Hvilke kriterier vurdere man en låneansøgning udfra?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87808
    AnonymForfatter

    Hej Alle,

    Jeg har søgt et forbrugslån på 130.000 til indfrielse af klatgæld udover dette har jeg en studiegæld på 180.000,- min samlede årsopgørelse fra sidste 2006 lyder gældposten på 297.000. umiddelbart står jeg ikke i RKI har en årsindtægn på 360.000,- og en mdr. ubetaling på lidt over 19.000
    Burde det ikke være muligt for mig at låne 130.000? eller
    Har i øvrigt ingen fast egendom eller andet værdig og har almen samlet udgifter for 6600,-
    Og er der nogle der har gode råd mht. banker eller finansieringselskaber der er bedre end andre vedr. ovenstående

    Tak for hjælpen

    #114050
    AnonymForfatter

    Hvorfor vil du låne mere??
    Jeg har et godt råd – lad være med at tage et lån på længere end 5 år.

    #114074
    AnonymForfatter

    Hej Tanne.

    Jeg tror, at i dit tilfælde skal du holde dig fra hurtige lån – og diverse finansieringsselskabers løfte om hjælp til at indfri klatgæld. Det bedste ville være, såfremt du kunne oprette en kassekredit til en lavere rente og betale de dyreste gældsposter ud først. Efterfølgende lægge en plan for, at nedbringe gælden på kreditten. Lad være med at lade dig friste af forbrugslån – det er alt for dyrt. Din indkomst kan godt klare at du betaler mere af på afdrag end de ca. 6000 kr. som du skriver, du har i faste udgifter. Held og lykke – og tænk dig godt om 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.