13% men har oprettet en i Northern Rock med månedlig rentetilskrivning, men er lidt usikker på om det er en god idé, da der jo “kun” er dækning for de 300.000 via garantifonden. De er jo en stor spiller i UK, og en fornuftig kurs fremgang – men hvad siger I?

    #114102
    AnonymForfatter

    Northern Rock er mindst lige så sikker som fx. Jyske Bank – men bottom line er, at det er ufornuftigt at have så mange penge stående i kontanter med mindre ens samlede formue er så stor, at man alligevel har brug for mere seriøs rådgivning. Max 10% bør stå i kontanter i en længere periode.
    Hvis der alligevel skal være en kontantbeholdning i millionklassen, så prøv mybankers aftaleindskud eller kontakt forskellige banker selv. Hvis du ligger inde med to eller tre millioner over en længere periode skulle du gerne kunne få mere end 4,13.

    #114104
    AnonymForfatter

    Jeg ville ikke have mine betænkeligheder med at smide penge derind…

    Jeg ville dog bare IKKE gøre det da jeg ville investere i stedet for, evt. i kortløbende obligationer – alt efter hvilke skat der skulle betales og at pengene ikke skulle bruges på kort sigt……

    #114106
    AnonymForfatter

    Er klar over at der er smartere måder at placere pengene på, men mit selskab har en relativ kort investeringshorisont. Derfor interessen for Northern Rock, det er pt. det bedste jeg har kunne finde – nemlig ingen bindning, og månedlig rentetilskrivning.
    Men tak for din vurdering af sikkerheden, det gør mig lidt mere tryg 🙂

    #114108
    NultopskatForfatter

    Ok mit tilbud var ikke ment som investering, men selskabet har en kassekredit, og kan derfor tilbyde dig indlån med højforrentning og meget høj sikkerhed, samtidig med at du kan “hæve pengene" med dags varsel.
    Den dybere mening var, som andre også skriver, man sætter ikke millioner på en højrente konto.

    Overvej en portefølge bestående af aktier, korte obligationer og max 10 % kontant på højrente. Vælg likvide aktier.

    #114110
    AnonymForfatter

    Som jeg tidligere har skrevet bruger jeg også Northern Rock til overskudslikviditet af større beløb i kortere perioder efter de har fået deres erhvervskonto. Jeg – og min revisor – har ikke kunnet finde bedre alternativer med så fleksible vilkår.

    #114146
    AnonymForfatter

    Helt ærlig.
    En bank uden noget rigtigt kontor. Hvem ved egentlig hvem der står bag? Den rente er jo usandsynlig er der ingen der kan se det? De skriver ikke noget om udlån. De lukker nok om en 3 måneder når tilpas mange dansker har indsat en del penge. Ville nu holde mig til en bank herhjemme med flere filialer og som har udlåns engagement!

    #114152
    NultopskatForfatter

    Der er da andre banker, der har langt højere renter, blot ikke i Danmark. I NR´s hjemland er renten jo noget højere, så jeg tror egentlig at for NR er der tale om “billige lån"

    #114158
    AnonymForfatter

    Det er jo netop hele pointen for NR.

    De spekulerer i at renten på deres hjemmemarked i UK er højere, hvorfor de tilbyder en højere rente en danske banker der er mindre spekulationsbetonet og derfor ligger sig op af de danske indskudsbeviser i nationalbanken.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.