Northern Rock – månedlig/årlig rentetilskrivning

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • ahkForfatter
    Indlæg
  • #87760
    ahkForfatter

    Hej MB Forum
    Jeg står for at ville åbne en opsparingskonto hos Northern Rock. Det er som om man kan vælge imellem månedlig eller årlig rentetilskrivning. Jeg forstår ikke princippet bag denne valgfrihed – hvornår er det bedst at have hvad?
    Med venlig hilsen
    AHK

    #113244
    AnonymForfatter

    Emnet har været behandler i en tidligere tråd fra februar som du kan kikke tilbage på.
    Det er et spørgsmål der normalt ikke har betydning for renten på årsbasis er den samme, men Northern Rock giver altså valgmuligheden.
    Jeg har selv valgt årlig , men jeg ved at min mor har valgt månedlig, så får hun ca 1500 kr. ind på kontoen hver måned som hun synes hun kan bruge uden at det berører saldoen.

    #113252
    ahkForfatter

    Hej NKP
    Tak for tippet. Jeg har nu fundet den gamle tråd, der udtømmende redegør for “forskellen" (hvis der havde været nogen). Netop fordi det – for mig at se – kommer ud på et, netop derfor er det så forvirrende at NR tilbyder denne valgmulighed. For så vidt angår denne tråd, er det tid at sige: /thread 🙂 Interesserede henvises til: http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?id=841
    Mvh
    AHK

    #113368
    AnonymForfatter

    Hej AHK!

    Øv! Google kender ikke det indlæg, du henviser til.

    Jeg har bestemt mig for månedlig rentetilskrivning. Sådan bare fordi det er lidt ‘sjovere’ at se det udvikle sig hen ad vejen. Kunne det være derfor, NRB har valgmuligheden. (Ja, selvfølgelig ikke kun for min skyld.)

    Jeg går i øvrigt ud fra, at en evt. ophævelse af kontoen efter fx et halvt år – hvis oprettet med årlig rentetilskrivning – vil resultere i et halvt års rente udbetalt straks. Eller først når året er gået?

    Mvh
    Jerrt

    #113370
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig vil du få renten med det samme hvis du sletter kontoen, hvis du bare hæver beløbet vil du først få renten ved årsskiftet……

    #113372
    ahkForfatter

    Hej Jerrt
    Hvorfor har det betydning for dig om Google kender den tråd jeg refererede til? Du kan jo få den at se ved blot at copy/paste linket ind i din browser. Jeg har i øvrigt valgt årlig rentetilskrivning i NR. På den måde kan jeg bedst holde styr på om det er de rigtige tal der går videre til Skat. Alt skulle være som vi kender det fra danske banker med årlig rentetilskrivning i NR. Det har de i det mindste fortalt mig.
    Mvh
    AHK

    #113382
    AnonymForfatter

    Out of topic: Husk at det er meget nemt på http://tastselv.skat.dk at se hvad der er opgivet af rentetilskrivninger på hver enkelt konto.

    #114126
    AnonymForfatter

    Fejl 404 spiste mit indlæg så her prøver jeg igen.

    Håber I vil bære over med mig. Jeg er stadig noget uklar mht månedlig versus årlig selvom jeg har læst trådene omkring det.

    Månedlig forstår jeg godt. Renters rente. Ingen problemer der. Spørgsmålet drejer sig om den årlige rentetilskrivning. Jeg er i tvivl om det her foregår sådan, at renten kun tilskrives sidst på året (31. december). Da ville man kunne lade kontoen stå tom og så blot sætte pengene ind før årsskiftet og så hæve den fede rente for så straks at trække pengene ud igen. Det lyder urimeligt. Er det derfor i stedet sådan, at man renten beregner udfra indestående på kontoen hver måned, dvs renten er 5%/12 per måned? Men hvorfor skulle man da nogensinde vælge løsningen med årlig rentetilskrivning?

    Hmm… Der var flere spørgsmål, men nu kom jeg fra det. På forhånd mange tak!

    #114128
    AnonymForfatter

    Kære Henrik

    Hvis bare det var så nemt ville vi alle være rige. Rente beregnes pr. dag ligegyldigt om det er månedlig eller årlig tilskrivning. Dvs. forskellen er bare hvornår rente sættes ind på din konto. Det er derfor ingen fidus man kan bruge til noget. Har selv månedlig tilskrivning i Northern Rock, men det er udelukkende for et syns skyld.

    #114130
    AnonymForfatter

    Det kunne ellers være super fedt ;o)

    Den eneste grund til månedlige tilskrivninger er at man her kan hæve sin rente og bruge den, det kunne være at man havde behov for det til betaling af udgifter…..

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.