Den evigt trælse gæld

Viser 14 indlæg - 46 til 59 (af 59 i alt)
  • Indlæg
  • #114912
    AnonymForfatter

    Det er det der er hele ideen med sitet. At fortælle hvad der sker.

    Tak for ordene ellers ( om siden ) Bloggen er en stor hjælp for mig selv til at føre regnskab med økonomien, som motivation og jeg ville selv have haft noget ud af det tidligere i livet, hvis der havde været en sådan blogtosse der beskrev, hvordan han og familien kom ud af deres gæld. Jeg skriver : kom ud gælden, fordi det kommer jeg/vi. Læs lige siden OM OS, så kan du se der er tale om en familie på fire personer – to teenagere og to voksne.

    Du er velkommen til at skrive kommentarer på http://www.voresgaeld.dk så vil jeg meget gerne besvare evt. spørgsmål til budget osv. Det er det der er hele ideen med bloggen.

    MVH
    Jerocaal

    #114914
    AnonymForfatter

    Kære Jerocaal

    Jeg studsede over samme udgiftsposter.

    Med dit eksplosive telefonforbrug, burde du overveje at gennemgå din families løsning.

    1. Hvad med at skifte fastnettelefonen ud med IP-telefoni hos en af de større stabile leverandører. Hos Fullrate kan du fx få en 2 megabit internetlinie med fri telefoni til alle fastnetnumre for 249 + 30 kr pr måned. Samtidig kan du logge ind og spære for opkald til mobiltelefoner. Både Cybercity og Fullrate fungerer yderst tilfredsstillende.

    2. Hvad med at flytte alle mobilabonnementer over i et af lavprisselskaberne hvor du tanker op på nettet, fx:
    CBB til 69 øre i minuttet (sekundtakseret) og 25 øre i opkaldsafgift eller
    CBB til 39 øre i minuttet (minuttaksert) og 50 øre i opkaldsafgift.
    Der er også et nyt selskab på vej, BIBOB som helt fjerne opkaldsafgiften.

    Pointen er at du smider exorbitant mange penge ud af vinduet ved at have et telefon og bredbåndsabonnement hos TDC.

    #114918
    AnonymForfatter

    Det er virkelig fint med nogt respons, men kan i ikke skrive det i kommentaerne på bloggen istedet for?

    Mobil regningerne dækker over et forbrug som har været ualmindeligt højt for begge mine børn. Der er lavet regler omkring deres forbrug fremover.Det er bare ikke til at se endnu. Den store skal selv betale det hele da hun arbejder og tjener en del i fritiden. Den mindste skal selv betale det der er over 200 kr. pr. mdr. Min egen mobil er på næsten ingenting.

    Vi har et bredbåndsabonnement hos Aplus igennem boligforeningen, en 4096/512 forbindelse der koster os 300 kr. pr. mdr og en fastnettelefon udgift hos TDC på ca. 1000 kr. i kvartalet

    Det er rigtigt at der kan spares nogle penge her et sted og jeg må få tid til at se på andre muligheder

    MVH
    Jerocal
    http://www.voresgaeld.dk

    #115244
    AnonymForfatter

    Hej
    vi er 2 voksne og 4 børn vi har også en gæld på omkring 200.000 en længere historie , vi har betalt ned på den siden 2003 med 3500 kr imdr og med en rente på 13 % !!!! når man sidder og kigger på denne konto udtog så kan man blive fuldstændig sindsyg … 3500 kr i mdr og hver 4 mdr kommer der renter på ca 7500 kr det er jo fuldstændig vanvittig , man kommer jo aldrig ud af gælden.
    Vi har ca det sammen rådighedes beløb som jer omkring 6000 kr i mdr
    altså ca 6000 kr men så betaler vi også af på¨gælden , mem damm hvor kunne det være skønt med de ekstra 3500 kr det ville gøre livet lidt sjovere

    #115250
    AnonymForfatter

    Det er ikke mange penge i har i overskud. Efter gældssanerings-satserne burde i have omkring 18000 kr. pr. mdr til mad, tøj, ferie, forsikring, licens og tandlæge.

    Men gælden bliver afdraget og det vil tage jer omkring 10 år inden den er færdig. Nu kender jeg ikke jeres situation, men med fire børn og ti år uden ret mange muligheder, i risikere at gå ned med flaget en dag, gør noget- tjen mere – nedsæt andre udgifter.

    MVH
    Jerocaal

    #115252
    AnonymForfatter

    Stakkels jer… det er da surt at renterne æder det hele op. Hurtig hovedregning siger mig at i har 10 år tilbage på lånet ?

    Man et godt råderum, kan man normalt sagtens få et forbrugslån uden sikkerhed til 8-9% i rente, men I jeres tilfælde er råderummet ikke tilstrækkelig, så derfor tager banken en højere pris for at dække risikoen for i misligholder lånet.

    6000 kr i råderum til 6 personer er ikke bare lavt, men ekstremt lavt, og af samme grund vil det formentlig være vanskeligt for jer at opnå bedre vilkår i andre banker.

    Det I eventuelt kan gøre er at gennemgå jeres budget meget grundigt, for at finde besparelser, der kan forøge jeres råderum på papiret, og derefter genforhandle med banken, eller søge andre banker.

