vedr…F5

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87789
    AnonymForfatter

    Jeg har købt et hus for 5 år siden og jeg valgte F5 ..og den slutter i dec 2007..jeg var heldig den gang ; rente var kun 3,02%
    men nu er den 4,7% for F5 , 4,9% for F1 og 6% for fast 30 år lån.

    Og jeg er lidt i tvivl ..sakl jeg skifte til oblig.30 år.
    eller skal jeg vente på den nye SDO 100 år lån ..??

    Huset var købt for kun 1150000 i 2002 og nu er den vuderet til 2200000::….

    Jeg bor billig ligenu ..men f5 slutter i dec 2007…?? og det bliver ikke sjov..

    er der nogen der kan rådgiver mig..
    M.v.H Titou

    #113766
    AnonymForfatter

    Der er ingen tvivl om du kommer til at sidde dyrere i det…. Desværre.
    Men SDO vil nok ikke hjælpe dig da renten er det samme, men bare kan løbe i 100 år med afdragsfrihed, hvor du i dag har 10 år.
    Den laveste rente tror jeg er f3? men hvad du vil lægge om til er helt op til hvad du tror der sker med renten?
    Stiger den fortsat kan du med fordel tage et 5% eller 6% lån og omlægge gælden når renten er toppet på 7 eller 8 %…
    På den måde tjener du MEGET i kursgevinst….

    Vil du omlægge nu, eller til december? Jeg ville nok gøre det nu da jeg så vidste hvad jeg ville få i fremtiden – og renten ser ikke ud til at falde…

    #113768
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar God Råd , det er meget vigtigt for mig at anuitet / måned er ikke for høj..
    Nu betaler jeg 4100 kr om måned og det er rimeligt , …Hvis jeg tager F5 igen så kommer til at sidde for cirka 5000 om måned …max…og 900 kr ekstra er ok…men hvis jeg tager fast rente obligation eller kontant lån…så vil jeg have lidet svært ved at klare termin …

    Og jeg ved ikke rigtigt ..fordi min bank har ikke rådgivet mig godt nok….de har ikke engang overvåget mit lån i de sidste 5 år..for jeg kunne have omlægge den til 4% fast rente..for 2.5 år siden..
    Men ok..jeg har ikke haft tid eller kræfter til det…så..

    Det er et dilemma…

    #113770
    AnonymForfatter

    Du kunne også bruge de 500.000 du har kontant til at indfrie noget af dit lån….. Så kunne du bruge det du sparede om måneden til at spare op.
    Hvis det er nødvendigt for dig at have fleksibiliteten i de 500.000 kunne du få lavet et prioritetslån og kun betale rente af det du bruger af de 500.000……

    Resten af lånet kune du vælge at få afdragsfrit (ved ikke om det er det)

    På den måde ville du spare penge om måneden.

    Den effektive rente på 6% er 6,9% og på 5% er den 6,2% (grundet rente,bidrag,kurstab) så derfor vile du få mere ud af det end hos NR.

    Jeg ville ikke tage et kontantlån da det kan blive dyrt at komme ud af. Dog hvis du ved at du vil bo der altid og have lånet til det er færdigt så er det fint nok…

    #113774
    AnonymForfatter

    Hej igen “Gode Råd"..
    Problemet er at jeg havde 1000000 til gode og jeg var i banken og talte med min rådgiver 7 måneder siden og jeg sagde at sku infrie lånet og det var 860000 kr den gang…og ved du hvad hun sagde :hun sagde at det var en dårlig ide ..fordi måske huspriser falder og jeg mister penge…!!!!!!!!!
    og så sagde hun at vi skal vente med at omlægge lånet til dec 2007..

    og at de penge ku blive på en konto med en fast god rente..og det var jo kun 3,5%..

    Så valgte jeg at improvisere ..og jeg købt et ejerlejlighed på 500000….den var sat til salg for 575000…og jeg købte den for kun 500000 fordi ejeren havde brug for penge og har lige købt en større bolig.

