Danske bank nye konti

Viser 3 indlæg - 46 til 48 (af 48 i alt)
  • Indlæg
  • #146402
    AnonymForfatter

    Adskillige kort fungerer på denne måde. Du er simpelt hen nødt til at forhøre dit hos dit pengeinstitut såfremt du ikke kan acceptere dette forhold. Det er standard på en lang række kort, og hverken du ELLER dit pengeinstitut kan gøre noget ved det.

    Ved indsigelser skal de også følge en række stramme regler, og en er at du ikke blot kan fjerne en beløbsreservation.

    Kan egentlig godt forstå du er knotten over det, men der er faktisk intet du kan gøre.
    Egentlig kun at få et traditionelt hævekort, men det kan kun bruges i bankens egne automater.

    #146412
    AnonymForfatter

    Jeg tror så ikke han helt har ret i det han så vidt jeg kan forstå primært er knotten over, nemlig at pengene er trukket på kontoen og han derfor betaler/mister rente for perioden frem til reservationen udløber.

    Dermed ikke sagt at beløbsreservations princippet ikke kan blive irriterende, og ende med at koste en penge (hvis man f.eks skal ud og låne for at dække beløbet, i så fald skulle man måske dog have overvejet ikke at “bruge" det i første omgang). Men alternativet er vel (for bank og butik) værre, du kan handle uden at have dækning så de ikke kan få deres penge senere.

    Anyway summa sumarum synes jeg egentligt ikke det er unfair at systemet virker ved at reservere pengene til de første kortholderen lover dem ud til (betalingen) medmindre disse senere accepterer at fraskrive sig retten til at hæve det beløb man har accepteret ved den første betaling.

    Derimod ville det være unfair hvis banken faktisk krævede valørmæssigt hævede pengene da beløbet blev reserveret det er jeg dog sikker på ikke er tilfældet.

    #146624
    AnonymForfatter

    I Basisbank er det gratis at hæve kontanter i ALLE automater i hele landet. Uanset om der står Danske Bank på automaten, så du finder Basisbanks automater væsentlig flere steder end Danskes 😉
    Og så er jeg i øvrigt enig i at DB ikke gør noget som DB ikke tjener penge på. Se f.eks. på rentesatsen på indlån hvor du får øh, ingenting.. Der er vi også meget tilfredse i Basisbank – selvom det er gået noget nedad på det seneste 😉

Viser 3 indlæg - 46 til 48 (af 48 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.