    Eksempler kunne være:
    1. Skift fagforening til de Kristlig eller Det faglige hus. Der er ingen fagforeningstvang i Danmark mere.
    2. Skift til den lille kabeltv pakke.
    3. Nedgrader jeres internet
    4. Udskift fastnettelefonen med IP-telefoni
    5. Skift til et af de lavprismobilselskaberne: CBB, Telmore, Tele2, M1 osv.

    Dette er bare eksempler på nogle besparelser der ikke går så voldsomt ud over livskvaliteten og det sociale liv. Jeg er sikker på der er mange andre muligheder for besparelser.

    #115254
    AnonymForfatter

    Og så lige en lille trøst.

    I skal lige huske at over 10 år stiger lønniveauet over 30%, dvs. de 3500 kommer år for år til at føles som en mindre og mindre belastning i jeres budget.

    Herudover skal I også huske på at I trods alt får skatte-fradrag for renteudgifterne, dvs. forskellen på 13% og en rimelig rente på 9% er trods alt kun 2,68% efter skat.

    Men jeg ved godt det kun er en ringe trøst i jeres svære situation 🙁

    #115296
    AnonymForfatter

    Det er korrekt at lønnen stiger over de næste 10 år, men:

    1) Skatten tager en stor del!
    2) Priserne på andre varer stiger!
    3) Lånet bliver dyrere i nettokroner da renteudgiften falder…!

    #115300
    AnonymForfatter

    Det er sandt, men det ændrer ikke grundlæggende på pointen.

    Hvis 30% af dine udgifter ikke stiger med inflationen (låneudgifterne) mens de resterende 70% af dine udgifter stiger med inflationen, så forøges dit råderum over 10 år.

    Det er korrekt at der ligger en lille effekt i det faldende rentefradrag, men det er ikke ret meget.

    Men så kan man omvendt fremhæve, at der også år for år er en reallønsstigning, fordi lønningerne altid stiger hurtigere end inflationen.

    #115344
    AnonymForfatter

    MYERS:

    Du skriver at I kun har 9000 kr tilsammen om måneden.

    Har i på noget tidspunkt overvejet at finde et andet job så I havde lidt mere at betale af med?

    ALLE kan få et job i et vikar bureau feks.

    #115484
    AnonymForfatter

    nej det er ikke mange penge vi har , men vi lider heller ikke nogen nød , men det kunne da være “dejligt" med flere penge
    Desværre kan man sige har vi prøvet og høre i andre banker om de vil have os som kunder men det er et blankt NEJ TAK , måske deres renter var lavere.
    Lånet er optaget med 11 % men fik afvide i banken at det var steget næsten 2 % så den nu er lige knap 13 %
    Det er jo ikke fordi vi ikke betaler af på gælden , vi har betalt hver eneste mdr uden UNDTAGELSER , om vi så har skulle leve for 1000 kr om mdr , fordi man pludselig har fået uforusete udgifter
    Vi spare alt det vi kan , vi får selvfølgelig noget ordenligt at spise og har en ugenlig slik dag 🙂 vi bruger ikke penge på tøj alt vores tøj bliver købt i genbrug , vi har billig fast net telefon 99 kr i mdr uanset forbrug , billig mobil selskab.
    Men oveni i dette har vi så tilgengæld dyr forsikring lige knap og nap 28000 kr om året , det dækker , bil,hus,ulykke,og alle vores bygninger , som vi lige har fået lov til at stå uforsikret af kredit selvskabet da de ikke har nogen værdi , det er ca en besparelse på 5000 kr om året som man så kan trække fra de 28000 kr.
    udover det bliver vores børn ikke passet i instuition , da det ville koste os 4800 kr i mdr , min mand tjener alle pengene , jeg er hjemme og tager det rengørings job jeg kan få , når familie og venner har tid til at passe børnene.
    Vi tager heller aldrig på ferie.
    Nu jeg tænker over det , kan man da godt blive en smule misundelig når man ser venner og familie tage på ferie , købe nye ting , biler osv osv.
    Men det hjælper jo ikke noget at krybe ned i et hul af selvmelidenhed , man ligger som man har redt …

    #115486
    AnonymForfatter

    iøvrigt forstår jeg ikke hvorfor der ikke er en anden bank der vil have os , vi må da være gode kunder med alt den gæld 🙂 vi betaler til tiden , vi overtrækker ALDRIG vores andre kontier , det kunne være man skulle undersøge om man havde lidt friværdi i sit hus , men det tror jeg næppe vi har kun boet her i 2 år , men hvis man nu har ville det så være en god ide at bruge friværdien til lånet ? eller måske et afdrags fritlån ???
    Nogen der har forstand på disse muligheder ??

    #116722
    AnonymForfatter

    Ja så er bloggen http://www.voresgaeld.dk blevet lukket.

    Det er nok ikke gået så godt med Jerocaal’s gældsafvikling aligevel. Store planer, men ingen vilje til at gennemføre det i virkeligheden.

    #116730
    AnonymForfatter

    Der er ingen planer der er stoppet, men da siden bliver spammet igen og igen af nogle mennesker som tilsyneladende ikke har respekt for andres initiativer, har jeg besluttet at nedlægge siden.

    Min gældsafvikling og “STORE" planer er bestemt ikke stoppet. Jeg er jo først lige blevet varm. Men det var vel en sådan kommentar jeg kunne have forventet at hører her fra listen.

Viser 14 indlæg - 46 til 59 (af 59 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.