    Nu har jeg en ejerlejlighed tom i næsten 6 måneder og jeg betaler
    fællesudgifter hver måned..( heldigvis ikke meget …)…

    og jeg er meget skuffet …først ..jeg kunne godt lave lånet om til fast rente ..da renten var kun 4 % for 30 år lån..og da jeg havde penge ..og ville infrie mit lån…blev jeg rådgivet forkert……

    Nu er lidt i tvivl om jeg bliver hos den bank eller flytte…

    Jeg ved ikke om det var en god ide at investere og købe lejligheden
    eller ej..og jeg kender ikke reglerne ..om jeg må eller ikke..
    Den lejlighed er godt for mig..når jeg har det skidt og når smerterne er uudholdelige ..så kører jeg der og bliver en eller 2 dage…så kan familien undvære at se mig sådan..

    Men ..dårlige rådgivning..
    Det er dilemma og stressende..

    m.v.h

    #113782
    AnonymForfatter

    Man kan undres over at du starter indlægget under “realkredit" – får svar af Gode Råd dér og så spørger om præcis det samme her under bank?!

    Jeg vil opfordre Mybanker til at flytte indlægget – så det står der hvor det hører til (i mine øjne). Eller i hvert tilfælde fjerne det herfra.

    Ikke fordi spørgsmålet ikke er relevant – det kritiserer jeg ikke!

    De Batman

    #113790
    AnonymForfatter

    Den der skal du nok lige få hende til at uddybe!! ;o/

    Gå du ned og tag et afdragsfrit lån med fast rente på 360.000 og lav så et prioritetslån på 500.000, den anden lejlighed skal lejes ud og så spiller det…

    Men du skal nok finde en anden bank at samarbejde med

    #113806
    AnonymForfatter

    Hej ( Gode Råd)..Vil du ikke være sød at forklare mig ..hvad der betyder…( at låne 360000 ..afdragsfri…og prioriteret lån på 500000….??? mener du at jeg skal indfri den F5 før dec 2007 eller hvad??
    kan du præcisere , jeg forstår ikke..

    vedr.den ejerlej..skal jeg bare leje den ud eller skal jeg ha en revisor….???

    Jeg tænkte på at sælge huset og flytte der…fordi jeg er meget stresset og jeg gider ikke stole på nogen bank mere….

    Jeg har også købt nogle aktier i Novo for 4 år siden i 2003 …og så gik kursen meget ned lige pludseligt…så gik jeg til min bank og sagde at jeg ville meget gerne købe for 100000 aktier i NOvo….men så sagde de…nejjjjjjjjjjjjjjj……..det er nok med de 10000 du har i forvejen…men ja..den endte med at NOvo aktier fordobblet…og jeg er blevet meget skuffet..og nu har jeg fået en ringe rådgivning vedr bolig og investering……..og jeg kan ikke overskue alt det …
    jeg var i banken igår ogde sagde at: jeg har 4 muligheder..

    det vil være dejligt at lave lånet om ( 830000 F5..dec 2007) til 1-et afdragsfri obl lån 10 år 6%(30 år) og så sidder jeg på næsten samme termin..d.v.s 4100 om måned

    2-F1 kurs 99,69 rente 4,6 afdragsfri 10 år (29,51år)
    og jeg kommer til at betale cirka 3.500 om måned i de første 10 år

    3-obl 30 år fast rente 6% og jeg betaler 5500 om måned

    4-obli 30 år fast rente 6% og jeg får 200000 kroner i hånden
    d.v.s jeg låner 1.060.000 og jeg betaler 6700 om måned

    5-obli afdragsfri 10 år ( 30år lån obli ) og jeg får 200000 i hånden d.v.s et lån på 1.050.000men jeg betaler 5800 om måned..i de første 10 år

    og nu er jeg mere forvirret end før::????skal jeg sælge huset ???
    eller skal jeg lave lånet om …og Gode råd kan du ikke give mig en specifikation vedr.din ide med at låne 360 og 500 prioriteret..hvad betyder det???

    tusind tak for hjælp og m.v.h

    m.v.h

    #113828
    AnonymForfatter

    Hej igen, problemet at min bank rådgiver lyder meget flink og rar,
    og jeg er næsten sikker på at hun gør de ikke med vilje..og det ku være at hun prøvede at hjælpe meget men det gik ikke som hun regnede med…renten steg og huse priser er stagneret men ikke faldt,

    Jeg har ønsket at have et møde med en god rådgiver ..hvor jeg kan være 1 eller 2 timer …på den måde kan jeg forstå og jeg kan spørge om altmulig vedr..investering, opsparing, og de løsninger der kan være rentable…

    igen mange tak fordi I svarede og kan I ha god week end.

    m.v.h titou

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.