Flytte eksisterende billån til SkandiaBanken….

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • ElwayForfatter
    Indlæg
  • #87769
    ElwayForfatter

    OK – overvejer bankskifte og har oprettet en konto hos SkandiaBanken “for at prøve dem", som de selv skriver på deres website.

    Jeg har et eksisterende billån. Skylder 120.000, bilen er ca.
    170.000 værd. 2,5 år gammel.

    Jeg har 1 spørgsmål ifm. SkandiaBanken og overtagelse af eksisterende billån – nogen der har prøvet det?

    De skriver nemlig i en “standard"-mail til mig at de ikke har mulighed for at beregne noget – det skal jeg selv gøre på deres hjemmeside – fint nok. Men de skriver samtidigt på deres website at de gratis overtager eksisterende lån, blot man søger om det. Og her er det så at kæden falder af…. Fordi for at de vil overtage et eksisterende lån, skal jeg udfylde – og indsende en låneansøgning. Men i den bliver det hele vejen igennem behandlet som et nyt lån, dvs stiftelsesomkostninger tages med. I min verden er det ikke “gratis" – nogen der har en forklaring eller erfaring med at overflytte eksisterende billån til SkandiaBanken. I bund og grund vil jeg bare gerne vide hvad jeg sparer i billån ved at skifte.

    På forhånd tak.

    #113450
    AnonymForfatter

    Nu ved jeg jo ikke hvorfor du vil skifte bank, men du kan da bare beholde dit billån blive i den gamle bank.

    #113460
    AnonymForfatter

    Det var dog et tåbeligt svar MyMoney?

    #113464
    AnonymForfatter

    Ja – man skulle næsten tro at det var Lone i forklædning 😉

    #113466
    AnonymForfatter

    Hvad med at du koncentrerer dig om at bekræfte din email i stedet for at spille smart? Hvor langt tid kan det tage?

    Når folk stiller et spørgsmål om f.eks. et produkt, og svaret er: “Du skal bare lade være med at købe produktet, så har du ingen problemer", så er det sgu kandidat til årets dårligste svar.

    Q: Har Skandiabankens billån gode vilkår?
    A: Bliv i din nuværende bank, så behøver du ikke vide det.

    Q: Er en Ford Mondeo en god bil?
    A: Behold din nuværende bil, så behøver du ikke vide det.

    Q: Foretrækker du JP eller Berlingske?
    A: Behold din nuværende avis, så behøver du ikke vide det.

    Er du ved at fatte min pointe?

    #113488
    AnonymForfatter

    ?? Et svar behøver ikke være tåbeligt bare fordi du ikke forstår det. Hvorfor blander du dig overhovedet?

    Hvis man af andre årsager end lige pengemangel, vælger at skifte bank, kan man altså godt vælge, at lade et “gammelt" lån løbe ud, men alligevel skifte lønkonto.

    #113500
    AnonymForfatter

    Giver dig ret Money – hvis det koster at oprette et lån kan det være at det ikke kan betale sig at flytte lånet.
    Sammenlign ÅOP efter skat og du har svaret…..

    #113504
    AnonymForfatter

    Der bliver spurgt efter erfaringer med at overføre lån til Skandiabanken og hvad man evt. kan spare. Du svarer, at man bare kan beholde lånet i sin gamle bank. Det er ikke noget svar på spørgsmålet, det er en affærdigelse af spørgsmålet.

    Den slags svar er meget typiske. Et rigtigt godt eksempel var en person som i et bilforum spurgte: “Hvad koster en renoveret motor til en Toyota Corolla", hvortil der svares: “Du behøver ikke en ny motor, den gamle har jo kun kørt 220.000"

    DET ER JO FOR #&@$§¤! IKKE DET DER BLIVER SPURGT OM!

    #113508
    AnonymForfatter

    DEt er korrekt at det ikke er det der bliver spurgt om men det kan stadig være den bedste løsning…..

    #113510
    AnonymForfatter

    Lone H:
    I rest my case.

    For god ordens skyld, jeg er ikke kendt for at give tåbelige svar (Det er selvfølgelig en påstand).

