hjælp

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87729
    AnonymForfatter

    jeg er en mand på 21 og har en års indtægt på 360.000 står og vil samle min gæld da jeg har en del lån forskellige steder og skylder i alt 230.000 problemet er bare at bankerne siger at jeg har råd til et sådan lån men der er ikke nok sikkerhed i til at de vil gå med på det hvad kan man gøre i en sådan situation

    #112554
    NultopskatForfatter

    Hejsa
    Tja du må nok bare stille og roligt betale de forskellige steder, evt. kan du jo øge dine afdrag, så er gælden hurtigere ude af verden. Med den indtægt burde det jo i fremtiden være muligt at betale kontant istedet for at stifte gæld.

    #112558
    fk2001Forfatter

    Følgende gælder ikke kun for chendriksen, men for alle de som ønsker at samle deres gældsposter i et lån. Hvorfor det??? Hvad er grunden til at man ikke kan afdrage flere kreditorer på een gang? Med netbanker koster det jo ingenting at sende penge til andre konti inkl. girobank.

    #112560
    AnonymForfatter

    grunden til sammenlægning af lån er mindre rente hurtiger at komme af med gæld og få samlet i stedet for måske at have fem eller seks jern i ilden

    #112562
    AnonymForfatter

    fk2001 >> Ud over det rent rationelle, så er der også noget psykologi involveret. Et væsentligt element i ‘økonomisk uføre’ er at folk har svært ved at overskue situationen (sådan havde jeg det selv dengang jeg var i den situation) og hellere gemte/glemte det end tog fat på det. At skylde til højre og venstre er vanskeligt. Du ‘glemmer’ nemt en kreditor simpelthen p.g.a. ulyst til overhovedet at beskæftige dig med din egen situation, og så ryger der pludselig et rykkergebyr ekstra på. En særlig ondsindet rykker gør det fristende at lukke munden på een kreditor ved at tage et lån et andet sted (så langt ud nåee jeg dog ikke selv).

    Selv med uændret rente og uændrede samlede afdrag ville jeg hellere have een gældspost end 10. Altså hvis jeg ikke skulle betale stiftelsesomkostninger for at få det samlet til een.

    #112564
    AnonymForfatter

    chendriksen >> held og lykke med dit projekt. Desværre spår jeg dig ikke det største held hermed. Folk med ‘en del lån forskellige steder’ er ikke just dem der er mest populære. Selv ville jeg i al fald ikke låne dig penge. Men prøv at forstå fk2001: Det er muligt at arbejde systematisk med det (hvis du kan overvinde uviljen, og det har du allerede vist at du kan).
    Sæt dine samlede afdrag op hvis du kan.
    Prøv om du kan få (gratis?) henstand hos de billigste og en akkord hos de dyreste kreditorer.
    Og når du er sluppet ud af det hele og sparet 12.000 kr op, så brænd de 6.000 af på et fladskærms-tv som du længe har ønsket dig – din første overflødige udgift for penge der er dine egne. Alene fornemmelsen ..

    #112570
    BluntZForfatter

    Ingen grund til fornærmelser i forummet. Hvis du ikke kan svare konstruktivt, så lad venligst være.

    Hvis du sidder som rådgiver i det daglige, spår jeg ikke dig held hermed.

    #112572
    AnonymForfatter

    Bluntz >> Jeg spår dig ikke det store held som spåmand/kone. Jeg har faktisk tjent rigtig godt som rådgiver siden 94 – dog ikke indenfor privatøkonomi. Da min første kunde for 13 år siden betalte sin første regning strøg jeg i byen og købte et radiostyret ur – beskedent, men dog dengang mere avanceret end det er nu. Først og fremmest var det en ‘unødvendig anskaffelse’, fordi jeg havde behov for at fejre, at jeg nu havde råd til det. Det havde været umuligt i 5-6 år. Hvis jeg kigger på min nuværende økonomi, så anskaffer jeg mig mange overflødige ting.

    Der er ingen fornærmelse. Jeg opfatter det som en gulerod – det med en overflødig udgift – der er med til at gøre det lange seje træk udholdeligt.

    Jeg mener det er vigtigt at forstå psykologien, både for folk som mig og fk2001 der har vores på det tørre, men også for chendriksen, der måske på den måde nemmere kan leve med det tilsyneladende uundgåelige – at have gæld til mange sider i stedet for kun eet sted.

    #112584
    AnonymForfatter

    Chenriksen – jeg vil give anonym ret i at man skal prøve at kontante dem man skylder penge og forklare dem situationen, så har du vist din velvillighe og måske er de indstillet på at hjælpe dig.

    Prøv – du mister ikke noget…….

    #113224
    AnonymForfatter

    jeg forstår jer ikke når i siger at man bare skal betale eller rettere kontakte kreditorer ingen man ryger i rki men alle er ikke til at tale med jeg havde bla. ilva konto hovedstol på 10000 kr og denne gæld er idag på 65000 kr ialt jeg havde andre kontokort osse dengang tilbage i 1980′-1990’erne der er kun et inkassoselskab som jeg kunne få en ordning med det var et city 2 kort som gælden var på 7000 kr de stoppede renten samt fik jeg papir på at halvdelen af renten som var påløbet ville blive trukket fra hvis jeg havde overholdt afdragsordningen i 3 md. jeg betalte 150kr om måneden og blev på et tidspunkt færdig. jeg var fra 18 år til i 20erne hvor jeg tjente godt men fik rygproblemer og var syge meldt forlænge senere kom jeg på kontanthjælp men fik aldrig arbejde.i 95 åbner jeg et transport firma og lukkede det i 99 inden skat fik det lukket jeg skylder skat idag 200000 kr og det stiger for hvert år mit fradrag er 1600 kr pr måned og renterne af skattegæld bliver tilskrevet min årsopgørelse dvs. ca 10000 kr om året min gæld er vel idag med renteres renter små 500000 kr hvordan kommer jeg ud af det kan ikke få gældsagering og ingen bank vil låne mig penge.Så dem af jer som siger at man bare skal betale hvordan gør man det med en rente så høj at betaler man 300 kr så er det måske kun renten som er halvt betalt. Alle mine kreditorer selv banklån og skattegæld de er ikke til at tale med. Jeg mistede så et job som jeg havde fra 98-2004 og blev kørt psykisk ned af det og vill ikke på kontanthjælp igen så jeg har ikke haft indtægt i 2 år nu men bliver forsørget af min kæreste.Så jeg synes at jer som leger rådgiver lige skal lukke munden alle kan komme i en situation som mig ingen er sikret i deres job.

    #113226
    AnonymForfatter

    Gave: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.