Danske bank nye konti

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 48 i alt)
  • Indlæg
  • #112850
    AnonymForfatter

    Der er jo ikke nogen der tvinger dig til at få kontoen – de har stadig mange andre konti….

    #112854
    AnonymForfatter

    Ja det mente jeg egentlig også, men kan bare ikke finde dem på deres hjemmeside. De nævner kun 3 andre: Basis+, Ekstra, plus privat og så forskellige ung konti.

    #112856
    AnonymForfatter

    Men Penny, ifht hvad du har nu er det som Punkt 1’s reklame en win-win situation du står overfor.
    Brug dog mastercard og amexkortet hvis du skal på ferie og dit visadankort i danmark.
    Hvis du har kontoen er det den billigste lønkonto – biligere end basisbanken og skandiabanken.
    Du skal bare ikke hæve penge i kassen, men du kan hæve 15.000 i automater. Danske Fri koster vidst 5 kroner i andre pengeautomater og nu får du det fremover for 4, derudover er alt gratis – men er der ikke en DB automat overalt? ;o)

    #112858
    AnonymForfatter

    Hej Gode råd og andre.

    Nu har jeg også været inde og læse lidt omkring Danske Banks nye pakker, og for mig at se, så er det en fremragende løsning.
    Ja, man skal have nogle ekstra kort/konti i forhold til at få en alm konto, men man betaler jo ikke noget for disse, og der står intet om, at man SKAL bruge disse.
    Så ja, det er vel ligesom en win-win sitaution, som jeg ser det.

    #112864
    AnonymForfatter

    Jeg synes du skulle tage at skifte navn for dine gode råd
    er godt nok ikke gennemtænkt.
    Du har før sagt: “Danske Banks nye produkter er så vidt jeg kan læse gebyrfrie, så hvad har banken ud af det?
    Det virker som om det er ren tilsætning."
    Ren tilsætning… hallå hvad er det så nu det du skriver her.??!!

    Min pointe er bare at Danske Bank gør ikke noget gratis og voila..
    Nej de gør sgu ikke….
    Det har du selv lige svaret på…
    “Koster 4 kroner at hæve i anden bank" Hvorfor???!!!
    Det gør det ikke i Basisbank feks.

    #112866
    AnonymForfatter

    Nej Bahnsen, det gør basisbank ikke, men hvor mange basisbank automater finder du rundt omkring i byen… Danske Bank har automater overalt. I øvrigt skal du nok læse mine indlæg endnu engang. Men jeg gentager gerne mig selv. Jeg skriver faktisk at bankerne betaler 3,98 hver gang deres kort bliver brugt i en anden automat, så der tjener de 2 ØRE (0,02 kr) – det er da virkelig en fortjeneste! 15 kroner hver gang man HÆVER i kassen – hvornår har du sidst gjort det? Og hvis du basisbank som målestok – kan du så hæve penge der???

    Og nej jeg ved godt at Danske Bank ikke gør noget for ikke at tjene penge – men kender du en virksomhed der gør det? Gør din arbejdsplads det? Arbejder du selv gratis????

    #112868
    AnonymForfatter

    Nej der er nok ikke nogen virksomheder der arbejder gratis, men der er sandelig virksomheder, der er knap så grådige som DB, og som behandler deres kunder bedre.

    Jeg er selv tidligere kunde i DB men bliver det nok næppe igen.

    #112870
    AnonymForfatter

    Hvorfor er DB grådige?

    #112872
    AnonymForfatter

    Nej Danske Bank gør ikke noget de ikke er tvunget til.
    Læs f.eks. “Irriterende “myg" presser storbankerne" der er lagt på Jyllands Postens http://www.epn.dk idag.
    Her står bl.a at Danske Bank har hævet renten på opsparing men ikke kan matche.
    Husk iøvrigt hvis I laver Danske Netopsparing så er det den konto der har “dummebøder" for at hæve. I mister en hel måneds rente af hele kontoens saldo uanset hvor lille et beløb I hæver.

    #112874
    AnonymForfatter

    Der hvor jeg bor i Sønderjylland er “Gode råd" noget man spiser. En småkage man bager i et særligt jern til jul.

    #112876
    AnonymForfatter

    Hmmm, meget konstruktivt…
    Og dem må jeg da smage….

    Ja, det koster at hæve på netopsparingen, jeg har prøvet (for sjov) og der kom en lille advarselsboks op… Så man bliver advaret.

    Ja, NR har en høj indlånsrente – og tillykke med det -efter skat er det ikke nok til inflationen.

    #112878
    AnonymForfatter

    DB er grådige fordi de ikke tilbyder deres almindelige kunder noget som helst, hvis ikke de får kniven for struben, hvad enten det er trusler om at skifte bank, eller konkurrence fra f.eks NR.

    Hvis ikke der var kommet et udspil fra NR og diverse andre banker, ville indlånsrenten hos DB såmænd stadig være 0.125%.

    Andre virksomheder hvor konkurrencen tilsyneladende er størrer, opererere derimod med begreber som kundepleje. Det har jeg dælme ikke mærket meget til i min tid som kunde i DB.

    #112880
    AnonymForfatter

    Hvis alle supermarkeder ikke konkurrede med priser – hvad tror du så tingene ville koste?
    Hvilke andre banker taler du om?
    Det kan godt være at du ikke blev behandlet godt i banken – men det kan såmænd ske i alle banker, sparekasser og netbanker.

    #112888
    AnonymForfatter

    Jeg syntes måske debatten er lidt ensidig.

    Danske Bank’s tilbud er et rigtig godt tilbud. Man vil få en masse ydelser gratis (man kan jo bare ligge kortene man ikke vil bruge i skuffen)

    Så koster det så penge at bruge fremmede automater og hæve penge i kassen, men dette kan man jo bare undlade, jeg kan forøvrigt heller ikke se, hvad man skal bruge store kontantbeløb til i lille Danmark, de fleste butikker tager dankort.

    Men det er rigtigt at Danske Bank kun ændre på deres koncept fordi de er pressede. Men jeg tror ikke det er deres ønske at konkurrere med NR, Basis Bank etc. på prisen. DB er en rådgivningsbank, hvilket de ligger vægt på.

    #112890
    AnonymForfatter

    Hej Morion

    Lige præcist – og det er netop derfor jeg meldte mig på dette forum – der er andet end indlånsrenter og udlånsrenter og andet end NR og basis, skandia.
    Hvor DB tydeligtvis er billigere end både skandia og basis….
    NR giver god indlån – men ikke nok til at dække inflation

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 48 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.