Fastrentekonto

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87809
    AnonymForfatter

    Jeg bliver i øjeblikket bombarderet med breve fra Alm. Band Bank om forlængelse af en fastrentekonto jeg har haft et år med 3,33 % i rente. Ser man det idag så ikke nogen god forretning, men sådan så det ikke ud for et års tid siden.
    Nu vil Alm.Brand tilbyde ca. 4.5 % i fast rente. De har samtidig nogle kringlede regler for hvordan man kan opsige aftalen i perioden.
    Den lyder:
    “Fastrenteaftan kan opsiges af kunden med en måneds skriftlig varsel mod betaling af rentedekort. Rentedekorten og et administrationsgebyr på 125 kr. plus en dekort der beregnes som en procentsats af det hævede beløb. Procentsatsen beregens som forskellen mellem den rentesats der er aftalt med kunden, og markedsrenten på ophævelsestidspunktet. Procentsatsen justeres herefter i forhold til aftalens restetende bindingsperiode."

    Er der nogen her på mybanker der har erfaring med denne “markedsrente" og vilkårerene iøvrigt.

    #114060
    MichaelForfatter

    Glem Alm. Brand og sæt pengene i Northern Rock istedet. Højere rente, inden bindinger og nul gebyrer. Jeg kan slet ikke se nogen grund til at fortsætte engagementet med Alm. Brand.

    #114064
    AnonymForfatter

    Ja, det virker helt hen i hampen deres tilbud… Eneste årsag til at du skulle sige JA til det tilbud var at hvis renten var faldende………………………………………

    #114076
    AnonymForfatter

    Eller hvis man kunne opnå fordele på forsikringer. Det glemmer I vist midt i begejstringen for NR.

    #114078
    fk2001Forfatter

    Den rabat skulle godt nok være stor hvis jeg skulle have både mine penge deponeret og mine egendele forsikret af samme firma.

    Udover risikoen for at skulle ud at finde ny bank og forsikringsselskab(er) på een gang når man raver uklar med een af forholdende, og det gør man jo før eller siden, så løber man en risiko mht. at man bliver uklar med forsikringsforholdet om ansvar for skade osv. Jeg ville sku. nødigt se mig selv i en situation hvor mit forsikringsselskab ville forlange at jeg selv skulle betale en skade, helt eller delvist hvor forsikringsselskabet i første omgang havde betalt. Hvordan tror I opsparingskontoen ville overleve dette?

    Og så er spørgsmålet også hvor meget man reelt spare? Jeg havde engang en højrentekonto i ALM brand. De tilbød mig derefter en familieforskring til 1500 kr med 20% rabat – en forsikring jeg allerede have tegnet hos Tryg til en pris på 850 kr. Så meget for dette “tilbud". Og så var betingelsene i øvrigt en smule bedre hos Tryg.

    Man skal selvfølgelig ikke generalisere, men man skal heller ikke tro at blot fordi man får 20-30% rabat på noget, at man automatisk får et godt tilbud.

    #114082
    AnonymForfatter

    Tak for indput.
    Jeg må erkende at jeg ikke havde fulgt med i at Northern Rock er helt oppe i 5 % uden bindinger af nogen art.
    Jeg har også regnet på hvordan det ville være hvis jeg tog “dobbeltkunderabatten" Alm.Brand med ind i billedet som “repo" var inde på. Uanset det er der ikke noget der kan matche Northern Rocks rente.

    Så det bliver et farvel til Alm.Brand Bank og et hello til Northern Rock.

    #178728
    AnonymForfatter

    Tak for ideen med Northern Rock. Er de også dækket af statsgarantien for de første 100 kEuro ?

    #178732
    JydenForfatter

    Northern Rock har ikke længere en filial i Danmark. Det indlæg du henviser til er 4½ år gammel, og desværre er det ovre de tider hvor der var ordentlig konkurrence på området.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.