    Iøvrigt var det jo bare et forslag.

    #113554
    AnonymForfatter

    Må jeg tillade mig at foreslå noget helt andet?

    Prislabyrinten.dk vil gerne overtage diskusionen med bankerne. Hvorfor spilde tiden med at diskutere og undersøge bankernes priser, når du kan overlade det til os og du alligevel ikke på egen hånd kan opnå de priser vi kan?

    Mvh.
    Mikael Falck, Prislabyrinten.dk

    #113556
    AnonymForfatter

    Så i vil altså gøre sådan at kunderne overlader forhandlingerne og samtalerne med bankerne til jer????

    #113558
    AnonymForfatter

    Ja, men vil naturligvis slet ikke kaste begynde at diskutere den enkelte kundes rådighedsbeløbs størrelse. Banken kan kreditvurdere den enkelte udfra de oplysninger kunden har givet Prislabyrinten.

    Herefter kan banken afgøre med sig selv om den vil tilbyde et lån (eller samlet engagement) til kunden. Vores kunder er iøvrigt altid anonyme overfor banken og skal selv give sig til kende hvis de ønsker at udnytte tilbudet opnået gennem Prislabyrinten.

    Jeg håber jeg har forstået dit spørgsmål korrekt?

    Mvh.
    Mikael Falck, Prislabyrinten.dk

    #113562
    AnonymForfatter

    Du havde forstået det korrekt….

    En ting jeg dog ikke kan se pointen i er at hvis man som kunde (mig) går efter billigst – hvorfor så ikke skrive http://www.mybanker.dk, http://www.forsikringsluppen.dk og søge over billigste lån og score hele fortjenesten selv?

    Men I har sikkert søgt markedet og fundet ud af at det er en god ide – ellers ville du vel heller ikke have brugt 700.000 på det??? ;o)

    #113566
    AnonymForfatter

    Hej Gode Råd.

    Jeg vil gerne forklare hvorfor Prislabyrinten.dk er noget andet end mybanker, pengepriser.dk, forsikringsluppen mv. . Jeg håber mybanker tillader at det bliver stående her på siden, for der er rigelig plads til begge portalers forretningsmodeller.

    Hvad koster det at være kunde i min bank? (Altså hvor stort honorar betaler man egentlig hvert år til sin bank).

    Næsten ingen danskere kan svare på det simple sprørgsmål, fordi det er vanvittigt kompliceret og tidskrævende for de fleste at regne ud, hvis engagementet inkluderer bare 2 af følgende: Gebyrer, indlån og udlån, værdipapirer – dertil kommer skattens påvirkning af prisen.

    Bankerne sælger alle nøjagtig det samme, så de har absolut ingen interesse i at du kender deres samlede pris. Det er svært at sælge nogle standard produkter til 20.000 kr årligt, hvis det kan fåes til 14.000 kr årligt.

    Problemet for kunden er, at det er vanskeligt at finde den bank der vil sælge kundens samlede engagement. For at få bare et’ konkret tilbud i en bank, skal du ofte kreditvurderes, holde et møde og dokumentere indkomst mv. Dertil kommer ovenstående beregninger. Disse forhold er en af de væsentligste årsager til at banker i Danmark næsten alle har forrygende overskud.

    Prislabyrinten laver hele dette arbejde for sine kunder, mens kunderne kan ligge på sofaen og vente på nye tilbud. Men det kræver at vi har basisoplysningerne om dine bankprodukter, betingelser og personlige forhold.

    De nævnte 14.000 kr. årligt kan kunden iøvrigt sjældent selv opnå på egen hånd. Den pris Prislabyrinten forhandler sig frem til, kan vi opnå fordi vi kender markedet og forhandler for mange kunder på en gang. Så alternativet er ikke du kan vælge at spare honoraret til Prislabyrinten. Men hvis du har taget toppen af dine priser ved at at forhandle selv, er der naturligvis mindre i honorar til Prislabyrinten.

    Så du sparer med stor sandsynlighed både tid og penge uanset hvor dygtig selv er til at forhandle eller bruge mybanker.

    Mvh.
    Mikael Falck, Prislabyrinten.dk

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.