Flytte eksisterende billån til SkandiaBanken….

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #113568
    AnonymForfatter

    I øvrigt er jeres omkostninger lidt mere en 25% (på bank og realkredit) ikke??? Jeg mener, at hvis jeg sparer 6.000 – så er det 4.000 efter skat, men I tager 1.500. DVS 37,5%….
    Det er da PRISFUSK der er værere end bankernes :o)

    #113570
    AnonymForfatter

    Hej Gode Råd.

    Nej, det er ikke korrekt. Som det fremgår af mit indlæg tager vi højde for beskatning af kapitalindkomst (skattevirkning af renteudgifter og bidrag samt renteindtægter) i vores beregninger af bank og realkredit priser. Det er netop pointen med vores service at du kan få overblik over hvad det koster efter skat med dine “egne" priser og når Prislabyrinten har genforhandlet dem.

    Vores honorar er altså 25% netto, men kun af første års besparelse, som vi skriver. Den besparelse du får i de efterfølgende år kan du beholde 100 % for dig selv.

    Er det et realkreditlån med 30 års løbetid, kan der altså potentielt være ydeligere være 29 år, hvor kunden får glæde af den besparelse i form af en lavere bidragssats vi har forhandlet for ham.

    Da honoraret er 25% af besparelsen, har kunderne naturligvis interesse i at honoraret bliver så stort som muligt, fordi et stort honorar giver dig en besparelse der 3 gange så stor alene det første år. I praksis er honoraret dog en profit som banken eller realkredit instituttet ellers ville have fået.

    Det er gratis at benytte vores service, hvis du ikke opnår en besparelse. Så det er en ægte win-win situation som de siger i reklamerne.

    Mvh.
    Mikael Falck, Prislabyrinten.dk

    #113574
    AnonymForfatter

    Det er da en røver den der michael…….

    Hvis jeg sparer 6.000 i renter er det 4.000 efter skat. I tager 25% af 6000 der er 1.500 – dvs I tager 37,5%….. eller tager I kun 1.000 i denne sag?

    Hvis jeg nu betaler topskat og har mange kontanter og I hjælper mig til at tjene 10.000 ekstra i rente – hvor meget er jeres salær så?
    2.500 og jeg får selv 4.000 ud af det – dvs over 60 %….. Og tager I 1.000 i denne sag?

    og Ja, jeg er klar over at fortjenesten fremover kommer en selv 100% tilgode….

    Hvis jeg sparer 4000 i forsikring er vi enige i at jeres salær er 25%…..

    Men JA, det er win win, men når I slår jer op på at mange ikke kan gennemse priserne så er det vigtigt at man ikke selv har uigennemskuelige priser….

    Men enig – win win situation ;o)

    #113576
    AnonymForfatter

    Hej Gode Råd.

    Nej, du har stadig ikke ret i det du skriver.

    Hvis vi tager dit eksempel ser Prislabyrintens regnestykke således ud.

    Udlån:
    Din nuværende renteudgift er 100.000,- årligt dvs. 66.666,- årligt efter skat (referencepris som Prislabyrinten måles på)
    Prislabyrintens tilbud medfører en renteudgift på 90.000,- årligt dvs. 60.000 første år efter skat.

    På denne konto har du altså sparet 6.666,- det første år efter skat. Det medfører et engangshonorar til Prislabyrinten på i alt 1.667,-

    Indlån:
    Din nuværende renteindtægt er 20.000,- årligt dvs. 10.000,- årligt ved 50 % skat (referencepris som Prislabyrinten måles på)
    Prislabyrintens tilbud medfører en renteindtægt på 30.000,- årligt dvs. 15.000,- første år efter skat.

    På denne konto har du altså tjent yderligere 5.000,- det første år efter skat. Det medfører et engangshonorar til Prislabyrinten på 1.250,-

    Hvis din marginalskat er over 50 % og dine renteindtægter er større end dine renteudgifter (positiv kapital indkomst) kan der være et marginalt større honorar end de 25 %. Så lidt ret har du, men der er altså tale om marginale afvigelser for i praksis for meget få personer.

    Mvh.
    Mikael Falck, Prislabyrinten.dk

    #113578
    AnonymForfatter

    Godt så – så er vi enige…. Hvis I regner besparelsen/merindtægten ud efter skat og tager 25% af det – så er det fino… ;o)
    Det var også det jeg lagde op til i mit andet indlæg…

    Spændende at se om I får succes…

    Jeg var inde og lure lidt på jeres hjemmeside… De der revisorer, bankmænd, advokater – er det allesammen nogle der arbejder i prislabyrinten ved siden af deres normale jobs?

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.