Nyt job.. men ødelægger topskatten profitten?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87773
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg er blevet tilbudt nyt job, og det er jeg smadder glad for, især fordi lønnen er betydeligt højere end min nuværende. Men men men.. Nu ser jeg til min skræk at jeg nærmer mig topskattegrænsen. Min løn vil havne et sted på imellem 30.000 og 33.000 pr mrd. Så da vil jeg vel så havne i topskatte helvede? eller kan man på en måde slippe uden om den?

    #113490
    AnonymForfatter

    Topskattegrænsen ligger på en personlig indkomst på 327.200 eller 27.266 pr måned. Selv ved en indkomst over dette niveau kan du glæde dig ved at beholde over en trediedel selv. Tænk på de stakler der ikke engang når mellemskatte-grænsen.

    Der er masser af mulighed for at udskyde skattebetalingen til du kommer under topskattegrænsen (men så kan du normalt ikke forbruge pengene samtidig – vil du have begge dele, både topskattefrihed og forbrug). Snak med din bank om en pensionsordning.

    #113492
    AnonymForfatter

    Nu har jeg så fortjent den løn jeg får, og kan ikke tage hensyn til folk som har ondt i biiiip over at være lavlønnet.. Ofte sidder man som man har redt, og jeg har måttet arbejde hårdt for at nå der hvor jeg er, så kan jeg ikke tage mig af andre har valgt forkert hverv eller ikke gider ofre mere end 37 timer pr uge… Nok om det.

    Prøver at snakke med skat, det må vel kunne betale sig at arbejde i DK… eller?

    #113496
    NultopskatForfatter

    Jamen det kan da også betale sig at arbejde i Danmark, du får hele 36,7 % af din ekstra indsats.
    Så glæd dig over at du trods alt må beholde noget…
    Hvis du prøver at regne vil du finde ud af at det er et par tusinde om året du skal betale i topskat, men irritations momentet vejer tungest.
    Tillykke med dit nye job.

    #113498
    AnonymForfatter

    Ja, Henjon. Danmark er et land hvor man betaler høj skat, og desværre for nogle en relativ høj skat – HELT OP TIL 63,2%, men det er stadig under 100% så du får da noget ud af det.
    Hvis ikke du vil betale topskat så er den eneste mulighed en ratepension, at få medarbejder bredbånd eller andre udgifter betalt via lønnen (før skat) eller at låne til en lejlighed og leje den ud med underskud….
    Tillykke med jobbet…..

    #113516
    AnonymForfatter

    Sparetip:

    Sig nej til jobbet.Så sparer du 460,25 kroner om måneden i topskat. hvis lønnen er på 33.000 :-)) Og så slipper du måske også for at arbejde hårdt.

    #113518
    AnonymForfatter

    henjon >> har du fået svar på hvordan man undgår topskatten?

    – for det var vel derfor du skrev, eller var det bare for at bralre med at du kom op omkring topskattebeskatning?

    PS: Skat (som du tænker på at snakke med) er ikke til at snakke med om det politiske – de administrerer bare lovene. De er bestemt heller ikke de bedste til at snakke ‘fiduser’ – de siger nok ikke andet end det der allerede er sagt: Prøv at snakke med din bank om en pensionsordning.

    #113520
    NultopskatForfatter

    Hej igen

    Selvfølgelig kan man undgå topskatten, men ærligt 5.000 kr årligt er altså ikke meget at lave “Fiduser" med. Som nævnt i anden tråd, det er ikke højtlønnede der betaler topskat, det er mest håndværkere og akkordarbejdere. Desværre er dette ikke gået op for politikkerne.

    #113524
    AnonymForfatter

    Dem der betaler topskat, det er vel dem der er så højtlønnede at deres personlige indkomst overstiger 327.200. Det du siger er, at stakkels arbejdere og håndværkere og andre i lavtlønsgruppen er så højtlønnede at de betaler topskat. Nu kan jeg så bare ikke følge med.

    En årlig pensionsindbetaling af 5.000 kr (hvor du så har det beløb fra) er da også OK hvis henjon får alergiske reaktioner over topskat. Der var da et cowboytrick fremme i medierne for et par måneder siden der fik mange unge til at starte pensionsopsparing med en årlig indbetaling på 100 kr.

    #113526
    NultopskatForfatter

    Dem der betaler topskat, det er vel dem der er så højtlønnede at deres personlige indkomst overstiger 327.200. Det du siger er, at stakkels arbejdere og håndværkere og andre i lavtlønsgruppen er så højtlønnede at de betaler topskat. Nu kan jeg så bare ikke følge med.

    En årlig pensionsindbetaling af 5.000 kr (hvor du så har det beløb fra) er da også OK hvis henjon får alergiske reaktioner over topskat. Der var da et cowboytrick fremme i medierne for et par måneder siden der fik mange unge til at starte pensionsopsparing med en årlig indbetaling på 100 kr.
    Hej Henrik
    Ja og nej, dem der betaler topskat, er dem der lige passerer grænsen som eks. Henjon. Håndværkere er altså ikke i lavtlønsgruppen Henrik, hvis du tvivler så prøv at ringe til en håndværker.

    Folk der tjener på den rigtige side af 50.000 kr/md kan lave diverse numre med f.eks afskrivningsberettigedeejendomme, som eliminerer skatten.

    Beløbet 5.000 fremkom ved at multiplicere en månedlig betaling på 460 med 12 måneder på et år.
    Henrik hvordan mener du selv, at et pensionsdepot på 8.000 kr (indbetalingen er jo højere end skatten) bliver forrentet ?
    Desværre er det min erfaring at man selv skal handle aktier i sit pensionsdepot for bare at få nogenlunde god forrentning.

    Men jeg kan ikke fatte hvordan man fra regeringsside kan opfordre folk til at yde mere, og så belønne det ved at “stjæle" 63,8 % af den ekstra indkomst.

    #113528
    AnonymForfatter

    Hvad er det for et trick???

    Tænker du på det der med at der skulle oprettes en pension inden en hvis dato førend den kunne blive udbetalt ved 60 år??? I øvrigt er det nok med en engangsindbetaling ;o)

    #113530
    MichaelForfatter

    Mener du seriøst, at du vil snakke med Skat om at slippe billigere?! Det må da være en spøg fra din side. Iøvrigt er 30-33.000 ikke en høj løn, men en almindelig mellemklasse-indtægt i dagens Danmark.

    #113532
    AnonymForfatter

    Hvis det lykkedes for dig vil jeg gerne have det at vide, og en kontaktperson jeg kan henvende mig til ;o)

    #113542
    AnonymForfatter

    Skat vil sikkert oplyse at en ratepension kan fradrages i grundlaget for topskat. Hvorfor skulle de ikke sige det?

    #113546
    AnonymForfatter

    Jeg tror det er dette der hentydes til ;o)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.