SP-ordning

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87761
    AnonymForfatter

    Hej alle!

    Jeg håber der er nogen der er klogere på SP (Særlig Pensionsopsparing) end jeg er. Min bank har sendt mig en seddel med “få mere ud af din SP-ordning". Og så spørger jeg lidt “klogt" Hvad får jeg ud af den nu, og vil det gavne at skifte?
    Håber der er nogen der ved hvad jeg snakker om og kan hjælpe eller om det bare er banken der ønsker “flere penge tak". Til orientering har jeg sparekassen Sjælland, jeg ved de ikke er billigst, men de har givet mig en he…… god service hver gang jeg har haft brug for det.
    Hilsen TAN

    #113274
    AnonymForfatter

    http://www.atp.dk kan man efter min mening få en rimelig neutral information om SP ordningen.
    Under ‘Presse/Om os’ -> ‘Presserum’ findes fx årsrapporten for 2006, hvor der bl.a. står, at ca. 2% med SP opsparing har flyttet deres konto fra ATP, og at afkastet på SP ordningen i 2006 gennemsnitlig var 9,2%.
    Kan man skaffe sig et bedre afkast (efter omkostninger) i banken, skal man naturligvis flytte sin SP opsparing.

    #113360
    AnonymForfatter

    Tak for det. Jeg vil give mig i kast med at læse og så høre om bankens “vægtige" argumenter holder, når de skal prøve at overbevise mig om hvad der er rigtigt. ;o)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.